• hejlis

Go Fika!

Äh, Marianne, det e bara att börja kalla honom Hugo så fort han kommer ut Sen heter han ju Hugo Vi kan komma över allihop och säga Hugo till honom...och sen kan ju Stefan ropa Simon bäst han vill. Han (Hugo alltså) kommer aldrig fatta vem pappa ropar på Nä, bara skoja, är väl bra om ni är överrens. Men stannar han inne några dagar till så kanske det går vägen då!!

En kompis fick en lillasyster då vi gick i gymnasiet. Fick heta Eva Charlotta tror jag det var (kan ha varit ngt annat namn). Där Eva skulla vara tilltalsnamn. Men halva familjen tyckte att Lotta var bättre, så de sa Lotta, och de andra Eva. Det var alltså inget bråk, utan det bara blev så, och ungen hade inga som helt problem med det. Hon fattade direkt att det var hon, både Eva OCH Lotta.

Hedda: Säger ni Poppy TILL Alexis ibland? Eller bara OM henne?

• hejlis

Hm...hur mkt kringfunderingar har ni då ni väljer namn? (eller hade då ni valde) Alltså om det låter "knasigt" ihop med efternamnet, om initialerna blir ngt som man inte vill, om det rimmar på ngt "illa valt ord" osv? Eller finns det "fula" rim mm.  på alla namn om man bara har tillräckligt med fantasi?

• hejlis

ja, det där med vad det kan tänkas rimma på får man väl strunta i...går väl med fantasi att få till det mesta. Om man nu vill det...Men sedan så vill jag inte ha ngt som liksom "rimmar" eller vad man ska säga ihop med efternamnet. Typ Bettan Brehmer...låter så käckt och lite som ngt taget ur en Whalströmsbok...Typ " Bettan Brehmer hittar en skatt" eller nå´t sånt...

• hejlis
    Fragglerock skrev 2007-06-25 21:31:56 följande:
    !Åke & Evelyn... kanske ska be om tvillingar ändå!
    Eller kanske inte
  • hejlis

Hej på er!
    Marianne: snart....Tänk på mig då 4 MÅNADER kvar!!! ( okej då, det är ju lite tyngre å så på slutet..men bara liiite)

Hedda: Ang. jobb. Just den typen av jobba tror jag det finns ganska "gott om". Så det är nog bara att hålla utkik nu under hösten. Har några "känningar" som både använder sig av assistenter samt som jobbar med det. Kan ju alltid luska lite...Men du vill jobba med barn då? Inte vuxna?

Idag blev jag mäkta stolt över mig själv. Inte för att det var så himla kul...men jag gjorde det iaf...Vi var på Plantagen och köpte lite blomster. Hanna var sitt vildare jag och sprang omkring, tog med sig en "massa" kundkorgar, smet iväg etc. Fick syn på glassboxen. Säger att hon vill ha glass. Då säger jag att ja, okej, men då får du uppföra dig, och inte skrika, smita iväg  och INTE tjata om glass. Så kan vi köpa det när vi ska gå ut och betala. Det tog hon. En stund. Sedan tjatade hon om glass typ varannan minut...+ drog iväg och "skrek" när hon var tvungen att gå med oss osv. Påminde om vad jag sagt om glassen då hon tjatade...När vi skaulle gå ut fattade hon att det var dags att betala, och sa "glass nu????" Då hade jag redan velat fram och tillbaka inom mig själv lite, men sa lugnt och bestämt att Nej, du gjorde inte som jag sa....(och påminde henne) så det blir ingen glass nu. Sen gick vi därifrån. Hon blev ju arg såklart, och började grina i bilen, men det var nog för en massa annat också + trött. Självklart (VARFÖR????) så känner man sig ju lite taskig. Men samtidigt så var det lite skönt! Är ju alltid svårare med sådana saker när andra tittar på tycker jag...Hotar sällan (och försöker alltid att tänka efter ordentligt innan, om det är "praktiskt" genomförbart), och försöker alltid att genomföraom det varit ett konkret "hot" (eller vad man ska kalla det. Löfte kanske ? ). Så oftast så gör hon som man säger nu om hon fattar att det är allvar.

• hejlis

071025 e också ett ganska coolt datum..tycker jaaaaaag iaf

• hejlis

Jamen, mars alt. april bör väl fyllas upp ganska snart vaaaaaaa?!

• hejlis

Vet inte...Lägg in bilden i ditt galleri, klicka så att den blir "stor" innan du kopierar. Klisstra sedan in i ett nytt inlägg. Hedda har lärt ut

• hejlis

Jo, det är nog du som fotat Hedda! Ser ju att JAG är med på bilden ju

Svar på tråden Go Fika!