Go Fika!
ja, får hoppas han kommer ut idag (om han inte redan gjort det...hoppas...). Måste varit en kämpig vecka för Marianne...
ja, får hoppas han kommer ut idag (om han inte redan gjort det...hoppas...). Måste varit en kämpig vecka för Marianne...
Hallå hallå! Här vad det tyst...alla på semester måntro? OCh, nu hoppas jag verkligen, verkligen att någon är på BB med nyfödd bebis. Marrianne?? Allt bra???
Här har helgen varit bra. Igår på dagen inget särsklit, sedan Marias& Marks fest på kvällen. Faktiskt ganska skönt att ibland gå bort själv utan barn....fast titt som tätt känns det som om man glömt något...Så tack för igåt Jättetrevligt!!!
Idag tog vi en cykeltur på fm bort till "gravfälten" i Jordbro, där vi hade lite fikapicknick med oss. Sedan en sväng förbi lekplatsen på hemvägen. Hemma några timmar på em. och sedan på 45-års Kalas i Sorunda. Serverades både middag och fika (härligt!), och chips till Hannas stora lycka....Hemma igen vid 20.30.
Nu är det EN vecka kvar att jobba. Sedan SEMESTER!!!
Fairymi: Jaaaa, vad bra att du frågat! Då kanske han "har"ngn som kan fixa tätskiktet då (ja,ja får väl kosta då...muttrar...) och ngn annan, hm, lite..ehhhh... "billigare" ..som kan göra resten. Toppen att han vill kolla åt oss!! Hälsa och tacka.
Vad skönt att höra att Marianne iaf är/var vid gott mod. NU BORDE ju värkarna ge resultat!! Hoppas, hoppas....De kanske ger lite värkstimulerande om hon inte kommer igång ordentligt själv nu då? Å då borde det ju "raska" på lite. Men alltså, våra två blir ju nästen jämngamla nu
Jessica: Är ni friska och krya nu?
Maria: Jo, din och min pappa har gått i samm klass, som "små" hehe...och vad jag vet så träffas de en ibland nu också. Tror att pappa har varit på några fester(maskerader???) hos din pappa. Sedan umgås ju papa en hel del med grannen Uffe. De åker mc ihop och så.
Grattis Marianne poch resten av familjen!!! HÄRLIGT!!!!
jo, min min gick väl inte heller av för hackor då jag läste Heddas FÖRSTA inlägg om vikten...tror hakan dunsade rakt ner i skrivbordet....hehe....
Var och kollade "magen" idag förresten. Allt var bra. Har ju tycket att magen blivit lite större än den var vid samma tid med Hanna, och sf måttet var faktiskt 4cm mer än samma tid förra gången. Så den här gången ligger jag på den ÖVRE kurvan! Men, bm sa att jag "bär" bebisen högt. Den ligger tydligen med sin nedersta "del" ett par cm ovanför blygdbenet. Och det påverkar tydligen mkt. Sjunker den ner sedan så kan sf måttet tom minska. Hjärtljuden var 132....Är helt övertygad om att det är en kille!
Brandstationen ligger: Kör till rondellen vid Ica Maxi, ta höger i den (åt vänster ligger Maxi) och kör upp till rödljusen (ligger några 100-meter upp ). Ta vänster där, och sedan är det första vänster..tror jag...Men man ser från vägen om det är rätt eller inte.
hej hej! Är på plats i dalarna nu. Bilresan gick bra. Lunch på Mc D och sedan osmnade hon faktiskt och sov ca 1 timme, sedan blev det lite sång och musik. rast för att dricka lite och rätt som det var var vi framme. Sov gott i natt! Idag har vi blåst upp poolen som mormor köpt. ca 2,4x2,5 metar med liten rutchkana , palmer å grejer Hon gillade den faktiskt! (badkruka som hon är!!) Men hon hann väl inte få så där jätteskrynklig hud innan det var dags att gå upp...
Hedda: Dino kanske har ett hemligt konto....värsta miljonären!
Jo, Hanna gillar mest Emil. Teletubbies ibland samt Pelle Svanslös. Hon kollar aldrig på TV, utan vill se det "gamal vanliga" dvs sina filmer.
Vad säger Maja om Hugo då? Är hon Storasyster med stort S eller har hon velat "lämna tillbaka " honom?
Maria: Nej tyvärr, ingen väska...Kollat Blocket/tradera?
Idag regnar det här. Har varit helt okej väder de andra dagarna. Ganska skönt att det inte är sol från klarblå himmel, med tanke på Hanna. Igår var jag och Rickard till Borlänge. Åkte vid 9.30 och var hemma igen vid 17.30. Hanna var med mormor & gammelmormor. Ganska skönt ibland att gå i egnen takt och bara fönstershoppa. Hann med hela "Kupolen" ( stort inomhus centrum), käka lunch, en sväng till Barnenshus där (måste börja "reka" grejer ) och en glass innan vi åkte hem. Handlade lite "smågrejer", som vi fyndade. Tröja + linne till mig, tröja + cykeltröja till R. tröja till Hanna, en mjuk kylväska (hade ingen alls ), badcape+ bandyklybba och boll till Hanna, nya kökshanddukar, fotoalbum...Blev inte alls dyrt, en tusenlapp inkl. maten, så vi var nöjda.
I förgår var vi på stranden på em. Där var 2 andra barn så Hanna var riktigt i gasen. De sprang och lekte i vattenbrynet och Hanna gick ut till magen utan problem. Liiite skillnad mot förra året då det inte alls var roligt med vatten...Kul!
Idag blev det en promend i regnet till stranden, Hanna gick ut med stövlarna för långt i vattnet, blev blöt åsså fick vi knata hem igen...Nu stror jag hon sitter och kollar in Emil med mormor. Har förresten gort en smörgåstårta till i kväll! Blev så sugen häromdagen och igår köptes det ingeredisenser till en jag hittat här på FL. Meddelar om det blev god eller inte senare!