Hej hej! Nu är vi också tillbaka. Säger som Marie: Borta bra men hemma bäst! Vi har haft det jättebra i Småland, men det är alltid skönt att komam hem till egna sängen (och FLÄKTEN
, var typ 35 grader i sovrummet på natten och fönstren gick knappt att ha öppna pga av myggen). Huset vi hyrde var helt Okej, låg jättefint för sig själv med stor tomt. Vi har gadr bra väder med sol mån+tis, 1/2 dags regn onsdag och resten mulet/sol men varmt i luften. I måndags var vi på Astrid Limdgrens Värld. Hanna uppskattade Emil och Pippi, att vi hyrde skrinda som hon fick åka i samt en "vattenspridare" som ungarna kunde springa omkring i. Gillade också alla småhus man kunde springa omkring i. Så dagen var lyckad! Vi har också varit och tittat där de spelade in Emilfilmarna, Hanna fattade inte riktigt, men det var kul för oss att se
Sedan lite bad och små utflykter.
Åkte hem igår vid 19 så Hanna sov hela vägen. Vaknade vid 22 när vi var hemma och efter 2 minuter var hon hyperenergiskt, och superglad! Höll väl igång ca 1 1/2 timme med spring, hopp i sängen och ett högljutt, KONSTANT pratande om en massa saker som hänt + en MASSA annat! Det är inte klokt vad hon snackar nu. Kul!
Pott/toa "träningen" går bra/sådär. Inte 100% säker, fortfarande bajset som kan komma lite hipp som happ. Oftast hinner hon bajsa i morgon blöjan innan den åker av, men ibland kommer det en gång till. Vet inte vad man ska göra? Kissar gör hon ju nästan alltid på pottan, men har hon blöja på så kissar hon i den...Vill ju inte sätta på blöja igen pga av bajset då...Undrar vad dagis säger???
Just det: Kissar på golvet kan hon göra ibland. MEN, jag är nästan helt säker på att hon gör det med FLIT!! När vi tex inte kommer då hon ropar, eller om vi "nekar" henne ngt. För har hon troser på sig drar hon av sig dom INNAN hon kissar på golvet....Och, alltså, jag har försökta att "ignorera" det, men ändå kommenterat typ "pottan hade väl varit bättre?" Och ngn gång har man väl blivit smått irreterad...och det märker hon väl. Så nu MÅSTE jag/Vi TOTALignorera tror jag. Eller??? Tips? (har gett muta ngr gånger hon gått på toa/potta, men det verkar inte hjälpa riktigt)