• hejlis

Go Fika!

Maria: Kommer också gärna på Me&I-partyt, med tilltugg och "skitsnack" hehe... Hoppas att så många som möjligt kan komma! Vore jättekul att ses Jobbar dock till 20.00 så jag får bli lite sen...OBS! Ev. jobbar R.kväll, så i så fall måste jag "muta" ev. barnvakt att stanna lite längre.... Så med en liten, liten reservation på mig då. Men jag ger def. besked innan den 24/8.

• hejlis
    Marianova skrev 2007-08-13 16:47:00 följande:
    Har det lite tufft nu...vår fyrbenta har lämnat oss....
     Ledsen Vad jobbigt...Vet hur det är, och känner med dig *kramar om*
  • hejlis

Hm, kommer faktikst inte ihåg Lejonkungen så bra. Så jag vet inte. Lite för läskig för Hannas del tror jag...men som sagt, ett tag sedan jag såg den. Det är väl ganska läskigt med hyenorna tex? Eller? (Hanna tycker det elite läskigt i Pelle Svanslös då Pelle blir jagad av hunden)

Hanna har i dagarna börjat säga att hon "skriver"....också gör hon små, små krumelurer i en skrivbok hon vann i somras i en Fiskdamm. Vill också att jag ska skriva i den, hon säger tex "skriv Hanna och pappa".
    Sedan har vi precis plockat fram hennes dataspel jag köpte i vintras, " Kalle Kunskap". Har legat i en låda då hon blev dels lite väl besatt av det, dels så blev det nå´t knas på installationen så det inte ville fungera riktigt, men nu tog jag fram det häromdagen och installerade om det, och Vips! Så fungerade det igen. " Bra Mamma!" sa Hanna.... I vintas/våras så satt hon ju mest och kollade på bilderna och drog musen lite hit å dit, men nu tog det typ 10 minuter, sedan var jag tvungen att kolla så att jag såg rätt. Värsta kontrollen på muspekaren! I ett av momenten ska man dra geomentriska figurer till "hål" och stoppa i dom i (på skärmen alltså). Det gör hon. För muspekaren med musen till en figur, tar den och drar den till rätt "hål". I ett annat moment så gäller det just bokstäver. 3 nycklar sitter i nederkant av bilden och ett tåg med 3 vagnar kommer körandes. Man ska då dra  nyckeln till "sin" tågvagn som är markerad med samma bokstav. Gör hon också! Jag blev iaf himla imponerad.

• hejlis

Sedan så "räknar" Hanna allt möjligt...ofta typ "ett två treeee" , när hon tex hoppar i sängem...Ibland blir det korrekt 1-10, ibland slutar hon på 7, sedan blir det 9-10-8...ja, lite huller om buller. Hon kan också säga "båda två" om tex hon vill att jag och hon ska göra ngt, eller "alla tre" om jag, Rickard och hon ska göra ngt. Men jag har ingen aning om det är för att hon uppfattat att vi kan säga så, eller ifall hon vet vad 1/2/3 är. Om det ligger tex 4 bilar på golvet så kan hon räkna dom till 6eller 7 eller 8 också. Ingen aning om hon vet hur siffror/bokstäver ser ut/heter. Har inte testat. Och hon har inget sagt.

• hejlis

Vad blev det för kurs? Ska du jobb heltid också? Eller halvtid/halvtid?

• hejlis

Körkort...äsch då...det är ju Hanna snart klar med. Ja, sitt E-kort alltså. B har hon ju redan Har in te Agge det ääääännnnnnu??????

• hejlis

Hedda: Läskigt...Kan just tänka mig att det kändes som en evighet ..usch! Men idag har han varit sitt vanliga pigga jag?

............

Hanna har börjat kaxa till sig...Kan nu på ett mkt kaxigt sätt svara (om man tex ber henne om ngt, eller säger att snart är det läggdags, eller annat) " Trooooor inte det" samtidigt som hon kollar in en med MYCKET testande blick...Suck! 

• hejlis

Hedda: hehe... Just det, var på MVC i onsdags. Allt såg bra ut. Lite lågt hb ff. Får öka på pillermängden. Magen hade växt, men inte så fasligt mkt, så nu låg jag på normalkurvan. (men fortfarande en bra bit över "Hannamagen" ). Bebis ligger med huvudet ner, men är helt rörlig, så den kan snurra hur den vill. Dock känns det som att h*n ligger kvar och faktiskt har legat så ett tag. Ligger med ryggen ut mot min högra sida och har fötterna mot min vänstar sida. Det sparkar alltid där coh trycker och buffar. Hoppas den inte snurrar och vänder ner rumpan! Kom att tänka på (igen) att det faktiskt skulle kunna bli snitt om den inte lägger sig rätt...Men jag har läst att om första barnet låg rätt så är risken att andra ligger "fel" ganska liten. Men det finns ju dom som föder vaginalt i säte. Men det är väl lite större risk för barnet då tror jag. Näe, den vill nog ut med huvudet först!! Visst?????Gillar inte tanke på op.*ryser* Vet inte varför jag tänker på det nu. Med Hanna existerade inte ens möjligheten. Inte att det kunde bli akutsnitt heller.

• hejlis

Maria: Nu har R fått sitt schema, och han är hemma måndag kväll. Så jag kommer gärna. Ska bara stänga & låsa butiken vid 20.00 först. Så ni kan börja om ni vill, så slinker jag in ngt försenad.

• hejlis

Imorgon börjar Hanna på dagis!!! Spännande!!!

( Maria, japp, som Jessica skrev: Allt utom mögelostar går bra)

Svar på tråden Go Fika!