Hm, kommer faktikst inte ihåg Lejonkungen så bra. Så jag vet inte. Lite för läskig för Hannas del tror jag...men som sagt, ett tag sedan jag såg den. Det är väl ganska läskigt med hyenorna tex? Eller? (Hanna tycker det elite läskigt i Pelle Svanslös då Pelle blir jagad av hunden)
Hanna har i dagarna börjat säga att hon "skriver"....också gör hon små, små krumelurer i en skrivbok hon vann i somras i en Fiskdamm. Vill också att jag ska skriva i den, hon säger tex "skriv Hanna och pappa".
Sedan har vi precis plockat fram hennes dataspel jag köpte i vintras, " Kalle Kunskap". Har legat i en låda då hon blev dels lite väl besatt av det, dels så blev det nå´t knas på installationen så det inte ville fungera riktigt, men nu tog jag fram det häromdagen och installerade om det, och Vips! Så fungerade det igen. " Bra Mamma!" sa Hanna....
I vintas/våras så satt hon ju mest och kollade på bilderna och drog musen lite hit å dit, men nu tog det typ 10 minuter, sedan var jag tvungen att kolla så att jag såg rätt. Värsta kontrollen på muspekaren! I ett av momenten ska man dra geomentriska figurer till "hål" och stoppa i dom i (på skärmen alltså). Det gör hon. För muspekaren med musen till en figur, tar den och drar den till rätt "hål". I ett annat moment så gäller det just bokstäver. 3 nycklar sitter i nederkant av bilden och ett tåg med 3 vagnar kommer körandes. Man ska då dra nyckeln till "sin" tågvagn som är markerad med samma bokstav. Gör hon också! Jag blev iaf himla imponerad.