• hejlis

Go Fika!

Gick bra idag. Det  ar iofs bara 45 minuter idag, men hon hade kommit igång att leka bra, och ville gå tillbaka vid ett tillfälle på eftermiddagen.

Usch, känner att mitt tålamod/humör inte är det bästa just nu...Och Hanna märker det (tyvärr)
    I söndags när vi var hos min farmor skulle Hanna kissa, och ville inte gå på toaletten utan sitta i gräset. Okej, sa jag, men sätt dig vid buskarna och inte "mitt på". Hon gick bort en bit och frågade "Här?" Ja , det blir bra, svarade jag. Detta upprepades 3-4 gånger. Varvid jag troligtvis då höjde rösten ngt för var gång...Hanna säger då " Skrik inte åt mig"
    Häromdagen frågade hon också " mamma, glad på mig? " Generad  Oj, vilket dåligt samvete jag fick, hade väl förmodligen låtit lite irriterad tidigare...Hon fick en stor kram också sa jag att jag självklart var glad! Inte slutar det med detta nejdå: Idag så, kommer inte ens ihåg vad det var...Men Hanna säger iaf: " Inte låta så sur mamma" Också tittar hon på mig och lägger huvudet på sne´....Fick ju bli stora kramen igen då....och ett förlåt....Generad

Så jag måste verkligen skärpa till mig!

• hejlis

Hedda: Du tog ju ut fp för Alexis innan hon var född? Eller hur? När Like hade börjat på dagis. Men hur sjutton gör man då? När jag anmäler fp för Hanna har jag ju hennes personnnr att "anmäla". Den i magen har ju varken namn eller personnr? Kommer du ihåg?

• hejlis

Jessica: Hehe... Ja, ibland måste man ju bara skratta!

Ja, jag ska ringa fk i nästa vecka och be att få papper. Moderskapsintyget skickade jag för flera veckor sedan så det borde ju ha kommit in. Men jag måste be att få nya inkomstblanketter. Kom faktiskt på här när jag fick sista lönespecen att jag har högre lön nu än innan Hanna. Så några kronor extra borde jag ju få då! Rätt ska vara rätt.  Jag ska jobba 1/2 tid nu "så länge jag orkar" typ, och när Hannas inskolning är klar blir det så bökigt med timmar hit och dit när jag jobbat/ tagit ut Fp och när hon går på dagis. Så för att det inte ska bli ngt tjafs om att hon gått på dagis ngn timme när jag INTE jobbat, så tänkte jag att jag jobbar + tar av den lilles dagar istället. För Hedda: Visst var det så att man inte fick vara "hemma" för den ofödde utan att ta ut FP INNAN förlossningen (efter går det ju bra). Då blir det iaf inte fel. Eller borde inte bli fel iaf...Jag har supersvårt att TÄNKA just nu. Ibaldn är det helt STOPP! Så var det INTE när jag väntade Hanna. Men nu är det riktigt läskigt ibland...Kan verkligen koncentrera mig och tänka efter, länge, på ngt som jag VET att jag kan. Men ändå inte komma på det!

• hejlis

Hedda: Du svarade på frågan Ska bara ringa fk då och be att få nya papper att fylla i.

Marie: Hm.....är du säker på att inte R. är inblandad i Agatons hm..."produktion" De låter hemskt lika...hehe...Fast det såklart: Hade de nu varit släkt så hade Agaton med all säkerhet ÄVEN radat upp leksakerna OCH färgkordinerat sina skor

Hedda: Halvruttet äpple? Det är väl inget. Tycket det luktade hemskt konstigt från min jobbväska förut. Efter mkt om och men tog jag mig tid att städa ur den, och vad hittade jag där??? Jo en BANAN, visste ni att de kan bli HELT svarta

• hejlis

hej hej! Hemma igen efter en snabbvisit i Dalarna. R. har varit och cyklat Mountainbike tävling så jag och Hanna har varit ivriga påhejare Morfar var också med och cyklade en kortare variant på 3mil (R cyklade långa på drygt 11 mil och slog sitt personliga rekord i år). Gick jättebra för båda och jag tror/vet att morfar var speciellt nöjd då han ju hade hjärtinfarkten i januari i år. Stolt över båda! Kan tillägga att vi var ganska trötta igår kväll, men det är kul! Åkte hemåt mitt på dagen i dag. Hanna tycket det var lagon kul, men hon somnade efter att vi ätit lunch och sov sedan hela vägen hem. Bra med tanke på köerna som var genom stan...inge kul!

Ang. gympaskor så har vi köpt både jättebilliga och lite dyrare till Hanna. De billiga slet hon ut direkt, 2-3 veckor? de dyrare har räckt hela sommaren. Men å andra sidan har hon mest använt sina "foppaskor", men jag tcyker mig se en tendens till att de håller längre iaf. Tror att skor som man "vet" att de ska ha nästan dagligen och mkt, lönar det sig nog att köpa lite bättre kvalitet. Men man behöver ju å andra sidan inte överdriva, och köpa värsta dyraste märket för det.

• hejlis

Hej hej! Maria, tack så mycket för igår! Var länge sedan jag var hemifrån så sent på kvällen

Hedda: Jag läser ramsan med "e" de första tre raderan, och med en blandning av "e/ä" de två sista...

• hejlis

Hedda: Jobbigt med Luke! Men det där med kisseriet kanske är som Marie skriver? Vad bra att du prattade med personalen, och skönt att känna att man blir tagen på allvar! Det kommer att bli jättebra, igen, ska ni se!

Hannas dagis inskolning går än så länge bra. Nu är hon inte det minsta blyg när hon kommer dit utan öppnar raskt dörren och kliver in före mig. Går sedan och börjar leka direkt. Idag fick jag gå ifrån 15 minuter. Var lite osäker på vad jag skulle säga som "förklaring" till Hanna, så jag sa bara " Jag går en stund Hanna, men kommer snart tillbaka och hämtar dig. Lek färdigt med Alexandra du" och sedan bad jag om en puss och det fick jag innan hon lekte vidare. När jag gick hörde jag att hon frågade fröken vart jag skulle, och då sa hon att jag skulle ringa. När jah kom tillbaka "tjyvkikade" jag lite genom glasrutan i dörren först, och hon höll då som bäst på att hoppa/slänga sig på stora madrassen de har på golvet. Såg inte mig när jag kom utan jag fick säga till att jag var tillbaka, då bara sa hon " titta mamma när jag kastar mig" också fortsatte hon med det hon höll på med. De sa sedan att hon inte reagerat alls när jag försvunnit, eller frågat efter mig sedan heller. Och som sagt, verkade inte bry sig at jag var tillbaka heller.

Idag då vi kom hem från dagis så tog jag fram strykbrädan Förvånad osh sedan fram med alla kläder + namnlapparna som kommit med posten. Som tur var så rensade jag bland kläderna igår (la undan allt som blivit för smått med som legat kvar i hyllan "ifall att" "kriskläder" typ) så jag hade iallfall det gjort. Sedan var det bara att sätta igång att stryka...Plockade ihop en hög med extrakläder till dagis också. Det var svårt! Vill ju inte att hon ska ha värsta "lumpen" på sig om hon behöver använda de kläderna, men samtidigt inte ha bra kläder liggandes i en låda...Jaja , kom fram till ngt mellanting. Måste handla lite "höstkläder" till henne också, nästan alla byxor är nu på gränsen. och likadant med tröjor, nästan urvuxna men går ett tag till. Men det ser inge skönt ut när tröjorna börjar bli så där lite lagom för korta.

• hejlis

Hehe...

Var hos BM idag. Allt såg bra ut. Bebis sjunkit ner en bit, men är fullt förlig ff. Ska dit och mäta magen igen nästa vecka, sf måttet var lite "lågt", men med tanke på att h*n sjunkit flera cm sedan sist så kan det ju inte bli så mkt mer än förra gången. (nu var det 30 och för 2 v. sedan 29cm) Men det sa hon också, så hon var inte ett "orolig" eller tyckte det var onormalt. Men det är väl nå´t som de "måste" göra om man inte ökar så mkt. Jag är inte heller orolig, har för mig att Hannamagen nästan också stod still under några veckor (och då trodde bm att ut skulle det komma en 2,5-3kg bebis. Ut kom 3,8kg hehe).

• hejlis

Var förresten på ÖB idag. Köpte fodrade gummistövlar till Hanna. 79:- Dock svårt med storleken. Det är ju några veckor kvar till "säsong", men man kan ju inte köpa en storlek för stor bara utifall att?! Och hittills har hennes fötter växt ganska sakta och "lika mkt" hela tiden. Köpte lagon storlek till slut. Får väl köpa nya i så fall då...

Svar på tråden Go Fika!