Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Min telefon är död... om nu någon tänkt ringa eller skicka SMS eller så...
    Vad händer med adressboken? Är den också död? Någon som vet?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

På tal om Spiderman, så ger sig Luke inte. Ikväll tyckte han pappa skulle köpa ett flygplan för alla sina pengar i bilen!
    Precis som Nanny skrev så har Luke inte heller sett filmerna. Spiderman är alltså sååååå himla viktig för "alla andra" har ju allt mellan himmel och jord med spidermantryck. Snacka om peer pressure! Och sen föder ju vi, jag och Dino, elded något ENORMT! Våra kommentarer och komplimanger när det gäller diverse figurer väger ju jätte-tungt... och att man kommer hem med Spidermantröjor gör ju inte saken bättre...
    Som man bäddar får man väl ligga!

• HeddaBigBum
    Fragglerock skrev 2007-07-23 23:27:56 följande:
    Jooo, det kan du nog räkna med att den är Hedda. 
    Oh no!!! Inte om man har en DIN!!!!
    Nu fungerar t.o.m. #9!!! Jag föreslog att vi skulle slänga den i tvättmaskinen som vi gjorde en gång innan (av misstag), men Dino ville hellre ta fram skruvmejslarna...
    Jag är så glad att min telefon är tillbaka! Jag är ledsamt omotiverad att lära mig något tekniskt nytt just nu (t.ex. en ny telefon). Min telefon må vara stenåldersteknik i jämförelse med de senaste modellerna, men jag kan med den!
    Man kanske skulle ta tillfället i akt och skriva ner alla telefonnummer man har i adressboken... eller näe... det vore kanske överkurs? Räcka ut tungan Bättre att leva lite farligt... hahaha...
  • HeddaBigBum

Ibland märks det väldigt tydligt att Dino har en annan bakgrund och ett annat tänkande när det gäller barnuppfostran. Alexis kommer definitivt bli pappas lilla prinsessa. Luke blir ofta vääääldigt irriterad på Alexis nu för tiden. Han leker ju massa låtsaslekar nu och pratar i olika röster och har en lek utplanerad osv. Och kommer då Alexis och tar en av bilarna som ser ut att bara stå där, då... ja, då blir han inte glad.
    Vid sådana tillfällen kan Dino säga saker som:
    Luke, you have to be nice to Alexis. She's your little sister! You have to protect her!
    Fundersam

Jag tror inte Johan fick några order om att skydda mig när vi var små... Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Maria:
    *hehe* Jaadu, det finns definitivt dagar (eller snarare stunder) då man glatt skulle lämna sina avkommor i skogen och bara dra!

Idag har vi varit ute med båten och spenderat några timmar på en liten liten ö i Kalmar Sund, som har en vit sandstrand. Helt malplacerad, men väldigt mysig. Det blåste ganska bra och med 4 vuxna (2 normalstora, 2 fetknoppar) och 2 barn i Mormor och Morfar lilla prutt-prutt-båt... ja... då blir man typ dränkt! Vi kom hem och fick byta allt! Byxor, tröjor, trosor, strumpor... allt var dyngsurt!! Men fasiken vad vackert det är bland alla små öar! Så grönt och någon enstaka röd liten stuga på några av öarna och kanske en brygga med några modiga själar på. Sooooommar!!!

• HeddaBigBum

Mia:
    Vi fick ett babyskydd av min mamma och pappa, som man trär bältet igenom varje gång. Jag hade nog föredragit en sådan som Agaton hade (som man bara klickar i), men efter ett tag trär man den där bilstolen ganska snabbt. Och våra barn växte inte ur bilstolen så där överdivet fort (Luke var över året och Alexis strax under året). De hade långt kvar till kanten (huvudet) och vikten var också fler kg kvar. Och framför allt sov de ooootroligt gott i den bilstolen, så de satt inte illa heller.
    Jag hade inte heller några större problem att bära bilstodeln i armvecket. Om jag inte minns fel var vår något lättare än Agatons. Så den var smidig på flera vis, men just klicka-in-funktionen hade ju föredragits. Vi har kvar den om ni vill låna!

Nanny:
    Du vet ju som sagt att det kommer bli super hos Farmor och Farfar! Låt honom njuta av att få vara själv med Farmor och Farfar... snart kanske han får dela uppmärksamheten!
    Dino och jag var faktiskt inne i köpingen och shoppade en stund igår utan barn! Haha! Första gången Alexis varit borta från både mamma och pappa tror jag. Hon sa inget när vi gick och tittade knappt åt oss när vi kom hem. Hoppas det är tecken på att dagis kommer går bra och bli kul!

• HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-07-27 22:37:32 följande:
    Vem var det som funderade var det fanns halkskydd till badkaret som klistras fast?Det finns på www.inreda.com i lite roliga mönster.
    Det var jag! Tack för tipset!!
  • HeddaBigBum

Det gillade jag med vår också, att huvudet inte for runt. Aldrig att man behövde rätta till deras huvuden i den. Samma sak med Lukes bilstol nu (BeSafe IziKid), men med den Alexis har nu... njae. Den har ställbar lutning i sitsen, men det hjälper inte alltid. Hennes köpte vi på en sån där drive på Babyland. Vi hade inte råd att köpa en likadan som Lukes just då.
    Och solskydd har vi också på babyskyddet, men det är lite ivägen när man sätter in stolen. Lätt att ta av och på, men det blev mest att det var av, när vi ändå tagit av den vid insättning.
    Behöver du inte bära runt så mycket och inte åker längre sträckor så ofta (svettiga tyget), då skulle jag låna Agges om jag var du!

• HeddaBigBum

Nanny:
    Ni får inte komma hem för solbrända... då måste ni ju gå på minst 5m avstånd från mig, så jag inte ser ut som en rymd fånge från isoleringscellen på Alcatraz...
    Ha så KUL nu och NJUT!!!!!!!

Maria:
    Herre jisses vad många bollar du har i luften! Du kanske skulle känna dig mindre stressad med typ ETT jobb utöver dina superaktiva barn! Vad är du uppe i nu? *måste räkna*
    Föräldrarledig
    Bankjobb
    Nageljobb
    Me&I
    Festklänningar

Shit pommes frites! Fem! Usch vad LAT jag känner mig nu!!!

• HeddaBigBum
    Mia.:
    Du får mer än gärna testa vår (om era bälten räcker). Bältena i vår V40 räcker, men bälten i pappas Toyota räcker preciiiiis. Vi ska inte ha fler planerade barn och blir det en oops-unge hinner er Junior hinna växa ur den innan dess.
Svar på tråden Go Fika!