Go Fika!
Och i hennes bagage låg allt, inklusive bikinin till hennes nya smäckra kropp... Men... vem behöver en bikini när en unge ska tillverkas? *hehe*
Och i hennes bagage låg allt, inklusive bikinin till hennes nya smäckra kropp... Men... vem behöver en bikini när en unge ska tillverkas? *hehe*
Finns det fler barn som redan väntar på Tomten?
När vi var nere i Småland höll Alexis på att slita bland mamma och pappas tidningar och kataloger. Mamma tog fram en leksakskatalog från förra året, eller ännu äldre, som Alexis kunde få slite i bäst hon ville. Men Luke hittade ju DET tåg-setet han bara skulle ha. ÅH, vad han tjatade. Vi förklarade att han fyller ju inte år.
Men jag vill!
Jo, det förstår jag. Men du kanske kan önska dig ett sånt tåg av Tomten?
NU kommer Tomten!!
Näe, Tomten kommer inte förrän det blir vinter och det snöar ute. Nu är det sommar.
Men jag vill! Jag VILL att Tomten kommer NUUUUU! Jag VILL!!!
Han lugnar ner sig och accepterar att det varken är hans födelsedag eller tid för Tomten. Senare sitter vi på soffan och bara umgås och då pekar Luke entustiastiskt mot fönstret och utbrister:
Mamma!! Titta! Nu snöar det!!
Och han har sån orolig fantasi just nu. Han sa det som om han verkligen trodde på det själv. Han är så go!
Jessica:
Men visst är det härligt! Gratis comedy show!
Hur är det med Elsa?
Mia:
R kör aldrig för fort, va?
Mia:
Låter lite som Luke. Han börjar klämma sig på snoppen och då säger vi "gå och kissa/go pee-pee!".
Okeeeej, svarar han då. Men innan dess ska han se till att Alexis inte rör något, att hans bilar är skyddade. Mamma bär Alexis. Alexis taaaaar den.
Men GÅÅÅÅ säger jag då. Jag har koll på Alexis.
Okeeeej... han stannar vid toadörren och spanar efter Alexis. Kollar så hon sköter sig.
Grejen med Luke är att han kan släppa ut 5 droppar typ, och sen hålla sig för att kissa en liter.
Bajs också lite si och så med ibland. Naken fixar han det alltid, och han bajsar oftast på morgonen innan han klätt sig. Men påklädd kan det ibland hända att han bajsar lite i kalsongerna. Samma som med kisset. Det kan komma liiite i kalsongerna, sen kan han gå och bajsa resten. Alltså kan han hålla sig både med kiss och bajs... Han är nog som Hanna så uppslukad i någon aktivitet att han inte märker att han behöver gå förrän lite (kiss/bajs) redan kommit ut.
Men fan, jag vet inte hur han tänker alltid.
Vi har definitivt använt mutor. *hehe* Med tanke på att vi har en Poppy Alexis också, som stoppar det mesta i munnen, chansade vi inte. Luke fick en godisbit "positive reward" vid bajs på toan/pottan. Ibland kommer han ihåg det fortfarande, men oftast inte. Jag tror inte uteblivet "reward" känns som ett straff. Det hade varit skillnad om vi använde oss av "negative punshment", dvs tar bort något som Luke/Hanna gillar för att de bajsade i byxorna.
Med tanke på att våra barn faktiskt bara är 2½ så tycker jag de är superduktiga på kiss&bajseriet. Jag är i alla fall mäkta stolt över min lille kis, och jag tvivlar på att jag är ensam om den känslan...
Lite bilddagbok från mig idag då'ra...
En av våra grannar bad mig vattna deras uteblommor medan de var på semster om det var riktigt hett och soligt ute. Hennes föräldrar skulle komma var 3:e dag, så bara om det blev sådär megavarmt. Och det blev det ju aldrig... bara regn typ. Och idag kommer hon förbi med en superfin blomma som tack för hjälpen... eehh... vilken hjälp?? Jag gjorde ju inget! Nu känner jag mig dum ju!
Och senare på eftermiddagen tittade jag ut på altanen och ser en av de största spindlar jag sett i Sverige. Jo, ingenting i jämföresle med alla tarantulas i San Diego, men ändå!!! ICK!