• Cullinan

Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?

Pratade nyss med min mamma i telefon, och hon hävdade att män enbart har förlovningsring.

Att det bara är kvinnan som har BÅDE förlovningsring OCH vigselring.

Men visst har väl båda makarna både förlovnings och vigselring...?

• Svar på tråden Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?
  • Tess76

Det är säkert vad man själv tycker, men jag tror att det är mest vanligt att mannen endast har förlovningsringen.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Felicia6

nuförtiden är det vanligare o vanligare att mannen har två ringar. Men förr hade dom en ring

Min man har bara förlovningsringen med bägge datumen i, och jag har ju två ringar då. bägge datumen i förlovningsringen och ett ordspråk i vigselringen

• LisaP

som sagt, man gör som man själv tycker, min man har bara en ring med två datum i..

Älskar mina 3E
  • Birry

Traditionellt är det som de skriver ovan att mannen har en ring (förlovningsringen) med ett extra datum för giftemålet. Men man gör ju precis som man vill!! 

• ming

Det vanligaste är väl att mannen oftast bara har förlovningsringen, men nu för tiden har det blivit vanligare att även mannen har en egen vigselring.

• Glittrar

mannen har en ring med datum för förlovning och vigsel. inför vigseln graveras ringen och putsas upp så den ser ny ut.

• Movieprincess

Jag tycker man kan välja själv, men gifter jag mej vill jag att mannen oxå har 2 :) tycker det är fint!

• Tjej 83

varför har de förlovningsringen o inte vigelringen?

Svar på tråden Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?