• Cullinan

Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?

Pratade nyss med min mamma i telefon, och hon hävdade att män enbart har förlovningsring.

Att det bara är kvinnan som har BÅDE förlovningsring OCH vigselring.

Men visst har väl båda makarna både förlovnings och vigselring...?

• Svar på tråden Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?
  • TessaLisa

Det blir vanligare och vanligare att även karlarna har 2 ringar, men det traditionella är att de bara har en förlovningsring, men kompletterar den med att även gravera in vigseldatumet.
    Min man har en extra bred förlovningsring så det hade sett "för mycket" ut om han även hade haft en vigselring

Drink Coffee. Do Stupid Things Faster With More Energy
  • Pshevil

Jag tycker det är upp till var och en. Jag är av åsikten att bara jag ska ha förlovningsring och att vi sedan båda ska ha vigselringar, så vi har gjort så.

• CoolaSuperMamsen

det gör man väll som man själv vill, själv smälte min sambo ner sin ring med lite mer guld och kommer ha en stor guldring efter vigseln, själv kommer jag ha 2 ringar

jag är så jäkla bra!
  • Axels och Annies mamma

Traditionellt har det varit så att mannen endast har en ring och kvinnan två, idag går man väl som man vill tror att det är ungefär lika vanligt med båda delarna.

Min man har en ring med både förlovnings-och vigseldatum i och jag har en förlovningsring och en vigselring.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • lilla sandra

Vi har 2 ringar båda två.
    Ibörjan hade min man bara sin vigselring, men sen när min kusin gifte sig o hade båda sina ringar på sig, gjorde min man samma sak.

• Såphia

Numera kallas de ringar som har flera stenar (alltså inte en enstensring), en alliansring.

• Kofttanten

Min man har bara en ring men den är ganska bred o där står både förlovnings och vigseldatum

• Duckan74

Min man har bara en ring. Känner ingen karl med två ringar när jag tänker efter.

Svar på tråden Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?