• Cullinan

Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?

Pratade nyss med min mamma i telefon, och hon hävdade att män enbart har förlovningsring.

Att det bara är kvinnan som har BÅDE förlovningsring OCH vigselring.

Men visst har väl båda makarna både förlovnings och vigselring...?

• Svar på tråden Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?
  • NALLEB

När vi gifte oss så valde vi att göra såhär,jag har både förlovnings och vigeslring. Min man har bara vigselring. Hans förlovningsring var ändå så sliten och bucklig som de kan bli på karlar.
    Men visst kan mannen ha både och,förr hade de bara förlovningsringen.

• Centurion

Jag tror att det är ganska många som har två ringar va. Vi kommer bara ha en ring var eftersom vi inte är eller ska förlova oss innan vigseln.

• tiny angel

Som alla sagt, det är upp till er, det är ni som gifter er.. Hos oss så ska båda ha både förlovningsring och vigselring.

• Nane

Jag tycker att mannen ska ha två ringar.

• AnneSophie

Min man har bara en ring, fast det är en vigselring.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir vuxen' har faktiskt rätt.
  • Muminski

Jag känner flera män som har både förlovningsring och vigselring. Min man har dock en ring, mest av prektiska själ.

Det är en smaksak

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Linusina

Vi gifte oss i fredags och hade för ett par veckor sedan just den här diskussionen med vår präst på vigselsamtalet. Det vanliga idag är att mannen behåller förlovningsringen och att jag som brud får en ny, däremot är det ju ganska vanligt att man numera inte är förlovade innan, därav den anledningen att mannen får en ring under själva vigseln.

Vi var ju förlovade sedan i höstas så Mats behöll sin ring med ett nytt datum ingraverat, han hade även på sig den in i kyrkan likväl som jag hade min förlovningsring. Under själva ringcermonin fick jag sedan vigselringen.

?Ett hjärta som älskat är alltid ungt?
  • Cullinan

Då hade vi "rätt" båda två.

Ja, min karl ska då vara ordentligt ringmärkt iaf.

• Muminski
    Cullinan skrev 2007-06-26 22:38:45 följande:
    Då hade vi "rätt" båda två.Ja, min karl ska då vara ordentligt ringmärkt iaf.
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • AnneSophie
    Cullinan skrev 2007-06-26 22:38:45 följande:
    Då hade vi "rätt" båda två.Ja, min karl ska då vara ordentligt ringmärkt iaf.
    Sätt en i näsan på honom också!
    Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir vuxen' har faktiskt rätt.
Svar på tråden Visst ska väl mannen ha både förlovningsring OCH vigselring?