• Bless

Don't hate muslims!!!

Dom säger att i Sverige har vi demokrati, men vad är demokrati?....är det att få välja mellan Göran Persson eller Göran Persson?...Är det demokrati att ha en LAG om att man bara ska få lov att bära slöja efter 16 års ålder?!
    Vilket Demokratiskt land vi lever i.

Rannsaka dig själv egentligen, REGERINGEN, rannsaka er lite. VAD stör det er om någon vill ha slöja på sig?, varför stör det er?....Ska ni förbjuda slöja så kan ni ju förbjuda pojkar att inte bära keps förrän de fyllt 16 år! Det ska väl vara jämnlikhet här i Sverige. Keps anses ju vara så ofint i skolorna och lärarna är ju trötta på dem ändå!

Men om ni vill ha koll, då kan ni,
    när alla muslimska flickor fyller 16år, skicka ett bevis (hem på brevlådan) på att de FÅR bära slöja. Ett TILLSTÅND liksom! Dessutom en legitimations kontroll på gatan också( så att ingen fuskar)!

Och när ni ändå sätter dessa lagar och regler angående hur man skall se ut och vad man får, samt ej får göra.
    Då kan ni tvinga alla barn under 12år äta griskött! Ska man inte få ha slöja och se ut hur man vill, då ska man väl inte få välja vad man skall äta eller inte äta heller. Efter alla dessa förbud kan ni införa en påbudslag som säger att alla tjejer måste gå i kort kjol.
    Men det går ju inte i och med att vi måste ta HÄNSYN till att vi lever i ett demokratiskt land. Dessutom använder ju inte muslimerna kort kjol, så det vore ju himla onödigt att införa en sådan lag!

Uppkomsten till idén om denna lag om slöjan, uppstod från Fadime, som INTE var muslim.
    Fadime blev mördad, ett hedersmod! Sånt händer bara bland muslimer och i islam,
    tänker alla svenskar som ej fått höra något annat, som ej har kunskap.
    Borde inte de som yttrar sej om sånt här ta reda på FAKTA först?! Är det verkligen så svårt att förstå att islam, att vara muslim, är något fint?!

Men innan dess, kan någon förklara hur dessa tre faktorer går in i varandra?
    INTE muslim-MÖRDAD-SLÖJA är jag blind, eller är det någon som på studs kan peka ut sambandet mellan dessa tre sakerna?! Det var som jag såg en artikel i Aftonbladet om två systrar. Artikeln handlade om hedersmord och att dessa flickorna var rädda för sina familjer. Det är hemskt att det skall finnas sådana här problem och att det förekommer men det jag reagerade på är, att bilden de satt in var på två kvinnor med niqab! Det är som att skriva en annons om BILAR och ha bild på ett KYLSKÅP!

Har ingen funderat på att skriva en artikel om de kvinnor som vill ta på sig niqab men inte får för sina föräldrar? Men det är det ju ingen som förstår hur det känns för dem, det är ju inget allvarligt alls! Tjejerna kanske mår dåligt en tid men det går över, om någon ens tänkt så långt i de banorna. För niqab och slöja är ju inget att bråka om för att få ta på sig, det är ju AV den ska!

Dom säger att så fort en utländsk tjej/kille blir mördad - direkt HEDERSMOD!
    Sverige har ju absolut inga hedersmord....vi har ju ingen heder...eller...har vi det?
    När jag fick höra om en kvinna som var gravid med en libanesisk far till barnet, när hennes föräldrar var så emot det så att dom med en kniv, högg ihjäl hennes ofödda barn. De stack deras dotter med en kniv i magen. Var det en stor artikel om det?, stog det hedersmord relaterat? NEJ det gjorde det inte för det var bara en liten notis om det.
    Men dom föräldrarna var nog bara arga, för någon heder har vi svenskar ju inte!?! Annars hade det kanske kallats för ett hedersmord.

Om något sådant händer här så är det ju säkert för något annat skäl! Men i och för sig så är vi ju i Sverige, det är nog kanske bara om man bor i ett annat land som tex. Iran som man får säga ordet hedersmord. Om Iran hade fått höra det här, kanske det då hade varit ett såkallat HEDERSMOD!?I Sverige har dem hedersmord, skulle dom säga.

I Sverige idag är muslimer dåliga. VARFÖR?
    Jo sanningen är den att i Sverige är man inte trevlig mot människor som kommer ifrån andra länder. Du kan vara BÖG eller LESBISK bara du är Svensk....men däremot om du är utländsk och är homosexuell, då kan det nog vara ok! Bara du inte är en sån där muslim!!

Vi (svenskar) är extra otrevliga och talar illa om dem som inte kan tala flytande svenska. Om en utlänning befunnit sej i Sverige, fått körkort, jobb och bostad, på bara ett år! Medans deras egna dotter/son där hemma som är helsvensk inte har något av det. Då är det så hemskt! Invandrare som bara kommer hit och rafsar åt sig! Ja dom kan man ju inte vara glada åt! Man kan inte unna dem något alls.

Vad är det mer som är så dåligt med oss muslimer?...

Vi är ju dåliga och extra jobbiga med det här med det som kallas RAMADAN! Månaden då alla muslimer betalar zakat (pengar) till de fattiga! Så dåligt är det....fastar och sen ger pengar, så gör inte en svensk och så gör man inte i Sverige. Sverige tycker att man får ta seden dit man kommer, speciellt i ett så här demokratiskt land! Behåll pengarna för er själva och nöj dej aldrig! Ge aldrig bort pengar, låna ut men ge inte, snåla! Sträva alltid efter mer.
    Vad är det då som gör Sverige så bra som land? Jo socialen, det är ju där nästan alla utlänningar hänger!
    Kvinnorna vill ju inte arbeta, jag menar det är ju så himla lätt för dem att få ett riktigt arbete också!! De får ju nästan tom komma på intervju...men man ska inte klaga.

Socialen är bra med Sverige, nästan ingen behöver bo ute, gå på gatan. Vad Sverige kanske inte är medvetna om är att faktiskt så kommer socialen ursprungligen från ISLAM! Det är därifrån det utvecklats. Konstigt, muslimer som är så dåliga!
    Sverige visar rättvisa och vänlighet yrkesmässigt genom att det faktiskt får komma hit mycket utländska människor, men vem bryr sej om dem sedan?. Vem bryr sig om de barn som inte ens kan se på tv här i Sverige, de som sitter väntandes i ÅR på att få veta om de får stanna, de vet inte ens om deras föräldrar lever!

Vad jag ser när jag går ute, är alla dessa människor från världens alla hörn och kanter som kommit hit från jag vet inte vad för bakgrund. Men vad jag vet och vad jag ser är, människor vars livsglädje försvunnit. Vars glöd i hjärtat försvunnit. Vars gnistrande ögon slocknat!

Borde inte vi svenskar då ställa oss frågan
    VAD KAN VI GÖRA FÖR ATT HJÄLPA?!
    Kanske vara lite trevliga, ett leende någon gång kanske inte skadar så mycket!....Kanske borde vi gå över till grannen och bjuda över dom...
    Kanske borde vi lära oss om deras kultur och religion, kanske till och med lära oss att SEPARERA de två olika faktorerna som spelar en stor roll i nutiden och ta hand om problemen istället utan att peka ut olika människor och dra alla över en kant.
    Kanske vi borde få mer kunskap och kanske tom låta muslimska kvinnor bära sin fina, underbara, vackra slöja!

"The shortest distance between a problem and a solution is the distance from your knees to the ground... The one who kneels to Allah can stand up to anything!"

• Svar på tråden Don't hate muslims!!!
  • Tussiluskan

fatima26: men det är väl inte precis något att skryta med? Våld och hat är det fulaste jag vet.

• RadixLecti
    fatima26 skrev 2007-07-07 22:24:22 följande:
    Islam är det finaste jag vet
    Oj, vilket oxymoron.
  • Esra
    rajtantajtan skrev 2007-07-06 22:11:38 följande:
    Vilken rörig TS-verkligen spretande...Men du vet ju att slöjan skall stå för ett annat ställningstagande utöver vad en keps gör...& barn i lägre åldrar äger ju inte mognad nog att göra detta medvetna val.Och vaddå: "Kanske vara lite trevliga, ett leende någon gång kanske inte skadar så mycket!"Hmmm, själv tycker jag att vi svenskar är alldeles för trevliga faktiskt...Du skriver också:"Kanske borde vi lära oss om deras kultur och religion"Men "dom" själva då, hur duktiga är de på detta? Hur mycket intresse visar de för vår kultur & religion?
    dem der mennıskorna er medvetna om er kultur och tro men skrıker ınte ut hurdan den er mycket fınt och respetabelt uppförande utav dem der!
  • Esra
    fatima26 skrev 2007-07-07 22:24:22 följande:
    Islam är det finaste jag vet
    Jag holler med faktıskt studerar man Islam mer desto mer tycker man att den er vettıg och sann!
  • Tussiluskan

Esra: vad är det som är fel med mitt uppförande? Vad menar du skapa oro och tjafs?

• s e l i n o3o5
    precis hata inte muslimer haha här är en till islam är vackert cok guzel andra får tycka vad dom tycker..jag vet vad som finns i itt hjärta ändå alla blir saliga på sitt vis!
    När du och jag möttes viskade änglarna perfekt!! stolt mamma!
  • RadixLecti

Jojo.

"Allah akbar!", och så sprängs en buss med 40 passagerare. Vackert.

En kvinna blir kär i någon annan än sin man och har sex med honom, varpå hon stenas. Fint.

En man vill lämna islam och fänglas och torteras. Saligt.

Jag blir alldeles varm och luddig inombords.

• s e l i n o3o5
    RadixLecti skrev 2007-07-09 01:11:20 följande:
    Jojo."Allah akbar!", och så sprängs en buss med 40 passagerare. Vackert.En kvinna blir kär i någon annan än sin man och har sex med honom, varpå hon stenas. Fint.En man vill lämna islam och fänglas och torteras. Saligt.Jag blir alldeles varm och luddig inombords.
    jojo det hörs ju tydligt att du vet allt om islam det där du tar upp är INTE islam hur många ggr här på fl måste vi muslimer säga det?konstigt att vi inte är aktiva på dessa trådar mera..sen tror jag inte man konverterar till en religion som är som du påstår!Fundersam

sen visst är det ganska komiskt tycker jag...har ni tänkt på det?Att det är konstigt att ateister som inte har islam som religion,att dom vet mer om islam är vad vi som faktiskt ÄR muslimer gör haha vad roligtOskyldigCool
    När du och jag möttes viskade änglarna perfekt!! stolt mamma!
  • AnDan

Nej det läskiga är alla muslimers tystnad inför vad de människor som utför dessa dåd i Islams namn! Tystnad är demokratins största fiende, och världshistorien har många fall där den stora massan håller tyst. De tycker att det som händer är hemskt, men ställer sig inte upp och protesterar!

Ett mycket känt fall av mass tystnad var Hitlers Tyskland, de flesta tyskar avskydde Hitler men höll tysta och vi vet ju hur det gick sedan!!
    Stå upp för er rätt till att säga ifrån!!!!

Svar på tråden Don't hate muslims!!!