• Bless

Don't hate muslims!!!

Dom säger att i Sverige har vi demokrati, men vad är demokrati?....är det att få välja mellan Göran Persson eller Göran Persson?...Är det demokrati att ha en LAG om att man bara ska få lov att bära slöja efter 16 års ålder?!
    Vilket Demokratiskt land vi lever i.

Rannsaka dig själv egentligen, REGERINGEN, rannsaka er lite. VAD stör det er om någon vill ha slöja på sig?, varför stör det er?....Ska ni förbjuda slöja så kan ni ju förbjuda pojkar att inte bära keps förrän de fyllt 16 år! Det ska väl vara jämnlikhet här i Sverige. Keps anses ju vara så ofint i skolorna och lärarna är ju trötta på dem ändå!

Men om ni vill ha koll, då kan ni,
    när alla muslimska flickor fyller 16år, skicka ett bevis (hem på brevlådan) på att de FÅR bära slöja. Ett TILLSTÅND liksom! Dessutom en legitimations kontroll på gatan också( så att ingen fuskar)!

Och när ni ändå sätter dessa lagar och regler angående hur man skall se ut och vad man får, samt ej får göra.
    Då kan ni tvinga alla barn under 12år äta griskött! Ska man inte få ha slöja och se ut hur man vill, då ska man väl inte få välja vad man skall äta eller inte äta heller. Efter alla dessa förbud kan ni införa en påbudslag som säger att alla tjejer måste gå i kort kjol.
    Men det går ju inte i och med att vi måste ta HÄNSYN till att vi lever i ett demokratiskt land. Dessutom använder ju inte muslimerna kort kjol, så det vore ju himla onödigt att införa en sådan lag!

Uppkomsten till idén om denna lag om slöjan, uppstod från Fadime, som INTE var muslim.
    Fadime blev mördad, ett hedersmod! Sånt händer bara bland muslimer och i islam,
    tänker alla svenskar som ej fått höra något annat, som ej har kunskap.
    Borde inte de som yttrar sej om sånt här ta reda på FAKTA först?! Är det verkligen så svårt att förstå att islam, att vara muslim, är något fint?!

Men innan dess, kan någon förklara hur dessa tre faktorer går in i varandra?
    INTE muslim-MÖRDAD-SLÖJA är jag blind, eller är det någon som på studs kan peka ut sambandet mellan dessa tre sakerna?! Det var som jag såg en artikel i Aftonbladet om två systrar. Artikeln handlade om hedersmord och att dessa flickorna var rädda för sina familjer. Det är hemskt att det skall finnas sådana här problem och att det förekommer men det jag reagerade på är, att bilden de satt in var på två kvinnor med niqab! Det är som att skriva en annons om BILAR och ha bild på ett KYLSKÅP!

Har ingen funderat på att skriva en artikel om de kvinnor som vill ta på sig niqab men inte får för sina föräldrar? Men det är det ju ingen som förstår hur det känns för dem, det är ju inget allvarligt alls! Tjejerna kanske mår dåligt en tid men det går över, om någon ens tänkt så långt i de banorna. För niqab och slöja är ju inget att bråka om för att få ta på sig, det är ju AV den ska!

Dom säger att så fort en utländsk tjej/kille blir mördad - direkt HEDERSMOD!
    Sverige har ju absolut inga hedersmord....vi har ju ingen heder...eller...har vi det?
    När jag fick höra om en kvinna som var gravid med en libanesisk far till barnet, när hennes föräldrar var så emot det så att dom med en kniv, högg ihjäl hennes ofödda barn. De stack deras dotter med en kniv i magen. Var det en stor artikel om det?, stog det hedersmord relaterat? NEJ det gjorde det inte för det var bara en liten notis om det.
    Men dom föräldrarna var nog bara arga, för någon heder har vi svenskar ju inte!?! Annars hade det kanske kallats för ett hedersmord.

Om något sådant händer här så är det ju säkert för något annat skäl! Men i och för sig så är vi ju i Sverige, det är nog kanske bara om man bor i ett annat land som tex. Iran som man får säga ordet hedersmord. Om Iran hade fått höra det här, kanske det då hade varit ett såkallat HEDERSMOD!?I Sverige har dem hedersmord, skulle dom säga.

I Sverige idag är muslimer dåliga. VARFÖR?
    Jo sanningen är den att i Sverige är man inte trevlig mot människor som kommer ifrån andra länder. Du kan vara BÖG eller LESBISK bara du är Svensk....men däremot om du är utländsk och är homosexuell, då kan det nog vara ok! Bara du inte är en sån där muslim!!

Vi (svenskar) är extra otrevliga och talar illa om dem som inte kan tala flytande svenska. Om en utlänning befunnit sej i Sverige, fått körkort, jobb och bostad, på bara ett år! Medans deras egna dotter/son där hemma som är helsvensk inte har något av det. Då är det så hemskt! Invandrare som bara kommer hit och rafsar åt sig! Ja dom kan man ju inte vara glada åt! Man kan inte unna dem något alls.

Vad är det mer som är så dåligt med oss muslimer?...

Vi är ju dåliga och extra jobbiga med det här med det som kallas RAMADAN! Månaden då alla muslimer betalar zakat (pengar) till de fattiga! Så dåligt är det....fastar och sen ger pengar, så gör inte en svensk och så gör man inte i Sverige. Sverige tycker att man får ta seden dit man kommer, speciellt i ett så här demokratiskt land! Behåll pengarna för er själva och nöj dej aldrig! Ge aldrig bort pengar, låna ut men ge inte, snåla! Sträva alltid efter mer.
    Vad är det då som gör Sverige så bra som land? Jo socialen, det är ju där nästan alla utlänningar hänger!
    Kvinnorna vill ju inte arbeta, jag menar det är ju så himla lätt för dem att få ett riktigt arbete också!! De får ju nästan tom komma på intervju...men man ska inte klaga.

Socialen är bra med Sverige, nästan ingen behöver bo ute, gå på gatan. Vad Sverige kanske inte är medvetna om är att faktiskt så kommer socialen ursprungligen från ISLAM! Det är därifrån det utvecklats. Konstigt, muslimer som är så dåliga!
    Sverige visar rättvisa och vänlighet yrkesmässigt genom att det faktiskt får komma hit mycket utländska människor, men vem bryr sej om dem sedan?. Vem bryr sig om de barn som inte ens kan se på tv här i Sverige, de som sitter väntandes i ÅR på att få veta om de får stanna, de vet inte ens om deras föräldrar lever!

Vad jag ser när jag går ute, är alla dessa människor från världens alla hörn och kanter som kommit hit från jag vet inte vad för bakgrund. Men vad jag vet och vad jag ser är, människor vars livsglädje försvunnit. Vars glöd i hjärtat försvunnit. Vars gnistrande ögon slocknat!

Borde inte vi svenskar då ställa oss frågan
    VAD KAN VI GÖRA FÖR ATT HJÄLPA?!
    Kanske vara lite trevliga, ett leende någon gång kanske inte skadar så mycket!....Kanske borde vi gå över till grannen och bjuda över dom...
    Kanske borde vi lära oss om deras kultur och religion, kanske till och med lära oss att SEPARERA de två olika faktorerna som spelar en stor roll i nutiden och ta hand om problemen istället utan att peka ut olika människor och dra alla över en kant.
    Kanske vi borde få mer kunskap och kanske tom låta muslimska kvinnor bära sin fina, underbara, vackra slöja!

"The shortest distance between a problem and a solution is the distance from your knees to the ground... The one who kneels to Allah can stand up to anything!"

• Svar på tråden Don't hate muslims!!!
  • catmat

Hej
    De här människorna utför dem i Islams namn men det står inte i koranen att man ska göra så.
    Men hur stoppar vi dem, hur får vi dem att inse att det är fel. Det måste ju ligga i allas intresse att stoppa dessa mäninskor som utför dessa handlingar.
    Men man stoppar dem inte med tysnad för det är lika med acceptans

• Den Siste

s e l i n o3o5//

"jojo det hörs ju tydligt att du vet allt om islamdet där du tar upp är INTE islam hur många ggr här på fl måste vi muslimer säga det?konstigt att vi inte är aktiva på dessa trådar mera..sen tror jag inte man konverterar till en religion som är som du påstår!"

"Ni" muslimer får nog antingen fortsätta att kategoriskt förneka det som uttolkas ur era textmassor (med teologiskt stöd kan jag tilllägga), eller se problemet i vitögat. Jag rekommenderar den här krönikan:

www.guardian.co.uk/commentisfree/story/0,,2115891,00.html

"However, it isn't enough for Muslims to say that because they feel at home in Britain they can simply ignore those passages of the Koran which instruct on killing unbelievers. By refusing to challenge centuries-old theological arguments, the tensions between Islamic theology and the modern world grow larger every day. It may be difficult to swallow but the reason why Abu Qatada - the Islamic scholar whom Palestinian militants recently called to be released in exchange for the kidnapped BBC journalist Alan Johnston - has a following is because he is extremely learned and his religious rulings are well argued. His opinions, though I now thoroughly disagree with them, have validity within the broad canon of Islam."

"sen visst är det ganska komiskt tycker jag...har ni tänkt på det?Att det är konstigt att ateister som inte har islam som religion,att dom vet mer om islam är vad vi som faktiskt ÄR muslimer gör haha vad roligt"

Även ateister kan ta till sig information, Snarare är det en styrka att inte vara känslomässigt engagerad i det man talar om. Att kunna se nyktert och mångfacceterat på problematiken. Jag skulle kunna skriva en lång post om Robert Pape's slutsatser i "Dying to Win" exempelvis, och varför dessa ter sig felaktiga i mina ögon, men det kan man ju skita i eftersom man ändå alltid kommer vara hatisk, okunnig och rasist i vissas ögon.

• RadixLecti

s e l i n o3o5 skrev 2007-07-09 08:00:05 följande:

jojo det hörs ju tydligt att du vet allt om islamdet där du tar upp är INTE islam hur många ggr här på fl måste vi muslimer säga det?konstigt att vi inte är aktiva på dessa trådar mera..
    Tror fasen att ni inte är aktiva på såna här trådar längre, ni har ju inget annat argument än "det är INTE islam".

Konstigt nog håller mången mullah och imam inte med dig.
    Dödsstraffet för att vara otrogen står i koranen.
    Dödsstraffet för att gå ur islam står både i koranen och i hadither.

Och ungefär nu återupprepas mantrat "det är INTE islam"...
  • Den Siste

RadixLecti//

Jag tror att du är deras modus operandi på spåren =)

• imperia72

Hmm kristendomen dödar också, det finns alltid fanatiker som drar sin religion i smuttsen.

Att säga att islam är allt ont i världen är ju att göra det väldigt lätt för sig, skulle vara intressant att veta hur många av er som tycker så som verkligen har läst koranen, jag har inte gjort det men skulle aldrig säga att islam är på ett visst sätt eftr som jag inte har all fakta.

Men jag har flera vänner som är muslimer och de är bland de trevligaste jag vet och jag vet att de aldrig skulle stå bakom nåt som var så ont.

• Esra
    RadixLecti skrev 2007-07-09 16:52:01 följande:
    s e l i n o3o5 skrev 2007-07-09 08:00:05 följande:
    Tror fasen att ni inte är aktiva på såna här trådar längre, ni har ju inget annat argument än "det är INTE islam".Konstigt nog håller mången mullah och imam inte med dig.Dödsstraffet för att vara otrogen står i koranen.Dödsstraffet för att gå ur islam står både i koranen och i hadither.Och ungefär nu återupprepas mantrat "det är INTE islam"...
    Förestell dıg som mıg för ett ögonblıck bara:

Du er gıft och du elskar dın fru och lever med tanken att dın fru ALDRIG skulle kunna vara otrogen mot dıg.
    En dag for du syn po henne med en annan man ı seng. Vad skulle du vılja ge henne för lexa om ınte nu du skulle go och göra samma sak för att hemnas. Islam försöker förhındra mycket som mennıskan törstar efter genom att setta upp regler. En kvınna som vıll leva med en annan man kan skılja sıg först derefter kunna gıfta sıg med den man hon vıll vara med ınnan hon gor och gör en sak som att vara otrogen. Hur ser verlden ut ı europalenderna folk gor och lıgger med alla er det nogot man kan styla med jag tycker det er ecklıgt. Islams regler er mer för att ı första hand skremma mennıskor tıll att ınte vara otrogna en VARNING. sen tar ju folk rısken gott och medvetet för lustens skull och lıgger med nogon utom ektenskapet och tar en rısk att blı stenad eller avrettad. Man har en hjerna varför ınte anvenda den och avsto den der korta lusten och suget efter sex med en annan man ner man vet vad som ventar en do med avrettnıng och stenıng enlıgt Islams regler?
  • Den Siste

"Vad skulle du vılja ge henne för lexa om ınte nu du skulle go och göra samma sak för att hemnas."

Live and let live brukar jag säga, hur jävla ont det än gör när folk är otrogna mot en.

Live and let die är det andra alternativet.

"Hur ser verlden ut ı europalenderna folk gor och lıgger med alla er det nogot man kan styla med jag tycker det er ecklıgt"

Härlig fördom du har. Jag har ALDRIG sagt att alla muslimer är terrorister, men du kan utan problem hävda att alla västerlänningar/européer är promiskuösa. Du är alltså den fördomsfulle här (inte överraskande dock), hur känns det? En ärlig fråga, är du rasist?

• Den Siste

"Det var en tanke som jag framförde men dın tolknıng blev snabbt mın bak"

Min tolkning? Du skrev att européer ligger med alla. Svårtolkat? Inte så väldigt va?

"Jag tycker men jag slenger ınte skıt tıll personer ı froga som du verkar vara aktıv med!"

Så är vi där igen. Visa gärna var jag har slängt skit till[sic] personer.

• Den Siste

"Du er nog en eınsten versıon tror jag"

Lol, knappast.

"so aktıv du er ı allt specıellt ı Islam. Har du lyssnat tıll dıtt hjerta det kanske er Islam som du pratar so mycket om och har full ı mun med som du söker men ınte kan ge dıg???"

Du är ju inte den första som är övertygad om att jag har en enormt uppdämd längtan efter islam i mig.

Men nej, tyvärr. Jag ser islam som något vi inte behöver i Sverige. Och det är inte för att det är en otroligt hemsk religion, det är för att vi har slängt av oss det kristna oket, och det har lett till välfärd och framgång. In kommer nu istället islam, en religion i ganska stort behov av en reformation i rätt riktning. Tills denna reformation kommer ska vi sätta hårt mot hårt. Den dagen dom reformvänliga muslimerna får tala öppet utan att bli kallade kafir och annat trams kommer kritiken fortsätta. Ingen religion ska få nedmontera den öppna samhället. Som hyfsat liberal har jag oerhört svårt för konformerande fenomen, och jag har oerhört svårt för fenomen som till sin natur har det politiska budskapet att mångfald och pluralism i samhället ska straffas.

"So kende jag bara och var tvungen att freamföra detta tıll dıg!
    Hoppas ınte att det kenns ovelkommet snack men en kensla jag fıck och som du for ofta och slenger ur dıg stendıgt!"

Ja, du är inte den första som fått det. Det är lite lustigt och mycket motsägesefullt. Ungefär som att folk tror att fler har sökt sig till islam efter 9/11.

• RadixLecti
    Esra skrev 2007-07-09 17:01:25 följande:
    Förestell dıg som mıg för ett ögonblıck bara:Du er gıft och du elskar dın fru och lever med tanken att dın fru ALDRIG skulle kunna vara otrogen mot dıg. En dag for du syn po henne med en annan man ı seng. Vad skulle du vılja ge henne för lexa om ınte nu du skulle go och göra samma sak för att hemnas. Islam försöker förhındra mycket som mennıskan törstar efter genom att setta upp regler. En kvınna som vıll leva med en annan man kan skılja sıg först derefter kunna gıfta sıg med den man hon vıll vara med ınnan hon gor och gör en sak som att vara otrogen. Hur ser verlden ut ı europalenderna folk gor och lıgger med alla er det nogot man kan styla med jag tycker det er ecklıgt. Islams regler er mer för att ı första hand skremma mennıskor tıll att ınte vara otrogna en VARNING. sen tar ju folk rısken gott och medvetet för lustens skull och lıgger med nogon utom ektenskapet och tar en rısk att blı stenad eller avrettad. Man har en hjerna varför ınte anvenda den och avsto den der korta lusten och suget efter sex med en annan man ner man vet vad som ventar en do med avrettnıng och stenıng enlıgt Islams regler?
    Vad jag skulle vilja göra med min otrogna fru? Skilja mig. Omgående.
    Nej, jag skulle inte vilja slå (eller jo, kanske, men jag skulle inte göra det), och jag skulle absolut inte vilja stena henne till döds.

Och jag tycker det säger en jäkla massa om argumentet ni muslimer kommer med ("det är INTE islam") när ni sen själva sitter och försvarar en barbarisk straffmetod för att den står i koranen. Lol på dig.

Och du, hårda straff som avskräckningsmetod fungerar INTE. USA är ett skinande exempel på det; där implementerades för ett antal år sedan "three strikes, you're out"-principen, alltså efter tre fällande domar väntade obligatoriskt livstidsstraff, oavsett brott. Vet du vad som hände? Jo, fler offer och vittnen dödades. Brottslingarna tyckte att om de ändå skulle in på livstid för brottet de begått så kunde det inte bli värre om de genom att döda folk försvårade för polisen att få fatt dem.
Svar på tråden Don't hate muslims!!!