• Bless

Don't hate muslims!!!

Dom säger att i Sverige har vi demokrati, men vad är demokrati?....är det att få välja mellan Göran Persson eller Göran Persson?...Är det demokrati att ha en LAG om att man bara ska få lov att bära slöja efter 16 års ålder?!
    Vilket Demokratiskt land vi lever i.

Rannsaka dig själv egentligen, REGERINGEN, rannsaka er lite. VAD stör det er om någon vill ha slöja på sig?, varför stör det er?....Ska ni förbjuda slöja så kan ni ju förbjuda pojkar att inte bära keps förrän de fyllt 16 år! Det ska väl vara jämnlikhet här i Sverige. Keps anses ju vara så ofint i skolorna och lärarna är ju trötta på dem ändå!

Men om ni vill ha koll, då kan ni,
    när alla muslimska flickor fyller 16år, skicka ett bevis (hem på brevlådan) på att de FÅR bära slöja. Ett TILLSTÅND liksom! Dessutom en legitimations kontroll på gatan också( så att ingen fuskar)!

Och när ni ändå sätter dessa lagar och regler angående hur man skall se ut och vad man får, samt ej får göra.
    Då kan ni tvinga alla barn under 12år äta griskött! Ska man inte få ha slöja och se ut hur man vill, då ska man väl inte få välja vad man skall äta eller inte äta heller. Efter alla dessa förbud kan ni införa en påbudslag som säger att alla tjejer måste gå i kort kjol.
    Men det går ju inte i och med att vi måste ta HÄNSYN till att vi lever i ett demokratiskt land. Dessutom använder ju inte muslimerna kort kjol, så det vore ju himla onödigt att införa en sådan lag!

Uppkomsten till idén om denna lag om slöjan, uppstod från Fadime, som INTE var muslim.
    Fadime blev mördad, ett hedersmod! Sånt händer bara bland muslimer och i islam,
    tänker alla svenskar som ej fått höra något annat, som ej har kunskap.
    Borde inte de som yttrar sej om sånt här ta reda på FAKTA först?! Är det verkligen så svårt att förstå att islam, att vara muslim, är något fint?!

Men innan dess, kan någon förklara hur dessa tre faktorer går in i varandra?
    INTE muslim-MÖRDAD-SLÖJA är jag blind, eller är det någon som på studs kan peka ut sambandet mellan dessa tre sakerna?! Det var som jag såg en artikel i Aftonbladet om två systrar. Artikeln handlade om hedersmord och att dessa flickorna var rädda för sina familjer. Det är hemskt att det skall finnas sådana här problem och att det förekommer men det jag reagerade på är, att bilden de satt in var på två kvinnor med niqab! Det är som att skriva en annons om BILAR och ha bild på ett KYLSKÅP!

Har ingen funderat på att skriva en artikel om de kvinnor som vill ta på sig niqab men inte får för sina föräldrar? Men det är det ju ingen som förstår hur det känns för dem, det är ju inget allvarligt alls! Tjejerna kanske mår dåligt en tid men det går över, om någon ens tänkt så långt i de banorna. För niqab och slöja är ju inget att bråka om för att få ta på sig, det är ju AV den ska!

Dom säger att så fort en utländsk tjej/kille blir mördad - direkt HEDERSMOD!
    Sverige har ju absolut inga hedersmord....vi har ju ingen heder...eller...har vi det?
    När jag fick höra om en kvinna som var gravid med en libanesisk far till barnet, när hennes föräldrar var så emot det så att dom med en kniv, högg ihjäl hennes ofödda barn. De stack deras dotter med en kniv i magen. Var det en stor artikel om det?, stog det hedersmord relaterat? NEJ det gjorde det inte för det var bara en liten notis om det.
    Men dom föräldrarna var nog bara arga, för någon heder har vi svenskar ju inte!?! Annars hade det kanske kallats för ett hedersmord.

Om något sådant händer här så är det ju säkert för något annat skäl! Men i och för sig så är vi ju i Sverige, det är nog kanske bara om man bor i ett annat land som tex. Iran som man får säga ordet hedersmord. Om Iran hade fått höra det här, kanske det då hade varit ett såkallat HEDERSMOD!?I Sverige har dem hedersmord, skulle dom säga.

I Sverige idag är muslimer dåliga. VARFÖR?
    Jo sanningen är den att i Sverige är man inte trevlig mot människor som kommer ifrån andra länder. Du kan vara BÖG eller LESBISK bara du är Svensk....men däremot om du är utländsk och är homosexuell, då kan det nog vara ok! Bara du inte är en sån där muslim!!

Vi (svenskar) är extra otrevliga och talar illa om dem som inte kan tala flytande svenska. Om en utlänning befunnit sej i Sverige, fått körkort, jobb och bostad, på bara ett år! Medans deras egna dotter/son där hemma som är helsvensk inte har något av det. Då är det så hemskt! Invandrare som bara kommer hit och rafsar åt sig! Ja dom kan man ju inte vara glada åt! Man kan inte unna dem något alls.

Vad är det mer som är så dåligt med oss muslimer?...

Vi är ju dåliga och extra jobbiga med det här med det som kallas RAMADAN! Månaden då alla muslimer betalar zakat (pengar) till de fattiga! Så dåligt är det....fastar och sen ger pengar, så gör inte en svensk och så gör man inte i Sverige. Sverige tycker att man får ta seden dit man kommer, speciellt i ett så här demokratiskt land! Behåll pengarna för er själva och nöj dej aldrig! Ge aldrig bort pengar, låna ut men ge inte, snåla! Sträva alltid efter mer.
    Vad är det då som gör Sverige så bra som land? Jo socialen, det är ju där nästan alla utlänningar hänger!
    Kvinnorna vill ju inte arbeta, jag menar det är ju så himla lätt för dem att få ett riktigt arbete också!! De får ju nästan tom komma på intervju...men man ska inte klaga.

Socialen är bra med Sverige, nästan ingen behöver bo ute, gå på gatan. Vad Sverige kanske inte är medvetna om är att faktiskt så kommer socialen ursprungligen från ISLAM! Det är därifrån det utvecklats. Konstigt, muslimer som är så dåliga!
    Sverige visar rättvisa och vänlighet yrkesmässigt genom att det faktiskt får komma hit mycket utländska människor, men vem bryr sej om dem sedan?. Vem bryr sig om de barn som inte ens kan se på tv här i Sverige, de som sitter väntandes i ÅR på att få veta om de får stanna, de vet inte ens om deras föräldrar lever!

Vad jag ser när jag går ute, är alla dessa människor från världens alla hörn och kanter som kommit hit från jag vet inte vad för bakgrund. Men vad jag vet och vad jag ser är, människor vars livsglädje försvunnit. Vars glöd i hjärtat försvunnit. Vars gnistrande ögon slocknat!

Borde inte vi svenskar då ställa oss frågan
    VAD KAN VI GÖRA FÖR ATT HJÄLPA?!
    Kanske vara lite trevliga, ett leende någon gång kanske inte skadar så mycket!....Kanske borde vi gå över till grannen och bjuda över dom...
    Kanske borde vi lära oss om deras kultur och religion, kanske till och med lära oss att SEPARERA de två olika faktorerna som spelar en stor roll i nutiden och ta hand om problemen istället utan att peka ut olika människor och dra alla över en kant.
    Kanske vi borde få mer kunskap och kanske tom låta muslimska kvinnor bära sin fina, underbara, vackra slöja!

"The shortest distance between a problem and a solution is the distance from your knees to the ground... The one who kneels to Allah can stand up to anything!"

• Svar på tråden Don't hate muslims!!!
  • Den Siste

Mer intressant än det, främst kosmetiska, som talas om här vore att ta upp den vurm för könssegregation samt vilja att få slippa "känsliga" ämnen som exempelvis sexualkunskap i skolan som råder bland många djupt religösa, och troligtvis frodas på friskolor runt om i landet.

Detta är inte förenligt med den svenska skolans värdegrund. Dock söker reaktionära krafter att ändra samhällsnormerna och skicka Sverige tillbaka i utvecklingen.

Allt sker givetvis under "religionsfrihetens" paroll.

Hur ska vi tackla det tycker ni?

• RadixLecti
    aiz skrev 2007-07-01 10:45:31 följande:
    Om det ska vara förbud mot slöja, så kanske man även skuklle förbjuda:- Solglasögon (att inte se någons ögon är väl ändå värst?)- Keps (ögonen skyms samt håret)- Peruk (falsk marknadsföring, det riktiga håret syns ej)- Hatt (hååååret...)- Botox, nosejobs och collagen i läpparna (falsk marknadsföring, man kan inte se ditt riktiga utseende...)Samt (därför att det kan vara provocerande)- leggins- korta klänningar o kjolar- u-ringade tröjor- linnen
    Nä, men för Guds skull, förbjud mummelbyxor!
  • Gummiz

Den siste: Då är du ngt av vad jag kallar en sökare.....:D

Men iaf, bevis är inte iform av anlighet eller känslan att det finns ngt större, inte heller känslan att tillhöra ngt större.

Islam innehåller 2 saker: Islam och bevis!

Bevisen finns överallt men det är i allmänhet ja menar nu så jag gav dig inte just ett pecifikt exempel. Vi muslimer tror för att det finns bevis och vi går efter quran och hadith. Men man måste ju se bevisen oxå, då får man ta bort alla fördommar och göra huvudet lite sållat från alla tankar så man kan gå in och verkligen titta, se.

Vad man själv sen väljer att tro är upp till en själv, vi fick ju trots allt en hjärna till att använda!

har lite brottom så d blev snabb svar

• RadixLecti
    Gummiz skrev 2007-07-01 14:18:32 följande:
    Den siste: Då är du ngt av vad jag kallar en sökare.....:DMen iaf, bevis är inte iform av anlighet eller känslan att det finns ngt större, inte heller känslan att tillhöra ngt större.Islam innehåller 2 saker: Islam och bevis!Bevisen finns överallt men det är i allmänhet ja menar nu så jag gav dig inte just ett pecifikt exempel. Vi muslimer tror för att det finns bevis och vi går efter quran och hadith. Men man måste ju se bevisen oxå, då får man ta bort alla fördommar och göra huvudet lite sållat från alla tankar så man kan gå in och verkligen titta, se.Vad man själv sen väljer att tro är upp till en själv, vi fick ju trots allt en hjärna till att använda! har lite brottom så d blev snabb svar
    Det låter mer som om vi fick en hjärna att tvätta.
    Du säger att vi ska tömma skallen på sånt vi lärt oss för att kunna se "bevisen" i koranen. Bevis som många gånger går stick i stäv med den vetenskapliga kunskap mänskligheten har tillbringat tusentals år på att skaffa.

Faktum kvarstår att det mesta i universum alldeles utmärkt går att förklara utifrån vetenskapliga modeller, utan någon guds inblandning.
    Varför ska man då blanda in böcker som är fulla av vetenskapliga fel?
  • Den Siste

"Den siste: Då är du ngt av vad jag kallar en sökare.....:D"

Den som inte är sökare vill aldrig lära sig mer. Vi blir aldrig färdiga som människor. Jag föredrar dock att söka i historians, filosofins och politikens världar, inte dom metafysiska. Det ger mig helt enkelt ingenting.

"Men iaf, bevis är inte iform av anlighet eller känslan att det finns ngt större, inte heller känslan att tillhöra ngt större.

Islam innehåller 2 saker: Islam och bevis!

Bevisen finns överallt men det är i allmänhet ja menar nu så jag gav dig inte just ett pecifikt exempel. Vi muslimer tror för att det finns bevis och vi går efter quran och hadith. Men man måste ju se bevisen oxå, då får man ta bort alla fördommar och göra huvudet lite sållat från alla tankar så man kan gå in och verkligen titta, se."

Hmm, jag hade skrivit ett ganska långt svar här, men jag tror att jag skulle vilja att du definerar exakt vad du menar med bevis så ska jag nog kunna svara utförligare. Gärna med exempel.

"Vad man själv sen väljer att tro är upp till en själv, vi fick ju trots allt en hjärna till att använda!"

Ja, och jag försöker att använda den. Det går väl sådär, men jag tror inte att jag skulle nå mer insikt om jag plötsligt började acceptera sakers tillstånd utan bevis för detta.

• aiz

Islam har, enligt mig, ett stort problem. Det enorma problemet växer och växer och om inte de bättre ledarna inom religionen tar till krafttag så kommer Islam bli en dålig ursäkt för terrorister, maktgalna gubbar och eländiga disktaturer.

Stora ledare, både inom politiken och företagen använder sig av religionen som täckmantel för att få med sig sargade och vilsna människor. Det är den

• aiz

islamism som ni går till brutalt angrepp mot. Tänk på det och lär er skilja på Islamism s.k där Gud används som ursäkt för att kunna tukta ett folk och på vanligt troende muslimer, som bara önskar att få ha sin religion ifred.

• Gummiz

radixlecti, du ser ju bara rätt fram så du misstolka verkligen det jag skrev, jag menar att man ska rensa hjärnan från alla TANKAR för en stund och verkligen se bevisen. SJÄLVKLART ska man INTE ta bort allt man lärt sig, allvarlig talat!!

Är du så trångsynt att du tror att man måste hjärntvätta människor då är du ute och cyklar.Varför ska man hjärntvätta ngn, det var inte ens det de handlar om! Men du kan ju vrida mina ord som du vill, var och en tolkar ju ord som den vill, kanske jag borde klargjort det lite tydligare.

Man behöver inte se en sak när jag försökte förklara ngt fast genom olika exempel.

Den siste: jag håller med dig totalt om det sista, jag själv var ateist innan jag blev muslim. Eller jag trodde det fanns ngt högre, gott elr ont...osv. Visste inte vad jag skulle tro. Så självklart skall man ha bevis. Jag hade inte trott om jag bara visste om de olika religionerna men när jag såg bevisen så tvekade jag inte en sekund!

Ja du skrev ett långt svar, och jag skall svara lite senare, e bara inne o kollar till då och då. Är lite stressad.

• Gummiz

den siste: en sak till bara... tror du att när man dör, så ligger man bara och röttnar i en kista typ eller tex att vi människor kom till bara för att bara leva och dö utan ngt slags syfte, har du aldrig funderat på varför JUST DU finns? Vad är du till för på denna jord, med alla dessa tankar, problem bra och dåligt som händer. Alla dessa känslor vi har och varför vissa saker blir som de blir......hur tänker du kring det??

Svar på tråden Don't hate muslims!!!