• Bless

Don't hate muslims!!!

Dom säger att i Sverige har vi demokrati, men vad är demokrati?....är det att få välja mellan Göran Persson eller Göran Persson?...Är det demokrati att ha en LAG om att man bara ska få lov att bära slöja efter 16 års ålder?!
    Vilket Demokratiskt land vi lever i.

Rannsaka dig själv egentligen, REGERINGEN, rannsaka er lite. VAD stör det er om någon vill ha slöja på sig?, varför stör det er?....Ska ni förbjuda slöja så kan ni ju förbjuda pojkar att inte bära keps förrän de fyllt 16 år! Det ska väl vara jämnlikhet här i Sverige. Keps anses ju vara så ofint i skolorna och lärarna är ju trötta på dem ändå!

Men om ni vill ha koll, då kan ni,
    när alla muslimska flickor fyller 16år, skicka ett bevis (hem på brevlådan) på att de FÅR bära slöja. Ett TILLSTÅND liksom! Dessutom en legitimations kontroll på gatan också( så att ingen fuskar)!

Och när ni ändå sätter dessa lagar och regler angående hur man skall se ut och vad man får, samt ej får göra.
    Då kan ni tvinga alla barn under 12år äta griskött! Ska man inte få ha slöja och se ut hur man vill, då ska man väl inte få välja vad man skall äta eller inte äta heller. Efter alla dessa förbud kan ni införa en påbudslag som säger att alla tjejer måste gå i kort kjol.
    Men det går ju inte i och med att vi måste ta HÄNSYN till att vi lever i ett demokratiskt land. Dessutom använder ju inte muslimerna kort kjol, så det vore ju himla onödigt att införa en sådan lag!

Uppkomsten till idén om denna lag om slöjan, uppstod från Fadime, som INTE var muslim.
    Fadime blev mördad, ett hedersmod! Sånt händer bara bland muslimer och i islam,
    tänker alla svenskar som ej fått höra något annat, som ej har kunskap.
    Borde inte de som yttrar sej om sånt här ta reda på FAKTA först?! Är det verkligen så svårt att förstå att islam, att vara muslim, är något fint?!

Men innan dess, kan någon förklara hur dessa tre faktorer går in i varandra?
    INTE muslim-MÖRDAD-SLÖJA är jag blind, eller är det någon som på studs kan peka ut sambandet mellan dessa tre sakerna?! Det var som jag såg en artikel i Aftonbladet om två systrar. Artikeln handlade om hedersmord och att dessa flickorna var rädda för sina familjer. Det är hemskt att det skall finnas sådana här problem och att det förekommer men det jag reagerade på är, att bilden de satt in var på två kvinnor med niqab! Det är som att skriva en annons om BILAR och ha bild på ett KYLSKÅP!

Har ingen funderat på att skriva en artikel om de kvinnor som vill ta på sig niqab men inte får för sina föräldrar? Men det är det ju ingen som förstår hur det känns för dem, det är ju inget allvarligt alls! Tjejerna kanske mår dåligt en tid men det går över, om någon ens tänkt så långt i de banorna. För niqab och slöja är ju inget att bråka om för att få ta på sig, det är ju AV den ska!

Dom säger att så fort en utländsk tjej/kille blir mördad - direkt HEDERSMOD!
    Sverige har ju absolut inga hedersmord....vi har ju ingen heder...eller...har vi det?
    När jag fick höra om en kvinna som var gravid med en libanesisk far till barnet, när hennes föräldrar var så emot det så att dom med en kniv, högg ihjäl hennes ofödda barn. De stack deras dotter med en kniv i magen. Var det en stor artikel om det?, stog det hedersmord relaterat? NEJ det gjorde det inte för det var bara en liten notis om det.
    Men dom föräldrarna var nog bara arga, för någon heder har vi svenskar ju inte!?! Annars hade det kanske kallats för ett hedersmord.

Om något sådant händer här så är det ju säkert för något annat skäl! Men i och för sig så är vi ju i Sverige, det är nog kanske bara om man bor i ett annat land som tex. Iran som man får säga ordet hedersmord. Om Iran hade fått höra det här, kanske det då hade varit ett såkallat HEDERSMOD!?I Sverige har dem hedersmord, skulle dom säga.

I Sverige idag är muslimer dåliga. VARFÖR?
    Jo sanningen är den att i Sverige är man inte trevlig mot människor som kommer ifrån andra länder. Du kan vara BÖG eller LESBISK bara du är Svensk....men däremot om du är utländsk och är homosexuell, då kan det nog vara ok! Bara du inte är en sån där muslim!!

Vi (svenskar) är extra otrevliga och talar illa om dem som inte kan tala flytande svenska. Om en utlänning befunnit sej i Sverige, fått körkort, jobb och bostad, på bara ett år! Medans deras egna dotter/son där hemma som är helsvensk inte har något av det. Då är det så hemskt! Invandrare som bara kommer hit och rafsar åt sig! Ja dom kan man ju inte vara glada åt! Man kan inte unna dem något alls.

Vad är det mer som är så dåligt med oss muslimer?...

Vi är ju dåliga och extra jobbiga med det här med det som kallas RAMADAN! Månaden då alla muslimer betalar zakat (pengar) till de fattiga! Så dåligt är det....fastar och sen ger pengar, så gör inte en svensk och så gör man inte i Sverige. Sverige tycker att man får ta seden dit man kommer, speciellt i ett så här demokratiskt land! Behåll pengarna för er själva och nöj dej aldrig! Ge aldrig bort pengar, låna ut men ge inte, snåla! Sträva alltid efter mer.
    Vad är det då som gör Sverige så bra som land? Jo socialen, det är ju där nästan alla utlänningar hänger!
    Kvinnorna vill ju inte arbeta, jag menar det är ju så himla lätt för dem att få ett riktigt arbete också!! De får ju nästan tom komma på intervju...men man ska inte klaga.

Socialen är bra med Sverige, nästan ingen behöver bo ute, gå på gatan. Vad Sverige kanske inte är medvetna om är att faktiskt så kommer socialen ursprungligen från ISLAM! Det är därifrån det utvecklats. Konstigt, muslimer som är så dåliga!
    Sverige visar rättvisa och vänlighet yrkesmässigt genom att det faktiskt får komma hit mycket utländska människor, men vem bryr sej om dem sedan?. Vem bryr sig om de barn som inte ens kan se på tv här i Sverige, de som sitter väntandes i ÅR på att få veta om de får stanna, de vet inte ens om deras föräldrar lever!

Vad jag ser när jag går ute, är alla dessa människor från världens alla hörn och kanter som kommit hit från jag vet inte vad för bakgrund. Men vad jag vet och vad jag ser är, människor vars livsglädje försvunnit. Vars glöd i hjärtat försvunnit. Vars gnistrande ögon slocknat!

Borde inte vi svenskar då ställa oss frågan
    VAD KAN VI GÖRA FÖR ATT HJÄLPA?!
    Kanske vara lite trevliga, ett leende någon gång kanske inte skadar så mycket!....Kanske borde vi gå över till grannen och bjuda över dom...
    Kanske borde vi lära oss om deras kultur och religion, kanske till och med lära oss att SEPARERA de två olika faktorerna som spelar en stor roll i nutiden och ta hand om problemen istället utan att peka ut olika människor och dra alla över en kant.
    Kanske vi borde få mer kunskap och kanske tom låta muslimska kvinnor bära sin fina, underbara, vackra slöja!

"The shortest distance between a problem and a solution is the distance from your knees to the ground... The one who kneels to Allah can stand up to anything!"

• Svar på tråden Don't hate muslims!!!
  • Quantum

Det var länge sedan jag läste så mycket smörja på en och samma gång.

Ts skriver att den svenska socialförsäkringen härstammar från islam. Nja. Den svenska modellen härstammar från socialdemokraterna och folkhemmet och decennier av utveckling till och genom ett demokratiskt samhälle.

Islam däremot förespråkar inte demokrati. Ej heller männskliga rättigheter eller jämlikhet. Islam förespråkar en helt annan samhällsmodell. Sharia - Gudslagarna.

Vi kan kika lite på vad ett sådant samhälle innebär. Styrt av islam och sharia.

Följande gäller för ickemuslimer i ett samhälle styrt av sharia (sk dhimmi):

* En dhimmi:
    * måste betala islamisk skatt (jizya)
    * får inte ha samhälleliga arbeten
    * får inte vittna i domstol mot muslimer
    * får inte missionera, predika sin religion eller sprida icke-islamisk litteratur, dödsstraff
    * får inte bära vapen
    * får inte ärva en muslim
    * får inte bygga eller reparera heliga byggnader
    * får inte bära eller klä sina byggnader med religiösa symboler eller exempelvis kyrkklockor
    * får inte hindra islams spridning
    * får inte undervisa om islam
    * får inte rida på hästar eller kameler utan bara på åsnor
    * En muslim som mördar en dhimmi klarar sig undan med böter, blodspengar

I Sverige och hela den övriga västerländska världen mördar vi inte och slår ihjäl kvinnor om de varit otrogna. Det är det lag på i ett samhälle uppbygt av islam och sharia:

# Sex före äktenskap straffas med 100 piskrapp.
    # Otrohet i ett äktenskap straffas med döden, stening.
    # Ogifta män, kvinnor och äldre barn ska hållas åtskilda. Olika tolkningar finns som i lindrig form bara gäller vid fysisk aktivitet eller tvåsamhet till hårdare tolkning som gör gällande att kvinnor och män inte ens ska prata med varandra utan förmyndares eller föräldras tillstånd samt närvaro.
    # Män ska täcka sig från navel ned till knän och bära långärmat bland folk. De bör också låta skägget växa och trimma mustaschen för att skilja sig från otrogna.
    # Kvinnor ska uppföra sig kyskt, slå ned blicken och vara lydiga. De ska täcka sina kroppar för andra än släktingar och inte dra uppmärksamhet till sig.

Det är bara ett kort, kort utdrag av alla de lagar som de islamiska gudslagarna står för.

Att jämföra islam och sharia och sedan påstå att det är islam som skapat de demokratiska samhällena med sociala skydd som finns är en skymf mot allt vad demokrati och männskliga rättigheter står för.

Det är däremot så att det är islam som hindrar de länder i mellanöstern som inspireras eller styrs genom sharia att någonsin nå den utveckling som vi nått i väst.

• RadixLecti

Det är det gamla vanliga; ta kunskap de gamla grekerna klurade ut, och påstå att det var islam som myntade den.

Fosterutvecklingen många muslimer säger bevisar koranens "vetenskaplighet"? Greken och läkaren Galen, sju, åtta hundra år före islam.

Demokrati? Grekerna igen, återigen sju eller åtta hundra år före islam.

Jisses. Tänk vad lite propaganda kan göra för att minska folks allmänbildning.

• Gummiz

QUNTUM, om du använder din hjärna till att inte begränsa den så, så kanske du tom kan tänka lite mer tillbaka än så, Sharia är en sak och sakat är en annan. Att sörja för de fattiga och hjälpa dem kommer från islam sedan långt tillbaka, vilket senare långt senare finns i sverige genom socialen. Det är så det var menat. Texten du läst är ingen smörja men var och en har rätt att tro som den vill,det är ju så...var och en blir ju "salig" på sin tro.

Om du vet lite mer och ingående om islam så kanske du borde försöka öppna ögonen lite mer, men jag antar att du ej kan se det fina islam som islam verkligen är.

TEXTEN ÄR SKRIVEN AV EN TJEJ MED SVENSKT URSPRUNG!!

• Den Siste

"Vi är ju dåliga och extra jobbiga med det här med det som kallas RAMADAN! Månaden då alla muslimer betalar zakat (pengar) till de fattiga! Så dåligt är det....fastar och sen ger pengar, så gör inte en svensk och så gör man inte i Sverige. Sverige tycker att man får ta seden dit man kommer, speciellt i ett så här demokratiskt land! Behåll pengarna för er själva och nöj dej aldrig! Ge aldrig bort pengar, låna ut men ge inte, snåla! Sträva alltid efter mer."

Jag måste verkligen kommentera det här.

Ok, har du någonsin hört talas om något som kallas för skatt? Du vet det man betalar varje månad för att samhället ska fungera? Där höginkomsttagare betalar mer än låginkomsttagare för att omfördela resurserna i samhället? Att betala skatt är att göra saker TILLSAMMANS, som ett samhälle. Eller är du så korkad att du inte har en aning om vad skatt är för något?

Jag har fortfarande ingen aning om det här är en parodi eller inte, om jag inte visste bättre skulle jag absolut tro på det senare.

• aiz

Vad är det som får vanliga vuxna människor att helt lägga av med alla artigheter, respekt och vanliga tolerans?

Vad är det som berättigar folk att gå till elakt angrepp och gå på personer utan någon form av intresse att förstå?

Varför är folk så otrevliga när dom talar till muslimer och när dom talar om islam?
    Har vi inte kommit längre än så?
    Är vi kvar i den skit när man förtalar och fördriver oliktänkande?
    Ja, då är man inte bättre än korstågen, judeförföljelsen, fördrivningen av urbefolkningar, avrättningar av oliktänkande, förföljelsen av kurder, romer, bosnier, kosovoalbaner, ooooolistan kan bli så lååååång....

• Gummiz

Ja, du jag vet vad skatt är men det var inte det frågan handlade om, vi betqalat skatt för att vi MÅSTE!, det finns en stor skillnad man måste separera, att välja av egen fri vilja eller av tvång.

Men själva skatten var det inte tal om.
    Detta är en ironisk artikel men inte parodi.....nära inpå kan man säga. Och JA vi kämpar tillsammans men egentligen, hur många går inte och surar för skatten?!

Man kan vinkla denna artikel ur alla vrår och vinklar, det är det som är meningen....
    den är gjord för att skapa reaktioner!

MEN den handlar främst om slöjan och det inkluderar olika sätt att de på sqaken, olika exempel.

Jag är ju bara helsvensk, uppvuxen i mitt land och stolt över det också, så JA, jag har faktiskt hört talas om skatt...

• Öyvind

Gummiz

"Sharia är en sak och sakat är en annan. Att sörja för de fattiga och hjälpa dem kommer från islam sedan långt tillbaka, vilket senare långt senare finns i sverige genom socialen. Det är så det var menat. Texten du läst är ingen smörja men var och en har rätt att tro som den vill,det är ju så...var och en blir ju "salig" på sin tro."

jaha..... och dom som inte är Muslimer då ????
    hjälper ni dom ?? eller vill ni bara ha en sk. skatt
    ifrån de otrogna??

"TEXTEN ÄR SKRIVEN AV EN TJEJ MED SVENSKT URSPRUNG!!"

tjena !!

• Gummiz

vaddå ha skatt från de otrogna, vi jobbar och sliter som alla andra, det finns bra och dåligt folk bland allt folk.
    vi hjälper alla som är i behov av hjälp, varför skulle vi muslimer endast hjälpa muslimer......Vi är människor så som du är människa.

Snälla, lite kan du väl tänka själv elr...

• Den Siste

"Ja, du jag vet vad skatt är men det var inte det frågan handlade om, vi betqalat skatt för att vi MÅSTE!, det finns en stor skillnad man måste separera, att välja av egen fri vilja eller av tvång."

Måste? Nej, du har all frihet i världen att flytta till land inom EU (eller utanför, men då tillkommer ju vissa restriktioner) med långt lägre skattetryck. Baltstaterna är ett hett alternativ. I övrigt är det en konflikt mellan två synsätt. Antingen är vi libertaner och litar på individens välvilja med välgörenhet och allmosor och liknande, eller så betalar vi skatt, och delegerar staten att fördela dessa. Två lösningar på samma problem, och olika länder ligger olika på skalan.

"Men själva skatten var det inte tal om.
    Detta är en ironisk artikel men inte parodi.....nära inpå kan man säga. Och JA vi kämpar tillsammans men egentligen, hur många går inte och surar för skatten?!"

Ja, men hur många flyttar? Att folk gnäller om skatten är ju klassiskt, ett gnälligt folk är ofta ett välmående folk.

"Man kan vinkla denna artikel ur alla vrår och vinklar, det är det som är meningen....
    den är gjord för att skapa reaktioner!"

Jo, jag förstår det.

"MEN den handlar främst om slöjan och det inkluderar olika sätt att de på sqaken, olika exempel."

Med problematiken att slöjan inte är förbjuden i Sverige givetvis, och inte lär bli det heller.

"Jag är ju bara helsvensk, uppvuxen i mitt land och stolt över det också, så JA, jag har faktiskt hört talas om skatt... "

Jag reagerade bara på att även om det ska väcka reaktioner, så är det skillnad på att posta hyfsat substanslöst trams och verkligt intellektuellt provokativt trams =).

Att anklaga svenskar för att vara lika snåla är väl somatt klämma ur sig att alla muslimer är terrorister, klart det rör om men det kittlar inte hjärnbarken direkt.

• Den Siste

"Vad är det som får vanliga vuxna människor att helt lägga av med alla artigheter, respekt och vanliga tolerans?"

Brist på folkvett?

"Vad är det som berättigar folk att gå till elakt angrepp och gå på personer utan någon form av intresse att förstå?"

Förstå? Jag förstår utmärkt, men jag håller inte med.

"Varför är folk så otrevliga när dom talar till muslimer och när dom talar om islam?
    Har vi inte kommit längre än så?
    Är vi kvar i den skit när man förtalar och fördriver oliktänkande?
    Ja, då är man inte bättre än korstågen, judeförföljelsen, fördrivningen av urbefolkningar, avrättningar av oliktänkande, förföljelsen av kurder, romer, bosnier, kosovoalbaner, ooooolistan kan bli så lååååång...."

Du jämställer religionskritik med folkmord. Bra så.

Dessutom anser ju många kristna och muslimer att deras religioner ska vara en del av det offentliga rummet, en del av staten, och har dessa som ideologi samt tro, då ser inte jag något större bekymmer med att utsätta dessa för samma behandling som andra ideologier jag inte gillar.

Svar på tråden Don't hate muslims!!!