• TheLove

Är popcorn onyttigt?

Ja vad tror du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är popcorn onyttigt?
  • SweetStarAngel

På tal om allt socker...Älskar också kladdkaka Ska nog göra en idag
    Sorry ts, väldigt ot...

Giz the wiz skrev 2007-06-29 17:33:41 följande:
    har för mej att diabetiker kan få högt socker av popcorn oxå.å ja kanske var GI-metoden jag läste om det där med snabbt och långsamt socker.
    Lycklig fru, mamma och hundägare
  • Ciliaja

Om man poppar i micron ja då är det som chips, men inte på spisen då är dem inte så onyttiga, jo om man poppar i smör å sen dränker dem i salt å smör!

• LyckaJones

De innehåller väl inte så speciellt mycket nyttigheter.
    Så jag röstar ja.

• Giz the wiz

fast smör är väll nyttigare än margarin (om man jämför 2 onda ting) olja är ju självklart det bästa men inte lika gott.

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Wilmis

ja och nej tycker jag med!inte är det ju hälsosamt men nog är det ju bra mycket nyttigare än chips!o än många andra godsaker också!jätteohälsosamma tycker jag inte att dom är

• zenna

När jag var hos en kostrådgivare sa hon att istället bullar/mackkor o annat kunde man poppa popcorn. De man micrar ska man undvika då de innehåller transfetter som inte är bra men om man poppar själv var det nyttigare. Det enda fett du får i dig beror på hur mycket du själv tar.

• LyckaJones

Men oavsett om det finns andra saker som är är mer onyttiga än popcorn så måste det väl inte innebära att de är nyttiga?

• silhuett
    zenna skrev 2007-06-29 17:41:57 följande:
    När jag var hos en kostrådgivare sa hon att istället bullar/mackkor o annat kunde man poppa popcorn. De man micrar ska man undvika då de innehåller transfetter som inte är bra men om man poppar själv var det nyttigare. Det enda fett du får i dig beror på hur mycket du själv tar.
    Det rådet tänker jag definitivt ta till mig
    Älskar popcorn, men har ändå alltid fått lite ångest om jag äter det istället för t.ex. macka när jag är hungrig
Svar på tråden Är popcorn onyttigt?