Är popcorn onyttigt?
Ja vad tror du?
Ja vad tror du?
Inte om man poppar själv.
(Inte i mikro!)
Lovelyy´.. Ja brukar först poppa dom i lite olja.. Så smälter ja smör.. Sen häller ja ner lite av pocornen i en skål.. Så häller ja på lite smör och salt.. Sen lite mer popcorn och smör och salt.. Inte för mycket!!!!.. Så gör man så tills popcornen tar slut.. SÅ GOTT!!!!
De är varken nyttiga eller onyttiga om du poppar själv. Det är ju inte så att de innehåller vitaminer men de är ej heller speciellt feta.
Däremot poppade i påse är mer fett i.
De har väl högt GI om man nu undviker sådan kost?
Så gör jag med. Enda snasket jag äter och jag är totalt beroende ![]()
Oj jag glömde svar på frågan. Egentligen är väl inte popcorn nyttigt, finns ju knappast vitaminer där i.
Men om du vill snaska en kväll och ska poppa hemma i kastrull, då väljer du ju definitivt ett nyttigare alternativ än chips. Så på det sättet blir det väl lite nyttigt?
Men då är det ju inte popcornen som är nyttiga utan ditt val. Äh jag vet inte men nyttiga i sig är de väl inte.
Jag skrev innan att jag blev rekommenderad att äta popcorn till mellanmål istället för bullar/mackor mm. Popcorn i sig är väl varken nyttigt eller onyttigt och det beror ju på om och hur man tillagar dom själv, med hur mycket salt och smör man tar.
Popcorn som man micrar innehåller farliga transfetter som inte är bra för kroppen.
Popcorn i sig innehåller väldigt mycket stärkelse som omvandlas till kolhydrater. Alltså inga vitaminer här men det borde ju vara nyttigare än godis/chips och annat snax. Och som vanligt handlar ju allt om i vilka mängder man äter det.