• TheLove

Är popcorn onyttigt?

Ja vad tror du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är popcorn onyttigt?
  • Vonkan84
    Jag poppar min popcorn i kastrull tillsammans med olivolja. Riktigt gott och lite nyttigare!
  • Cularanel
    stjernfall skrev 2007-06-29 18:01:44 följande:
    Nope. Tycker vare sig godis, chips eller bakelser är onyttiga, i lagom mängd. Däremot finns det andra saker som är onyttiga som kött o sprit o tobak!!
    är väl som alt annat, i lagom mängd är det 'tämligen' ofarligt¨(inkluderar även kött, sprit och tobak), det är få saker som är faliga i lagoma mängder även om dom finns
    Må den som är fri från skuld kasta första stenen.
  • Vårkänslor

Lovelyy´.. Ja brukar först poppa dom i lite olja.. Så smälter ja smör.. Sen häller ja ner lite av pocornen i en skål.. Så häller ja på lite smör och salt.. Sen lite mer popcorn och smör och salt.. Inte för mycket!!!!.. Så gör man så tills popcornen tar slut.. SÅ GOTT!!!!

• Linda1976
    Laire skrev 2007-06-29 19:13:48 följande:
    Lite svår omröstning, rätt gjort och i rimliga mängder är det helt okej. Men äter man fem påsar micropop om dagen är det inte så nyttigt, men gott!
    Exakt.
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • abnocto

De är varken nyttiga eller onyttiga om du poppar själv. Det är ju inte så att de innehåller vitaminer men de är ej heller speciellt feta.
    Däremot poppade i påse är mer fett i.

• LillaMilou

De har väl högt GI om man nu undviker sådan kost?

• Prisssan

Så gör jag med. Enda snasket jag äter och jag är totalt beroende

Miss Vera skrev 2007-06-29 21:31:40 följande:
    Jag poppar min popcorn i kastrull tillsammans med olivolja. Riktigt gott och lite nyttigare!
    Lycka är ett val..
  • Prisssan

Oj jag glömde svar på frågan. Egentligen är väl inte popcorn nyttigt, finns ju knappast vitaminer där i.
    Men om du vill snaska en kväll och ska poppa hemma i kastrull, då väljer du ju definitivt ett nyttigare alternativ än chips. Så på det sättet blir det väl lite nyttigt?

Men då är det ju inte popcornen som är nyttiga utan ditt val. Äh jag vet inte men nyttiga i sig är de väl inte.

Lycka är ett val..
  • zenna

Jag skrev innan att jag blev rekommenderad att äta popcorn till mellanmål istället för bullar/mackor mm. Popcorn i sig är väl varken nyttigt eller onyttigt och det beror ju på om och hur man tillagar dom själv, med hur mycket salt och smör man tar.
    Popcorn som man micrar innehåller farliga transfetter som inte är bra för kroppen.

Popcorn i sig innehåller väldigt mycket stärkelse som omvandlas till kolhydrater. Alltså inga vitaminer här men det borde ju vara nyttigare än godis/chips och annat snax. Och som vanligt handlar ju allt om i vilka mängder man äter det.

Svar på tråden Är popcorn onyttigt?