• TheLove

Är popcorn onyttigt?

Ja vad tror du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är popcorn onyttigt?
  • Trynträ

Mikropopcorn är ju inte så nyttiga. Poppar man själv i kastrull är det bättre och allra bäst är i en luftpopparmaskin då man inte tillsätter nått fett och således inte får saltet att fastna på popcornen.

• plisseplosse

Jag har alltid poppar själv i gryta. Lyckat resultat varje gång.
    Fick en popcornmaskin i julas, så nu poppar jag bara med den. Jättesmaskiga popcorn med lite fett.

• Gumlan

nopp, popkorn är jätte nytigt *intalar mig själv*

• Tina83

i micropopcorn är det lika mycket fett som i chops.

jag poppar alltidg själv, o då är det 1 gram fett.

o det e billigare!

• Trynträ

Fast jag läste att popcorn i sig innehåller 5 gram fett.

Tina83 skrev 2007-06-30 21:47:58 följande:
    i micropopcorn är det lika mycket fett som i chops.jag poppar alltidg själv, o då är det 1 gram fett. o det e billigare!
  • Tina83

men det e ingenting jämfört med micropopcorn!

det innehåller 35 g fett, lite mycket som chips.
    '
    döremot innehåller inte popcorn en massa onödiga fetter, tror jag..

• WhiteTrash
    Cularanel skrev 2007-06-30 02:01:22 följande:
    är väl som alt annat, i lagom mängd är det 'tämligen' ofarligt¨(inkluderar även kött, sprit och tobak), det är få saker som är faliga i lagoma mängder även om dom finns
    Säger desamma
  • Chutzpah

Popcorn i sig själv är inte onyttigt, det innehåller ganska mycket fiber, men när man ha allt det goda smöret och parmesanost och allt detta på.... ja, då blir det onytigt.

• WhiteTrash
    Chutzpah skrev 2007-07-01 10:34:19 följande:
    Popcorn i sig själv är inte onyttigt, det innehåller ganska mycket fiber, men när man ha allt det goda smöret och parmesanost och allt detta på.... ja, då blir det onytigt.
    Parmesanost på?? Jag har bara salt!
  • Chutzpah

Jag äter väldigt sällan popcorn, men när jag vill lyxa till det blir det smält osaltat smör (äkta varan) och färskriven parmesanost.

• isisisis

Svårt att tro att ett torkat majskorn kan innehålla 5 gram fett!
    Eller vilka portioner baseras "popkorn i sig" på Trynträ?
    Att det innehåller kolhydrater som majs också gör kan jag begripa och möjligen ett uns fett i molekylerna med 5 gram?

• Trynträ

Jag läste på förpackningen med opoppade popcorn och då stod det 5 gram fett. Sen vad i majskornet som är fett vete sjutton.

isisisis skrev 2007-07-01 11:21:16 följande:
    Svårt att tro att ett torkat majskorn kan innehålla 5 gram fett!Eller vilka portioner baseras "popkorn i sig" på Trynträ?Att det innehåller kolhydrater som majs också gör kan jag begripa och möjligen ett uns fett i molekylerna med 5 gram?
Svar på tråden Är popcorn onyttigt?