• aussie

Vad får ni ut EFTER skatt?

Jag har funderingar kring ett jobb, men skulle vilja ha lite verklighetskoll på hur löneläget är i Sverige.

Vad får folk ut i handen?

Eftersom jag inte kan skattesatser är det menlöst skriva bruttolöner. Så...bara nettolönerna!

Vet sen tidigare trådar att det anses känsligt, så jag lägger den här så att folk kan vara anonyma.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?
  • Anonym

jobbar som ekonomiassistent får ut 14600 kr månaden min man jobbar på lager får ut 15300 kr månaden

• Anonym (slösa??)

2-barnsfamilj

pappan(vårdjobb): 13,000-
    mamman(FP/A-kassa/deltidsjobb): 5,000-
    barnen(barnbidrag): 2000-
    ----------------------------------------
    sammanlagda inkomster: 20,000-

oj - det låter ju jättemycket
    men ändå har vi knappt råd med kläder
    och aldrig något annat

• Dorian Ertymexx

När jag jobbade fick jag ut mellan 10000 och 12000 i lön. Jag tyckte det var bra lön, men jag har låga krav å andra sidan. ;)

• Anonym (CSN)

Jag jobbar som assistent 50% och får ut ca. 7000kr,
    Min man jobbar som webprogrammerare på en PR-byrå, heltid. Han får just nu ut 14000... som provanställd. Vi hoppas på mer i september. Min man har även ett "sommarjobb" på helgerna och får ut ca. 8000kr.
    Så sammanlagt får vi ut 29000.

CSN "tar" ca.5000kr av det.

• Anonym (rörliglön)
    Anonym (Herregud) skrev 2007-07-01 11:23:29 följande:
    Ja 104kr/tim är ju normalt! Det är väl tilläggen då som du säger!Jag har typ 95-100kr/tim som barnskötare! Är 28 år!
    Skillnad på mans- och kvinnoryrken vettu! Apropå att många inte tycker feminism är någe värt (inget om dig nu, för du har inte sagt varken bu eller bä i det ämnet!!)
  • Anonym (rörliglön)
    Anonym (slösa??) skrev 2007-07-01 11:38:45 följande: