• aussie

Vad får ni ut EFTER skatt?

Jag har funderingar kring ett jobb, men skulle vilja ha lite verklighetskoll på hur löneläget är i Sverige.

Vad får folk ut i handen?

Eftersom jag inte kan skattesatser är det menlöst skriva bruttolöner. Så...bara nettolönerna!

Vet sen tidigare trådar att det anses känsligt, så jag lägger den här så att folk kan vara anonyma.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?
  • Anonym

jobbar som ekonomiassistent får ut 14600 kr månaden min man jobbar på lager får ut 15300 kr månaden

• Anonym (slösa??)

2-barnsfamilj

pappan(vårdjobb): 13,000-
    mamman(FP/A-kassa/deltidsjobb): 5,000-
    barnen(barnbidrag): 2000-
    ----------------------------------------
    sammanlagda inkomster: 20,000-

oj - det låter ju jättemycket
    men ändå har vi knappt råd med kläder
    och aldrig något annat

• Dorian Ertymexx

När jag jobbade fick jag ut mellan 10000 och 12000 i lön. Jag tyckte det var bra lön, men jag har låga krav å andra sidan. ;)

• Anonym (CSN)

Jag jobbar som assistent 50% och får ut ca. 7000kr,
    Min man jobbar som webprogrammerare på en PR-byrå, heltid. Han får just nu ut 14000... som provanställd. Vi hoppas på mer i september. Min man har även ett "sommarjobb" på helgerna och får ut ca. 8000kr.
    Så sammanlagt får vi ut 29000.

CSN "tar" ca.5000kr av det.

• Anonym (rörliglön)
    Anonym (Herregud) skrev 2007-07-01 11:23:29 följande:
    Ja 104kr/tim är ju normalt! Det är väl tilläggen då som du säger!Jag har typ 95-100kr/tim som barnskötare! Är 28 år!
    Skillnad på mans- och kvinnoryrken vettu! Apropå att många inte tycker feminism är någe värt (inget om dig nu, för du har inte sagt varken bu eller bä i det ämnet!!)
  • Anonym (rörliglön)
    Anonym (slösa??) skrev 2007-07-01 11:38:45 följande:
    2-barnsfamiljpappan(vårdjobb): 13,000- mamman(FP/A-kassa/deltidsjobb): 5,000-barnen(barnbidrag): 2000-----------------------------------------sammanlagda inkomster: 20,000-oj - det låter ju jättemycketmen ändå har vi knappt råd med kläder och aldrig något annat
    Det förstår jag! Det låter mycket, men är det knappast i dagens läge. Speciellt inte om man har barn.
  • Anonym

jag får ut 8900 efet skatt o min make får ut 13000 ef skatt vi ha två barn å ett pg :)funkar det me!

• Anonym

Jag får ut ca 27 000 i månaden. Maken pluggar och får ut ca 8 000 i månaden under terminerna. Nu sommarjobbar han i egen firma och får väl ut lite mer än så, men han har inte fakturerat klart riktigt än så det är svårt att säga exakt.

• MammaJempan

Jag arbetar heltid som sjuksköterska sedan jan-07 och har en grundlön på 18200. Med ob-tillägg osv. brukar jag få ut mellan 15-16000 efter skatt..

• Anonym
    Anonym (CSN) skrev 2007-07-01 11:56:21 följande:
    Jag jobbar som assistent 50% och får ut ca. 7000kr,Min man jobbar som webprogrammerare på en PR-byrå, heltid. Han får just nu ut 14000... som provanställd. Vi hoppas på mer i september. Min man har även ett "sommarjobb" på helgerna och får ut ca. 8000kr.Så sammanlagt får vi ut 29000. CSN "tar" ca.5000kr av det.
    Betalar ni frivvligt 5000 kr i studdieskulder el?
    Lät högt annars.
Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?