• aussie

Vad får ni ut EFTER skatt?

Jag har funderingar kring ett jobb, men skulle vilja ha lite verklighetskoll på hur löneläget är i Sverige.

Vad får folk ut i handen?

Eftersom jag inte kan skattesatser är det menlöst skriva bruttolöner. Så...bara nettolönerna!

Vet sen tidigare trådar att det anses känsligt, så jag lägger den här så att folk kan vara anonyma.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?
  • Anonym (skitjobb)

Har ett skitjobb men tjänar 16000kr netto så därför stannar jag kvar. Bra betalt utan ha pluggat mer än gymnasiet tycker jag..

• Surface

Jag runt 15 en normal månad (fullmånad)
    Han mellan 21-25.

Hmm.... jag anar ugglor i mossen alltså......
  • Anonym (1-7:an)

Något slår mig när jag läser era inlägg.
    Yrken där man har ansvar för människor tenderar att vara lågt betalda. Något är snett!!!

• lightswillguideyouhome

1-7:an:
    Håller med dig fullständigt. Mina vårdtagare är helt beroende av mig. Skulle jag inte komma skulle de dö. Det är ett jävla ansvar när man tänker på det.

• Anonym

Jag 3000 kronor föräldrarledig på lägsta nivå...

Maken får ut 30 000 kronor. IT...

• lövet2

Maken är byggnadsarbetare och får ut ca 19.000 efter skatt, tack vare traktamentena.

• Anonym (Herregud)
    Anonym (1-7:an)
    Något slår mig när jag läser era inlägg.
    Yrken där man har ansvar för människor tenderar att vara lågt betalda. Något är snett!!!

Håller med dig absolut!
    Nu har jag "bara" barnskötarutbildning men gör precis samma jobb som en förskolelärare.
    Själv tycker jag att de som har hand om mina barn när jag jobbar är väldigt viktiga personer. Jag menar barnen är ju det bästa man har och då vill man ju att de har det bra på dagarna. Tycker det borde vara värt lite mer än vad det är idag om man tittar på lönerna.
  • Anonym

Fsk lärare cirka 12000-13000 efter skatt
    Han cirka 14000

Klarar oss bra med tanke på att jag hade 7000 när jag studerade
    Dock tycker jag att jag har låg lön.

• Anonym (Herregud)

En fråga: Hur sjutton gör man för att kopiera ett inlägg så "texten blir blå" om ni fattar vad jag menar! Jag verkar ha tummen mitt i hand!

• Anonym

Anonym herregud- Oftast gör ju barnskötare samma jobb som fks lärarna, men om de skulle ha samma lön som fsk lärarna varför ska man då skaffa sig en utbildning på 3,5 år med massa studeiskulder

Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?