Inlägg från: MissHellen |Visa alla inlägg
  • MissHellen

Unga som längtar efter barn

A flikka skrev 2007-07-04 20:05:12 följande:

Laban: men då är du ju gravid :O?!! Började igen därför att min kille vill det antar jag..
    Jag vill inte låta negativ, men jag har hört många som har testat svagt plus med testlagrets tester :/
  • MissHellen
    1984 skrev 2007-07-05 10:15:32 följande:
    God morgon!Så nu är jag på bra humör igen =)Jag håller på att jobba med att övertala min älskling att vi ska gå den privata vägen när det gäller provrörsbefruktning (IVF)...Kön som landstinget har är typ 2 år... och jag klarar inte av att vänta ytterliggare... vi har ju redan kämpat i 2 år.Och vi har inte ens blivit uppskrivna på den där IVF kön =/Älsklingen tycker dock att det handlar om mkt pengar (30 000) med tanke på att det inte är säkert att det lyckas...Men jag tycker det är värt försöket... för tänk om det lyckas...
    [/citat]
    1984 skrev 2007-07-05 10:18:26 följande:
    [citat]
    Måste bara tillägga att vi HAR gjort en massa undersökningar, bla spolat äggledarna, jag har sprungit hos både gyn och blod provs labbet i typ ett halvår med jämna mellanrum, älsklingen har lämnat sperma prov, och jag har fått prov alternativa tabletter (utan resultat, dvs om inte biverkningar räknas).Så det har varit jätte påfrestande många ggr.
    Go morron

Va bra att du känner dej på bättre humör, Skönt!

Ja, Men om de är nått man verkligen vill så varför inte? Finns de typ nån statestik på hur många gånger de funkar o inte funkar? (jag vet att de är olika för olika personer, men om den är possetiv så är de ju bra o visa din sambo de )

Har dom sagt att ni har nåe "fel"? eller är de "bara" otur att ni inte blivit med barn? (eller fått behålla ett)
  • MissHellen
    1984 skrev 2007-07-05 10:39:49 följande:
    Det var nåt med mannens spermier typ att dom är nedsatta, han har gjort ett nytt prov som vi ska få svar på efter sommaren.Jag tycker det absolut värt 30 000 (dom på kliniken sa att det typ är 50/50 att man lyckas men man kan ju inte säga säkert, det är så olika från fall till fall). Men mannen min är inte lika övertygad med tanke på att det inte är säkert att man klarar det... Han tycker det för mkt pengar att lägga på nåt som inte är säkert.Men jag är beredd att ta risken att förlora 30 000, men då har man i alla fall försökt. Och tänk va underbart om man lyckas...
    Okej! Men de är väl värt ett försök (om ni anser att ni har råd) o funkar de tyvärr inte så kan ni ju ställa er i landstinget IVF kö efter de! Men självklart hoppas jag på att de funkar för er, om ni väljer den privata
  • MissHellen
    1984 skrev 2007-07-05 11:41:39 följande:
    *Nu ska jag ta och prata med mannen om IVF och försöka övertyga honom att vi ska gå den privata vägen...*
    [/citat]

Ja, Gör de Hoppas att de går bra!
    Laban88 skrev 2007-07-05 11:44:47 följande:
    [citat]
    Gomrgon alla glada..testade nu på morgonen igen efter ca 2 min kunde man skymta ett streck men det var knappt synligt.. men efter 5 min blev strecket lika "starkt" som det var igår..Litar inte på det :S
    Go morron eller, de var kanske ett tag sedan de var de nu

Jag litar inte riktigt häller på testlagrets, men kan du inte köpa ett annat då?
  • MissHellen
    Laban88 skrev 2007-07-05 12:06:39 följande:
    Jo jag ska köpa ett CB nån dag men vill ju bli av med alla dessa testlagrets stickor så nu testar jag varje dag mest för skojs skull.. ska köpa cb digital tror jag och testa i helgen.. :)
    Okej Vad säger din kille då?
  • MissHellen
    Laban88 skrev 2007-07-05 12:09:39 följande:
    Jag har inte sagt nånting... :S
    Oj, då Varför inte då? Vill han inte lika mycket eller? Hur gammal är han förrästen?
  • MissHellen

Go morron allt bra i dag?

Jag sitter i kikar på Hej Hej Sommar ja haha! Ska göra gröt nu, min mage skriker efter den..

• MissHellen

A flikka skrev 2007-07-06 10:02:44 följande:

Han programledaren är såååå jobbig tycker jag :P. Skriker helatiden.. nästan som han krokodilmannen.. vad hette han? Steve?
    Haha, Ja han är ganska föörr mycket Steve? De har nog jag missat
  • MissHellen

A flikka skrev 2007-07-06 10:19:14 följande:

Jamen han krokodilkillen som är typ heelt galen.. eller var. Han dog visst av en stingrocka!? typ förra året eller vad det var. Han var från Australien. Crocodile hunter.. eller nä.. vad tusan kallades han för?
    Ja han ja haha! Han har jag INTE missat, men vem kunde de Han var oxå på took för mycket..
  • MissHellen

Jag har precis diskat färdigt o pratat med min mamma Min lillebror ringde i går kväll o frågade om han fick komma o självklart fick han de Så min sambo plockar upp han när han har slutat för dagen, så han ska vara här hela helgen

Durå?

Svar på tråden Unga som längtar efter barn