• Anonym

Rakad snopp

Rakar era killar sig runt snoppen och på pungen? Är bara nyfiken...

• Svar på tråden Rakad snopp
  • Anonym (M)
    Anonym (Frågvis) skrev 2023-12-24 13:36:00 följande:

Ni som rakar allt. Jag fattar hur de släta ytorna går att raka men hur gör ni med pungen? Huden är ju skrynklig det måste vara både svårt och riskabelt att försöka raka med något vasst. Eller är det vaxning som gäller, hmm måste vara väldigt smärtsamt. Hur gör ni med pungen?

Jag rakar enbart pungen och det är inga problem med rakhyvel. Man får vara väldigt försiktig bara med mjuka rörelser och ibland hjälper det att sträcka ut huden lite. 
  • zz22zz

Ni som rakar allt. Jag fattar hur de släta ytorna går att raka men hur gör ni med pungen? Huden är ju skrynklig det måste vara både svårt och riskabelt att försöka raka med något vasst. Eller är det vaxning som gäller, hmm måste vara väldigt smärtsamt. Hur gör ni med pungen?

Jag trimmar pubishåret men rakar pungen ca varannan dag med rakhyvel. Jag brukar i regel hålla i kuken i olika riktningar så att pungens hud sträcks ut och då löper rakhyveln utan problem. Det har hänt någon gång att det skrapat i huden lite men det brukar i så fall bara svida lite lätt för stunden. 
  • Anonym (Inget kvar)

Är faktiskt inte så svårt, jag använder en vanlig rakhyvel och mycket rakskumm, viktiga är att det glider bra. Man har säkert blivit bättre med tiden men jag är varken försiktig om jag ska vara ärlig och det går väldigt fort.
  • Be Ja

Som tips så brukar bastu funka bäst att raka sig i. 
    Efter 20..30 min i bastun med ordentlig värme så behövs ingen raggele eller liknande. 

• Anonym (1979)

Ja, min kille är helrakad och jag med såklart.

• Benny62

Jag rakar allt det är snyggast och skönast så och sedan på med en guldkedja 

• Anonym (?)
    Benny62 skrev 2023-12-27 20:38:35 följande:

Jag rakar allt det är snyggast och skönast så och sedan på med en guldkedja 

En guldkedja?
    Hur då och varför??
  • Anonym (Vivi)
    Sugetpar skrev 2023-12-28 15:15:36 följande:

Vi är alltid rakade och min sambo rakar mig :)
    // Lena 

Härligt och skönt! Solig
  • Sugetpar
    Anonym (Vivi) skrev 2023-12-28 15:48:20 följande:
    Härligt och skönt! Solig
    Mm verkligen:)
Svar på tråden Rakad snopp