• noodle

Sollentunamammor!!

Beccagrodan hahaha.. förstå och att lyda är två helt olika saker när det gäller 2 åringar ;) Vad jag menade var att han förstår ju inte att "om jag häller mjölk där så kommer den gå sönder". Han förstår nog mycket väl att han inte får hälla mjölk nån annanstans än i munnen men det skiter han fullständigt i :) Trots trots trots.

Dulia ja det är otroligt vad tomt det kan bli utan dem. Vad tänkte ni ha för kalas? Är det bara familjen lr kommer det andra barn också? Funderar lite över hur vi ska göra för Felix. Kanske är 2 år ännu för tidigt för att de ska uppskatta barnkalas?

• noodle

Beccagrodan oh ja ;)

dulia ok, ja det blir nog så för oss också. Känns lite mycket att börja styra upp barnkalas när de ändå förmodligen inte förstår vad som pågår :) Nästa år kanske.

• noodle

frediza haha ja så måste det ha varit ;) Får se det så ist, vilken snäll pojk jag har som vill bjuda på mjölk.

camabo ja datorerna har vi som tur är nere i källaren, så dem kan han inte hälla saker i ;) Gjorde han det skulle det bli semester i sibirien istället för kolmården nästa år ;)

Maria ush det låter ju jättehemskt! Vi har också en hoppgunga som vi använde till Felix, men undrar om man vågar använda den igen nu då.. fast borde de inte stoppa dem om det är så många olyckor?

• noodle

Dulia tror du man kan gå med i det där projektet mitt i, lr måste man ha gått där från början av sin grav.? Låter som något jag skulle behöva, fast det kanske är för sent nu när jag är i v23

• noodle

Krodan oj, jag som är jättestolt över att bara gått upp 4 kg vid v 20 ;) Min bm som jag hade förra gången var jättebra när det gällde sånt där, jag gick upp nästan 30 kg men hon fick mig inte att känna mig sämre för det utan sa att det var fullt normalt för vissa. Men en gång hade jag en annan, och hon fick mig att känna mig usel och tyckte att det var så hemskt när så unga tjejer gick upp och blev feta, unga tjejer skulle ju vara smala och snygga. Och då hade jag ju redan gått upp typ 20 kg så det var ju inte precis vad jag behövde höra.

• noodle

Beccagrodan testa att blanda mjölk och välling och sen sakta ta bort mjölken. :)

• noodle

AnkFisk iuäääh.. om du menar vårtbitare så är jag livrädd för såna ;)

Dulia aaaw va gulligt sagt, hoppas inte det var allt för hemskt skrapsår! Åh mumintårta, du får jättegärna ta kort och visa sen. Har en mumintokig kille här hemma, så är kul att få lite tips :)

Beccagrodan vi har såna där vargspindlar här nere i källaren ibland också och i garaget och på tomten. Dumt nog är sambon jätterädd för spindlar, så det är jag som får ta hand om dem ;) Jag är inte heller helt orädd, men kan iaf vistas i samma rum som dem.

• noodle

Beccagrodan ja det är ju märkligt det där. Och vår källare är dessutom inredd, så det är inte så att den är extremt fuktig och spindelvänlig överallt. Men antar att det är för att det är i marknivå och att de lättare kommer in då. Och nej fasar för den dagen Felix kommer med insekter.. Är skraj för de flesta insekter som är större än typ myror ;) Tom fjärilar kan vara lite läskiga om de landar på en.

• noodle

Camabo hon förstår säkert om du förklarar, men trist att du inte fick säga hej då!

Goåglad *räcker upp handen* Helt sjukt äcklig värme! Höll på att krypa ur skinnet idag efter att ha plockat upp alla äpplen från tomten. Inte hjälper det ju att gå runt med jättemagen alfons heller.. Första tiden hemma ensam så blev det ingen dusch förän sambon kom hem för mig, men jag hade nog kunnat om jag verkligen velat :) Går ju alltid att lägga bebis på en filt på badrumsgolvet.

Svar på tråden Sollentunamammor!!