• noodle

Sollentunamammor!!

AiramE tack för tipset om frisör, får testa där nästa gång då :) För hon som jag gick till nu var verkligen helt hopplös med barn. En jätteung tjej som såg sur ut hela tiden och inte gjorde NÅNTING för att Felix skulle bli gladare. Han satt och slog efter saxen och vred sig och grät och gnällde och hon förstod inte ens att försöka ge honom nånting kul att titta på.. Sen när jag skulle betala så såg jag att de hade barnböcker och sånt, men inte hade hon tagit fram dem inte. Så henne går jag inte till igen, helst ska man nog ha nån lite äldre som åtminstonde gillar barn.

BeccaGrodan haha jag är precis som du, gillar inte heller att svettas i grupp. Jag är också otroligt okordinerad och blir röd som en kräfta i ansiktet och genomsvettig bara av att hoppa lite i 5 min ;) Försökte mig på friskis och svettis en gång, men skämdes för mycket för att gå tillbaka fler gånger. Hurtiga j*vla tanter! ;)

Goåglad hyr en massa filmer och bädda ner dig skönt i soffan, eller läs nån bok som får dig att tänka på annat. Vila så mycket du kan och ät ordentligt så du orkar med förlossningen sen. Jag gick 10 dagar över, det är jättetungt!

CaS bra med ordning på listan! :)

Ankan Felix börjar också komma i den åldern nu, det är inge skoj alls. Men man får nog helt enkelt vara envisast och fortsätta säga nej, och sen ignorera honom så länge han fortsätter med sitt dåliga beteende. Det viktiga är ju att man inte på något sätt belönar det dåliga beteendet genom mutor eller kramar och sånt för då kommer de ju inte sluta med det.

• noodle

Beccagrodan låter som en jätteskön fredagkväll! :)

Håller med om moralpredikningar, ibland blir man bara trött av att läsa trådar här.

Håller friidrotten fortfarande på?

• noodle

Beccagrodan nej i ett rött, men huset mitt emot vårt är brunt med blåa knutar. :) Och nej, att dricka en 2.8a är knappast att supa ner sig ;)

• noodle

Ja det är verkligen jobbigt att lämna bort första gångerna. Jag har fortfarande problem första kvällen utan Felix hemma, då börjar jag nästan gråta bara av att tänka på att han inte är hemma. Men sen andra kvällen (om han är borta lite längre) så brukar det kännas lite skönt att slippa vara mamma för en stund :)

• noodle

Beccagrodan ja då var det våra grannars hus du la märke till :) Vårt är ganska gömt bakom stora lindar. Men ser du en skräpig tomt med barnleksaker på så är det vår ;)

• noodle

Åh, edsviken är ju inte dumt.. har städat ett par lyxvillor där några gånger :)

• noodle

Ankan Felix började sova i eget rum i våras när han var ungefär 1,5 år, men han kommer ju in till oss varje natt fortfarande :) Han somnar i sin egen säng och sen runt tretiden så kommer han smygandes först med sina pingusar och sin snutte och napp, och sen en vända till för att hämta täcke och kudde ;)

• noodle

Luu tjejer! Ja idag har det varit najs väder ute, fast jag måste erkänna att jag skyr solen och gärna har det lite svalare ;) Har så ljus hy och jag får utslag om jag är för länge i solen, så jag är tjejen som letar upp strandens enda skuggiga plats ;) Plus att det är otrevligt att bli svettig bara av att gå till brevlådan.

Issa ååh va trevligt det låter.. var nog nått år sen jag och sambon var ute och åt senast (om man inte räknar hämtmat från mcdonalds dårå) ;)

• noodle

Oj nä förstår det, såg din mage i ditt galleri :) Min är inte riktigt så stor än, är bara i v19 än så länge ;)

• noodle

Hehe jo, har ju en liten skit sen innan så jag vet ;) Är riktigt jobbigt när man börjar närma sig sista månaden.

Svar på tråden Sollentunamammor!!