• noodle

Sollentunamammor!!

beccagrodan jadu, det går framåt iaf :) Har sålt vår singelvagn så nu ska jag väl börja leta på allvar. Har kommit fram till att jag nog vill ha en emmaljunga och att det inte måste vara svängbara hjul fram eftersom det ändå kommer vara vinter (och svängbara hjul är ju mest jobbiga på vintern). Lite jobbigare dock att gå i affärer med, men de blir så himla dyra oxå om det är svängbara hjul. Hehe så egentligen har jag inte kommit fram till så mycket mer ;)

• noodle

Jo ett litet steg framåt iaf ;) Felix pep lite när vi körde ut vagnen stackarn. Fast han har ju inte åkt i den på jättelänge.

• noodle

Dulia men oj! Gud va snygga! :) Hur har du gjort dem?

• noodle

camabo ah ok det låter ju inget vidare alls det där med emmaljunga :( Kanske får ändra sig då. Var idag igen i barkaby och slank in en sväng och kollade på vagnar och teutonia S4 såg ju också helt ok ut även om den var lite större än emmaljungan. Sen har jag funderat lite på en sån här oxå: http://www.annonsfynd.se/default.aspx?cid=93129 men då har de ju inte svängbara hjul.

Dulia ok, finns det att köpa marsipan i olika färger där lr färgar du den själv? :) Och jo det är klart, man kan ju faktiskt låsa hjulen om det blir jobbigt i snön. Håller med om att det är mycket tyngre utan så får nog tänka om igen ;) Problemet är bara att jag helst vill ha en med vändbart handtag, och då finns det inte så många bra billiga att välja mellan :(

• noodle

Dulia vill inte att lillbebben ska åka framåt direkt när han får sitta upp. :)

• noodle

Dulia ok ja jag förstår inte riktigt att de inte tänkt på det i vagnarna som inte är vändbara. Så mycket svårare kan det ju inte vara att få till.

• noodle

HopeFaith tycker också det är trist med enfamiljssystemet. Körde sånt i 2 månader förut i våras och tyckte det var en bra grej även om det ju inte blev så mycket pengar. Men kändes ändå skönt att få en liten belöning för det jobb man gör som hemmamamma, speciellt när det verkar vara svårt för vissa att få dagisplats i tid.

Beccagrodan man blir anställd som barnskötare av kommunen för sitt eget barn och får en liten summa pengar för det :)

Märkligt att alla rutiner blir helt uppf*ckade när ens sambo/man är hemma ;) Är samma sak här.

I helgen är vi barnlediga, ska på 30års-kryssning imorrn men blir ju inte mycket party för min del ändå ;) Var tungt att lämna ifrån sig Felix idag, det känns så otroligt tomt utan honom här hemma.

• noodle

Tillbaka från kryssning :)

Nisa grattis!! :D

Och grattis beccagrodan! :)

5088 vilken bitvis härlig semester ni verkar haft ;) Låter verkligen fullpackat. Skulle oxå vilja åka till Ullared! Fanns det mycket barnsaker?

Dulia oj va skönt att det har lugnat ner sig med slagsmålen hemma :)

Camabo vad jag längtar efter min lilla plutt i magen när du skriver om att upptäcka händer ;) Kommer ihåg hur kul det var att se all utveckling med Felix. Såg lite bebisar nu på kryssningen, och bara en sån sak som vecken på babyarmarna kan få en att längta lite extra mycket ;)

• noodle

camabo haha rolig uträkning ;) Synd bara att en bebis nästa år inte passade in :D Fast du kan ju vara det svarta fåret som bryter mönstret.

Ska bli så kul att plocka fram de där 50-56 kläderna igen ;) Gick precis igenom dem för att se om det är något jag ska sälja. Så otroligt små och söta.

• noodle

Dulia säger som övriga, tycker det passar bra med röda vantar och mössa :)

Camabo ja ush, jag håller alltid på att börja lipa när det är dags för spruta :( Jag får verkligen panik av att veta att nån ska göra illa min lilla bebis även om det är det bästa i slutändan. Och om feber säger jag som de andra, det brukar märkas ganska tydligt. Felix grät som en liten tok hela kvällen och var helt otröstlig när han fått spruta, och man känner ganska tydligt att de är varmare än vanligt. Suppar brukar funka snabbast och effektivast mot feber.

Kommer ihåg att det var väldigt upp och ner med Felix sovtider i början oxå, men så småningom så börjar de väl stabilisera sig.

Idag fick jag hem en singelvagn som nu står monterad i hallen :) Kom fram till att vi väntar lite med att köpa syskonvagn tills vi ser att vi faktiskt behöver en. Bebis kommer ju i stort sett garanterat behöva plats i vagnen, men Felix kanske bestämmer sig för att han inte alls vill åka vagn när det är dags. Och skulle han vilja det så får jag väl ta bebis i bärsjalen ett tag och sen tvinga sambon att köpa en syskonvagn ;)

Svar på tråden Sollentunamammor!!