• Armino

Sollentunamammor!!

Jahapp... Då sitter man här då... Egentligen ville jag sova minst två timmar till men det gick inte. Just nu är det så fullt i huvudet med babymassage, Spanienresa och syrran som kommer hem idag att det var helt omöjligt att sova mer. Dessutom drömde jag en sexig dröm om Jörgen. Men när jag vaknade var riktiga Jörgen inte lika tillmötesgående som Dröm-Jörgen. Damn it... Skrikandes

Modesty --> Vad kul! Du har alltså hittat det perfekta sömnmedlet. Hoppas bara att det håller i sig! Jag är förresten likadan; händer det nåt så tänker jag genast att jag måste in och skriva om det. Jag har till och med drömt att jag var inne och skrev om nåt och alla blev arga för att det var off topic... Fundersam

Det som inte är fastlåst är mitt.
  • Armino

Ja, jag ska på massage idag. Vilka är det mer som ska med? Modesty och Siljelin (fast inte idag) vet jag. Men vilka var det mer?

Siljelin --> Jag känner igen det där. Om Armica sover för tyst så kan inte jag heller sova. Då måste jag gå upp och liksom peta lite på henne. Knäpp man är... Glad

Det var inte mycket, men lite.
  • Armino
    Noodle --> Grattis till Noel! Hoppas ni får en kalasbra kalasdag!

Idag ska vi handla, packa, städa och lämna Asrael hos Jörgens föräldrar. och helst innan kl 21 för då vill jag gå och lägga mig eftersom vi ska upp vid kl 3.30 typ. Det här med att åka till Spanien känns mer som ett heltidsjobb än semester. Men jag hoppas att det blir lugnare när vi är där nere. Fast jag är fortfarande lite nojig för att åka iväg så långt med Armica. Ni anar inte hur många "Tänk om" som rör sig i huvudet... Fundersam
    Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
  • Armino
    Siljelin --> Tack för lån av bur! Du får tillbaks den om en vecka. På massagen gick det väl rätt så bra. Fast Armica uppfattade "ligga stilla" som "sprattla så mycket du kan och titta på allt annat än mamma"... Men hobn blev bara lite gnällig mot slutet så det tar jag som en lyckad massagestund Glad

Vet ni vad som hänt förresten?! Vår ena katt har kommit tillbaka!! Vi hade ju från början tre katter. Sen var Asrael borta i 3 månader och kom tillbaka i juni. I juli försvann de andra två, Castor och Ebony. Och nu ikväll så satt helt plötsligt Ebony på fönsterblecket. Bara så där. Men skygg som tusan var hon. Så vi ställde ut en skål med mat och när hon satt och åt lyckades jag få tag runt kroppen om henne. Men jag fick en del rivmärken som minne.
    Nu har Jörgen åkt iväg med Armica och de två katterna till hans föräldrar i Skärholmen. De ska vara kattvakter nästa vecka. Vi får väl se hur det går. Nån gång i somras tyckte Jörgens pappa att Ebony skulle avlivas eftersom hon ätit en ekorre. Fundersam Så vi kanske inte har några katter kvar när vi kommer hem.

*ca 30 min senare*
    AAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Vad arg jag blir!!!!! Skrikandes Skrikandes Skrikandes Nu ringde precis Jörgens pappa och frågade vad vi höll på med egentligen... Jörgen hade sagt att vi skulle komma vid kl 18 och lämna katterna. Och vi blev sena pga Armica. Det sa jag till honom men han sa att de hade också haft barn och de kunde minsan passa tider. Jag frågade om de hade nån tid de skulle passa ikväll. Och då säger gubbjäveln "Nej. Men vi har våra traditioner." Och jag säger att jag tycker att han gör en höna av en fjäder. Då säger han "Jaha, säg det till min fru." och slänger över luren till henne. Och hon förklarar att de brukar äta middag på kvällen men att de varit tvungna att vänta med det nu när Jörgen skulle komma och lämna katterna. Jag tyckte att de kunde ha ätit medan de väntade men då sa hon att tänk om Jörgen hade kommit mitt i maten. Då hade ju maten kallnat... HUR FAN ÄR DE FUNTADE?!?! IDIOTER!!!!!!
    JAG ÄR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!!!!!
  • Armino
    Becca --> Men gud vad kul! Tusen grattiskramar från oss! Å, jag vill ockå ha!

Nu sitter vi och väntar på att taxin ska komma oh hämta oss. Ni anar inte hur nervös jag är. Jag har nog spelat upp vartenda litet scenario i mitt huvud. Alltifrån att hon vaknar när vi sätter henne i taxin och inte somnar om förän vi landar i Malaga till at planet störtar och alla dör. Usch usch usch! Det kändes till och med läskigt att skriva det... Hemlis
    Allt kommer att gå bra. Allt kommer att gå bra. Allt kommer att...
  • Armino
    Back in action!!! Har ni saknat mig? Jag har saknat er alla! Men vi har haft det superskönt i Spanien! Och jag har till och med blivit lite brun. Jag som aldrig blir brun Förvånad

Flyget ned gick jättebra, Armica sov under både start och landning så det blev inga problem där. Sen var sätet mellan mig och Jörgen ledigt så hon kundeligga där och snusa medan mamma och pappa tittade på Shrek 3 Flört När vi landat visade det sig att mamma missförstått (läs glömt) och inte beställt nån bilbarnstol till Armica. Så jag fick åka med henne i liggdelen till vagnen. Det tyckte Armica var helt okej medan jag satt som på nålar och bara väntade på att vi skulle krocka Förvånad Och vi höll bilfärderna nere till ett minimum och klarade hela veckan utan bilbarnstol. Vi var och handlade en gång och åkte till en by i bergen en gång. Sen höll vi oss på marken Glad

Vi bodde hos en sysssling till mamma som har en lägenhet där nere i Malaga och det var superskönt. För då kunde man äta när man ville, laga den mat man ville ha och inte anpassa sig till andra gäster eller hotellrutiner mm... Det fanns en pool som bara var till för de som bodde i området och det var nästan inga alls där så den hade vi nästan för oss själva. Och det tog ca 2 min att gå ned till medelhavet. Snacka om att man blev bortskämd

Jörgen och jag turades om att ta hand om Sköldpaddan och mamma var inte sen på att gulla och gosa när jag och Jörgen ville äta eller bada eller nåt. Jag var lite orolig för att hon skulle få vätskebrist eftersom hon inte kissade så mycket de första dagarna men sen var blöjorna välfyllda som vanligt igen så det gick bra. Fast nu tycker hon inte om kläder längre. Hon fick ju ligga i bara blöja en hel vecka och blev väl lite exibitionistisk av det. Så nu blir hon väldigt sur när vi ska ta på kläder på morgonen Skrattande

Det som blev lite jobbigt mot slutet var att både min mamma och min mormor la sig i lite väl mycket angående matning, kläders vara eller icke vara och sovtider mm... Fundersam Och min mormor älskar att spela martyr. När vi skulle till marknaden (som bara hon ville gå på) sa mamma att vi bara skulle hem och lämna av mig och Armica först. Då suckar hon och säger "Ja, men då åker vi inte till markaden. Vi struntar i det." Varpå alla då ska övertyga henne om att det kommer att bli jättekul och att de verkligen längtar efter att få gå och titta på plastskit, billiga kopior, fula kläder och mystiska ofräscha matvaror... Så var hon med allt allt allt... Skrikandes Men det blir ju så när man bor nära inpå folk som man inte bor med till vardags; man skaver lite på varandra...

Och nu är vi hemma igen! Hurra för oss! Och hade vi haft några pengar så skulle vi ha åkt och handlat mat nu. Men det visar sig att Ellos varit inne på vårt konto och snott alla våra pengar... Bara för att man beställde lite kläder för ett tag sen... Ledsen
    Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
  • Armino

Ha! Vad mycket det blev. Men det är ju en hel veckas inlägg. Fast i kompakt form Skrattande

• Armino
    lillmondino --> Klart ni ska åka iväg! Då är ju lillkillen nästan ett år och stora karln jö Glad Och ni behöver ju inte åka till värsta u-landet där det finns fläcktyfus och inbördeskrig. Om ni behöver en barnflicka som tar hand om Theo medan du och Elina knyter starkare mamma/dotter-band så kan jag tänka mig att följa med. För en blygsam penning Räcka ut tungan
    Du skall inte stjäla mer än du orkar bära.
  • Armino
    Hör ni alla! Är det nån som har några förslag på aktiviteter för en 4 månaders Armica? Alltså jag menar saker som hon och jag kan roa oss med på dagarna när vi är ensamma hemma med katterna. Babygymet förlorar ju liksom sin charm efter ett par minuter. Vad gör ni andra hemma för att roa era små?
    Dåliga flickor är inte det sämsta.
  • Armino

Men... Vilka slöfockar ni är! Varför svarar ni inte på min ytterst viktiga och intressanta fråga??? Skrikandes Räcka ut tungan

Okej, den här då:
    Ska man skaffa barn tätt eller ska det vara några år mellan ungarna? Jag är helt rådvill. Oftast har man ju en känsla för vad som är rätt val men i den här frågan vet jag inte alls var jag står. Jag vill höra för- och nackdelar med båda alternativen och det här känns som det bästa stället att få bra svar. Så hjälp mig nu alla som har nån åsikt!

En dålig kopia blir aldrig lika bra som ett bra original.
Svar på tråden Sollentunamammor!!