• Armino

Sollentunamammor!!

Grattis Dulia! Hoppas allt gick bra! Är dottern stolt över att ha fått en till bebis att gulla med nu då? Glad
  • Armino
    Siljelin --> Jag säger som övriga. Det är sånt som händer. Och allt gick ju bra. Fokusera på det och försök att inte tänka "tänk om...". Det mår man bara dåligt av. Vi har också kugghjulsbroms på vår Emmaljunga och ibland måste man vicka på vagnen innan bromsen tar. Och det tänker man ju inte alltid på. Min pappa brukar säga att man ofta underskattar bebisar. De klarar ju av en förlossning så då menar han att de klara av mer än vad man tror Glad Men klart man blir rädd om nåt händer.

BeccaGrodan --> Så där tänker jag också; sova medan Armica sover. Men så loggar man in här och blir sittandes alldeles för länge. I curse familjeliv!! Ni skriver alldeles för intressanta saker! Skrikandes

5088 --> Ha ha ha! Vad roligt med grimaserna! Jag längtar verkligen tills vi kan börja ge Armica små smakprover. När jag jobbade på förskola gav vi ungarna små citronbitar. Det var superkul! Till och med ungarna tyckte att det var kul och stod framför spegeln och åt och skrattade åt sig själva och varandra Skrattande
    Den som bränt sina skepp är sällan ute på djupt vatten.
  • Armino

Krodan --> Jag håller med. Vissa borde inte jobba med barn. När jag jobbade på Regnbågen på Malmvägen var det en liten kille som bröt benet på gympan. Och förskolechefen ville inte betala taxin till sjukhuset. Men när en gråsparv flög in i fönstret skickade hon ut en höggravid förskolelärare som fick klättra över staket för att hämta den och sen åka iväg med den till djursjukhuset. Och det var mitt i lunchkaoset... Man undrar ju hur vissa tänker...

Eva känner jag inte till. Vi har Lisa Jakobsson. Hon är suverän!

Den som bäddar välter ofta liten tuva, om och om igen...
  • Armino
    BeccaGroden --> Carina träffade jag en gång innan jag gick med i det där projektet på Danderyd. Hon verkade trevlig.

Jag har ett problem hör ni. På kvällarna blir Armica ofta gnällig om hon är hon Jörgen. När jag har henne på kvällarna ammar jag ju oftast och då är hon tyst (man kan ju inte äta och gnälla samtidigt Glad ) Men när hon är hos Jörgen gnäller hon om hon sitter ned. Om han håller henne under armarna så att hon liksom "står" i hans knä går det bra en stund. Ibland får vi för oss att hon har ont i magen och Jörgen brukar göra Knä i mage-övningen. Men den får henne bara att skrika ännu mer och hon blir helt svettig av allt skrikande. Visserligen pruttar hon nog lite mer då, men jag tycker inte att det är värt det eftersom hon blir så j-la arg. Det är svårt att inte ta henne från Jörgen då. Han gör ju det han tror hjälper mest men jag tycker att det är så j-la jobbigt att höra henne skrika så förtvivlat. Ledsen Och om jag tar henne blir Jörgen sur och tycker inte att jag litar på honom och det har jag full förståelse för. Jag skulle inte tycka om ifall han kom och tog henne när jag försökte lugna henne. Just nu går Jörgen omkring med henne i bärselen och det verkar funka rätt bra. Och bara för att jag skrev att det funkade bra så började hon skrika... Naturligtvis... Fundersam Så är det nån som har några tips? Jag tar vad som helst. Jag är trött på att se henne skrika när hon är med Jörgen och höra honom gå omkring och halvt på skämt säga "Jag tror inte hon tycker om mig"... Fundersam 
    Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.
  • Armino
    BeccaGrodan --> Jag säger som noodle; bit ihop. Oftast är ju killarna bättre på att "säga ifrån" och inte ge med sig. Som mamma är man ju lite extra blödig Glad Har du varit inne på Amningshjälpens sida och kollat? Jag hittade det här där. http://www.amningshjalpen.se/radgivning/e_sluta.htm Det kanske finns nåt tips som kan funka...?
    Den som försvinner i snö kommer fram som död.
  • Armino

Tack för tips! Vi har testat under/nederarm och det funkar rätt så bra. Det som är jobbigast är nog att Jörgen liksom bara får ha henne när hon är skrikig. För på dagarna är hon hur snäll som helst och skriker inte mycket alls. Samtidigt är ju kvällarna den enda chansen för mig att få sitta själv i mer än 5 minuter. Nu kanske man inte ska skaffa barn om man vill ha egentid, men jag tycker ändå att jag kan få en liten stund själv... Men jag vill ju inte att Jörgen ska associera Amica med bara skrik och gnäll... Nu ska jag också sova! Natti natt alla!

Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben.
  • Armino
    Camilllla --> Ja, jag tyckte också att det lät kul! Och nu har vi fått hem info och det låter seriöst också. Vi ska gå i Upplands Väby på lördagar kl 11.30. Om nån vill haka på så skulle det vara jättekul! Cool
    Den som gapar efter mycket dreglar i bh:n.
  • Armino

Puh... Nu har Armica äntligen somn Nej så ska jag inte skriva. Då kommer det gå illa. Men vi har i alla fall försökt väldigt länge att få Armica att göra något som alla gör på natten och som vuxna borde göra 8 timmar/natt. Och nu gör hon det. Yay for us! Cool Och nu ska jag också göra det.

Imorgon åker jag och mamma ut till mammas landställe på Ingarö för att fira min mormor som fyller 93 (det känns ju skönt att man har långlivade släktingar att brås på) medan Jörgen drar på svensexa. Så jag ska klara mig och Armica själv en hel helg. "Det är ju inte så svårt" tänker ni. "Du har ju hjälp av din mamma" tänker ni. Mmmm... det är just det som är problemet. Min mamma vill sååå gääärna hjälpa till och ibland får man en liten överdos av hennes hjälpande... Så vi får se, jag kanske skriver ett 3 meters-inlägg när jag kommer hem på söndag. Så det är väl lika bra att be om ursäkt för detta redan i förväg Flört

Den som gapar efter mycket faller ofta själv däri.
  • Armino

Jag sitter här och samlar krafter inför dagens aktiviteter; packa, göra mjölkersättning, slå in present till mormor, fixa håret, stryka klänning, rensa kattlådan och hitta kattvakt. Puh... Det går inte att bara sticka iväg längre. Men det är det värt Skrattande Och nu har vi en källa till bra presenter också för vem gillar inte att få ett foto på världens sötaste bebis...?

Becca -->  Grattis!  Vad kul att han sov hela natten! Det måste kännas jätteskönt efter allt kämpande. Nu är det inte långt kvar tills han kommer hem med piercings, tatuerar sig i pannan, tar hem första flickvännen, tar studenten och flyttar hemifrån. Tiden går snabbare än man tror... Gråter

Rooos --> Ju fler desto bättre tycker vi här så välkommen välkommen! Camilla heter jag och bor i Viby med pojkvän Jörgen, dotter Armica (2 månader) och 3, eller snarare 2 ½ katter (en katt har varit borta i tre veckor, men han dyker säkert upp). Hänger du med på mammaträff på tisdag? Vi ska träffas vid Stinsen kl 13.

Den som gapar efter mycket gör sig oftast hörd.
Svar på tråden Sollentunamammor!!