Sollentunamammor!!
Grattis Dulia!
Hoppas allt gick bra! Är dottern stolt över att ha fått en till bebis att gulla med nu då?
Grattis Dulia!
Hoppas allt gick bra! Är dottern stolt över att ha fått en till bebis att gulla med nu då?
Krodan --> Jag håller med. Vissa borde inte jobba med barn. När jag jobbade på Regnbågen på Malmvägen var det en liten kille som bröt benet på gympan. Och förskolechefen ville inte betala taxin till sjukhuset. Men när en gråsparv flög in i fönstret skickade hon ut en höggravid förskolelärare som fick klättra över staket för att hämta den och sen åka iväg med den till djursjukhuset. Och det var mitt i lunchkaoset... Man undrar ju hur vissa tänker...
Eva känner jag inte till. Vi har Lisa Jakobsson. Hon är suverän!
Tack för tips! Vi har testat under/nederarm
och det funkar rätt så bra. Det som är jobbigast är nog att Jörgen liksom bara får ha henne när hon är skrikig. För på dagarna är hon hur snäll som helst och skriker inte mycket alls. Samtidigt är ju kvällarna den enda chansen för mig att få sitta själv i mer än 5 minuter. Nu kanske man inte ska skaffa barn om man vill ha egentid, men jag tycker ändå att jag kan få en liten stund själv... Men jag vill ju inte att Jörgen ska associera Amica med bara skrik och gnäll... Nu ska jag också sova! Natti natt alla!
Puh... Nu har Armica äntligen somn Nej så ska jag inte skriva. Då kommer det gå illa. Men vi har i alla fall försökt väldigt länge att få Armica att göra något som alla gör på natten och som vuxna borde göra 8 timmar/natt. Och nu gör hon det. Yay for us!
Och nu ska jag också göra det.
Imorgon åker jag och mamma ut till mammas landställe på Ingarö för att fira min mormor som fyller 93 (det känns ju skönt att man har långlivade släktingar att brås på) medan Jörgen drar på svensexa. Så jag ska klara mig och Armica själv en hel helg. "Det är ju inte så svårt" tänker ni. "Du har ju hjälp av din mamma" tänker ni. Mmmm... det är just det som är problemet. Min mamma vill sååå gääärna hjälpa till och ibland får man en liten överdos av hennes hjälpande... Så vi får se, jag kanske skriver ett 3 meters-inlägg när jag kommer hem på söndag. Så det är väl lika bra att be om ursäkt för detta redan i förväg ![]()
Jag sitter här och samlar krafter inför dagens aktiviteter; packa, göra mjölkersättning, slå in present till mormor, fixa håret, stryka klänning, rensa kattlådan och hitta kattvakt. Puh... Det går inte att bara sticka iväg längre. Men det är det värt
Och nu har vi en källa till bra presenter också för vem gillar inte att få ett foto på världens sötaste bebis...? ![]()
Becca -->
Grattis!
Vad kul att han sov hela natten! Det måste kännas jätteskönt efter allt kämpande. Nu är det inte långt kvar tills han kommer hem med piercings, tatuerar sig i pannan, tar hem första flickvännen, tar studenten och flyttar hemifrån. Tiden går snabbare än man tror... ![]()
Rooos --> Ju fler desto bättre tycker vi här så välkommen välkommen! Camilla heter jag och bor i Viby med pojkvän Jörgen, dotter Armica (2 månader) och 3, eller snarare 2 ½ katter (en katt har varit borta i tre veckor, men han dyker säkert upp). Hänger du med på mammaträff på tisdag? Vi ska träffas vid Stinsen kl 13.