-
-
Camilllla --> Vi har en City Jet med en City korg. Funkar jättebra nu när vi slipper Emmaljungas pruttiga service
. Ja, Barnens Hus sa också att Emmaljungas vagnar ofta funkar bra. Men när, eller om, det blir nåt fel på dem så är det svårt att få dem reparerade. De sa att andra tillverkare (Brio, Teutonia) ofta byter traiga delar utan att tjafsa medan Emmaljunga måste se bevis på att det verkligen är trasigt. Man måste alltså skicka ned vagnen till dem, de måste testa den och om de också tycker att de är trasig så fixar de den.
-
Nu är vi hemma igen! Har ni saknat mig och mina 7 miljoner inlägg?
Det var såå skönt att vara på landet! Vi har inte gjort något alls. Bara tittat på film, solat, gått promenader och köpt onödiga saker
Armica har upptäckt sina händer lite smått. Om man lägger nåt i handen på henne tar hon tag om det, tittar på det en stund och sedan glömmer hon att hon håller i det när det försvinner ur synfältet. Kan man säga att hon upptäckt sina händer då?
Dessutom försöker hon vända på sig. Hon kommer så långt att hon ligger på sidan, men sen är det en arm som är i vägen och som förstör allt. Men hon verkar inte lida av det så jag tror att vi väntar med att träna vändningar ett tag till.
Idag fick jag veta att min styvsyster och hennes kille som har en son på 1 år (3:e augusti) ska ha barn igen!! Hon är alltså
(Jag var ju tvungen att skriva den meningen. När ska man annars använda den här -->
??) I maj tittar nån ut! Jag blev så glad att jag fällde en liten glädjetår. Och sååå avundsjuk också! Jag vill ha en till. Nu på en gång! Kan man ta hand om en unge så kan man väl ta hand om två. (Dulia, jag ser att du står och viftar med varningsflagg där borta, men jag har satt på mig mina jag-ser-bara-vad-jag-vill-glasögon
) Fast det begäret lägger sig nog om några dagar. Jag har det bra med en. För tillfället...
Goåglad --> Exakt så där tänkte jag också: Hur ska jag klara mig själv med en bebis när Jörgen åker och jobbar?? Jag såg framför mig hur jag och Armica tog taxi till Infra City där han jobbar och hur vi kom in i kontorslandskapet där han sitter och var fullastade med blöjor, nappar, babystolar, -kläder, -leksaker och Gud vet vad och Armica skriker och jag gråter och snorar och alla hans medarbetare bara stirrar... Som tur är gick allt bra och vi behövde inte åka till Infra City och skämma ut Jörgen. Sen har det bara flutit på. Fast idag kände jag för att gråta när Jörgen kunde sitta och mumsa i sig sin pizza medan jag var tvungen att mata Armica med flaska och bara fick sitta och titta och lukta på min pizza. Och jag var sååå hungrig!
Nisa --> Grattis! Vad kul!!
-
Becca --> Jo det hade han kunnat göra, men på nåt sätt så började jag mata innan han började äta och när man väl börjat mata så kan man lika gärna fortsätta liksom. Och Armica har mycket bestämda åsikter om avbruten matning. Inte okej är hennes uppfattning om den saken
Och på det här sättet så fick jag ju nåt att klaga om också 
-
Becca --> Jag tror att skillnaden mellan cup cakes och muffin är just glasyren. Och sen låter det ju coolare när det är på engelska. Allt låter coolare på engelska. Shit låter coolare än bajs. Vomit låter coolare än kräkas. Phlegm stavas i alla fall coolare än slem. I stort sett alla kroppsfunktioner låter coolare på engelska. Och nu ska jag sluta skriva om kroppsfunktioner. (Varför började jag ens...?)
*tänker febrilt för att hitta nåt annat att skriva om än kroppsfunktioner*
Varför bakar du så mycket Becca?
-
Becca --> Nämen, nämen!

Grattis i förskott får jag lov att säga! 

Hoppas du får många och dyra presenter!
Nu ska jag ringa till Jörgen och kolla om han och Snuttan crusar runt i bilen och om de kan hämta upp mig vid snuskjobbet som jag egentligen slutar på om en timme men som jag tänker lämna nu. Så det så. I annat fall kan jag kanske övertala dem att börja crusa nu
-
Camilllla --> Japp! Fast det var ju midnattsloppet inatt så jag fick ta mig till Gullmarsplan från Medborgarplatsen för att komma till Taxi Jörgen. Men det var det värt
Dulia --> Ja, jag har nu kommit fram till att jag ska försöka hålla mig tills dess att Armica är åtminstone 1. Eftersom jag jobbat med små barn så har jag sett hur de är från 1 år och framåt, men fram till 1 har jag inte så stor erfarenhet av. Så det kan vara intressant att uppleva det först innan man skaffar en till som kräver uppmärksamhet. Sålunda har Camilla beslutat.
5088 --> Wow! Vilken resa! Hoppas ni har mycket roligt att berätta för jag vill höra allt på söndag. Vet du vad han önskar sig förresten? -
Lillmondino --> Tack, det värmer att höra! Kul att nån tycker jag är rolig. På mitt snuskjobb får jag bara höra att jag är en kärring, bitch, dum i huvudet mm... Men det är jag alltså inte då. Då kan jag pusta ut
Nu ska jag gå och sova och drömma om cup cakes och glasriket.
-
Camilllla --> Ja, jag tycker också det är svårt att se om hon verkligen upptäckt händerna eller om det bara är en reflex att ta tag i saker och ting. Och det där med att rulla runt känns som att det är lite tidigt. Hon är ju bara tre månader. Eller...? Jag har noll koll på när saker och ting "ska" ske. Man kanske ska läsa några böcker... Eller så får man bara ångest över allt som man borde göra men som man inte orkar med så det kanske är lika bra att låta bli

-
noodle --> Ja, jag blir lite nostalgisk bara av att se Armicas blöjor som hon hade när hon föddes. Och de kläder i stl 50 och 56 som vi fått lägga undan gör också att det pirrar i hjärttrakten
Men i vår släkt har vi ett mönster som måste följas så det blir inte barn än på ett tag. Det är nämligen 13 år mellan min pappa (född 1954) och hans yngsta syster (1967). Sen är det 13 år mellan henne och mig (1980). Därefter är det 14 år mellan mig och hennes äldsta son (1994) och 14 år mellan honom och Armica. Och det betyder att *räkna räkna* vi måste skaffa barn nästa år. Och mönstret måste ju följas. Det finns inget jag kan göra åt det
Sen får Jörgen säga vad han vill...
Och nu kom jag på att vårt tilltänkta nästa barn inte har nåt alls med mönstret ovan att göra. Jag vet inte hur jag tänkte... Men i alla fall...