• Miiiaaa

Inreda barnrum

Ni gravida där ute!

Har ni inrett ett barnrum?
    Detta är alltså min första graviditet, vi bor i en trea, än så länge är det "lilla rummet" datarum. Men jag är så sugen på att börja försöka inreda det lite mer åt barnhållet.
    Vi har redan köpt en laptop, så gamla datorn står bara där inne och ruttnar (trasig).

Inredde ni barnrum innan barnet var fött? Bebisen kommer ju ändå att sova hos oss i spjälsäng, men det kanske kan vara skönt att ha ett rum för alla saker som hör till. Jag vill inte att lägenheten ska bli leksaksförråd!

• Svar på tråden Inreda barnrum
  • Funderingar

Vi håller precis på med planeringen av det! Vi har lånat upp svärföräldrarna som ska tapetsera om ett litet rum som ska bli bebisens. Än så länge har vi bara köpt skötbord som kommer att stå i barnrummet... Längtar tills det är färdigtapetserat så man kan komma igång!

• Miiiaaa

Ja, jag borde kanske börja fundera. Väggarna är ljusgrå, så de får nog vara kvar, dessutom tapetserade vi det rummet i november förra året. Funderar dock på att köpa barngardiner.

Har även en jättestor hylla i det rummet. Ikeas "EXPIDIT" den största av dem! Funderar på att behålla den och bara köpa lite lådor och sånt med barnmotiv. Kan vara bra att ha saker i, då den slukar hur mkt som helst!

• Funderingar

Det låter väl jättebra! Ja den IKEA-hyllan är ju super!

• Miiiaaa

Vad ska ni ha för tapeter?

Jga har väl nån tanke på att sätta upp såna där bilder på väggen? Vad heter de? Hjärnsläpp!!!

• annne

De heter Wallies va? Eller bara väggdekoration.

Jag vill också göra iordning barnrummet! Har mitt skrivbord där nu och en massa stök bara. Svårt tycker jag att bestämma hur man vill ha det. Jag vill ha det ljust, men även mycket färg.. Älskar rött, men det blir rött överallt i vårt hus snart, så jag funderar på att ha nåt turkost istället.. Hm.

Jag vill göra en väggmålning i alla fall, helt klart! Kanske vita väggar och sen en vägg med väggmålning..?

• Johanninen

Finns bilder på vårt barnrum i galleriet... Är visserligen inte möblerat än, men väggarna är färdigmålade iaf!

• Im Fabulous
    Miiiaaa skrev 2007-07-09 11:43:07 följande:
    Ni gravida där ute!Har ni inrett ett barnrum? Detta är alltså min första graviditet, vi bor i en trea, än så länge är det "lilla rummet" datarum. Men jag är så sugen på att börja försöka inreda det lite mer åt barnhållet. Vi har redan köpt en laptop, så gamla datorn står bara där inne och ruttnar (trasig). Inredde ni barnrum innan barnet var fött? Bebisen kommer ju ändå att sova hos oss i spjälsäng, men det kanske kan vara skönt att ha ett rum för alla saker som hör till. Jag vill inte att lägenheten ska bli leksaksförråd!
    Vårat dattorrum blir också barnrum. Datorn åker ut och hamnar på ett skrivbord i vardagsrummet.
    Det känns jättebra att ha ett barnrum för alla prylar och även för en fotölj där man i lugn och ro kan sitta och amma.

Skönt om allt är ordnat och har sin plats, även om bebisen sover i mammans och pappans sovrum det första året. =)

Väntar barn i November och har så smått börjat utrymma datorrummet, och har börjat leta efter fina tapeter =)
  • Miiiaaa

Kul att se/höra hur ni gjort...

Måste nog börja. Sambon lovade att baxa undan den trasiga datorn i helgen iaf, alltid nåt!

• knodden och vi

Vi gjorde klart bäbisens rum innan han kom, skönt att ha det klart. Han sover bara i det på dagarna än så länge, men en dag kanske JAG fixar att sova utan honom i min säng. Har bilder i galleriet. Lycka till med rummet det är kul att förbereda allt.

• Malinski79

Vi håller på och ska göra iordning barnrummet nu! Trots att hon kommer få sova i sin säng men i vårt rum till en början..Men vill ändå ha ett riktigt rum direkt,annars dröjer det säkert!! Sitter precis och kollar in IKEA s hemsida nu,så blir en sväng dit i helgen minsann för att inköpa en hel del småsaker..Som påslakan, lampor m.m.

Har köpt ljusgul tapet med gammeldags nalle puh mönster på! Bilder kommer så fort tapetseringen kommer igång..

Den lilla krabaten är beräknad till 21 september..

Svar på tråden Inreda barnrum