• Miiiaaa

Inreda barnrum

Ni gravida där ute!

Har ni inrett ett barnrum?
    Detta är alltså min första graviditet, vi bor i en trea, än så länge är det "lilla rummet" datarum. Men jag är så sugen på att börja försöka inreda det lite mer åt barnhållet.
    Vi har redan köpt en laptop, så gamla datorn står bara där inne och ruttnar (trasig).

Inredde ni barnrum innan barnet var fött? Bebisen kommer ju ändå att sova hos oss i spjälsäng, men det kanske kan vara skönt att ha ett rum för alla saker som hör till. Jag vill inte att lägenheten ska bli leksaksförråd!

• Svar på tråden Inreda barnrum
  • annne

Ting75 - jag tror också att det hinns sen om inte barnet ska "använda" rummet direkt. Skönt att ni har väggarna klara i alla fall, då är det ju inte så mycket som ska göras.. Vi måste måla om, så därför vill jag ha det gjort innan. Sen kan man ju greja mer och mer med rummet hela tiden och lite mer efter kön. (Även om jag helst inte vill ha alltför kön-bestämt ändå)

• principisessan

Nu så har jag lagt in lite bilder.. http://www.familjeliv.se/krypin/m_u_m_i_n/galleri.php?page=2&cur_album=Barnkammaren 
    Det ska vara fler kuddar i sängen.. de var neddräglade av hunden och nu i tvättmaskinen... (hon tror visst att rummet och sängen är hennes)
    och så ska vi göra en tavla med en gipsmage också som ska upp så att det inte är så kalt på väggarna.. men nu ser ni ungefär hur det är tänkt att det ska se ut..
    Sängen byts ut senare till spjälsängen.
    Till en början känns det skönt att ha en extrasäng för den som jobbar och måste få sova då och då ostört om man har en nattvaken bebis.

• annne

mumin - det ser jättemysigt ut! :) Jag har också en stringhylla som jag tror ska upp i barnrummet framöver.

En sak som jag "undrar" lite över är hur ni vågar köpa en namnskylt redan! Detta är absolut inget "klagomål" eller så, jag bara är nyfiken.. Visst, att det är en flicka stämmer säkert, men jag har hört så många som nästan har bestämt namn, men när barnet kommer så känns det fel och de byter namn. Hur känner du?

• principisessan

annne: jo jag vet, ser ju lite lustigt ut när barnet inte ens är fött än.
    Dock så fick vi dessa i present så det är inget som vi köpt själva, satte upp dem ändå med dubbelhäftande tejp (lätt att ta ner). Skulle vi ändra oss om namnet eller mot förmodan få en kille så får vi byta ut dem
    Fast jag tänker lite så att en astrid ser ju ut så som vår astrid kommer att se ut.. men det är ju svårt att veta.. många säger ju att de ändrat sig sen när bebisen väl kommit

• annne

mumin - okej. Jo, alltså, man tänker ju "hur ser en Astrid ut?". Man väljer ett namn och sen BLIR det en Astrid! Så tänker jag också egentligen. Men man har hört andra som ändrat sig och så. Eller bara att man själv ändrar sig. Så jag personligen vill inte sätta ett namn på ett barn som inte är fött även om man har "favoritnamn" och så. Men alla är olika!

• principisessan

naj, lite så har vi också tänk först men sen blev det bara så iallafall
    Så vi får väl se om hon får byta namn eller inte.. men som sagt, bokstäverna köpte vi inte själva utan fick dem av min systerdotter som är 10 år.. så då tänkte vi att vi kan ju sätta upp dem då.

• Mcdreamy

Vi håller på så smått men vi inreder rummet som ett "gästrum" med en 90-säng, en mysig fåtölj och sen en söt gammeldags byrå att ha bebisens kläder i. Leksakerna tänker vi ha i sänglådor under sängen så blir det mer harmoniskt och inte så rörigt. Bara att dra fram dem sen när bebben vill leka..
    Färgerna är neutrala ljusa jordfärger som passar lägenhetens övriga stil. Vi tänker som så att om vi gillar stilen gillar bebisen stilen . Den ska ju ocskså bo hos oss den första tiden.

• Im Fabulous

Knapplån

Har sett en jättefin tapet någonstans, breda ränder (ca 10 cm) beige och mörkbrunt... mycket snyggt =)

• Damien och Adrian

Vad gäller namn så bestämde vi oss tidigt, det oavsett hur barnet ser ut... jag är väldigt petig med namn och tror inte att jag kommer att ändra mig, det var svårt nog att hitta namn ändå.

Dessutom dog barnets farmor för en månad sedan, det skulle bli hennes första abrnbarn och min sambo tar det väldigt hårt att hon aldrig får se han sson. Vi köpte en bukett särskilt från det ofödda barnet och skrev hans namn, så inte kan man byta!

Vi har köpt det mesta till barnrummet, men inte inrett klart, ska städa upp det sista av det vi haft där inne idag, och sedan ska vi fortsätta måla möbler. Tapeten är helt ny, ljust gul, men den ska vi inte röra. Hade tänkt sätta wallies eller en stor nallbård i golvhöjd i ett hörn, men vi kommer troligen att flytta inom 6 mån så vi bestämde oss för att inte "förstöra" den nya tapet hyresvärden satt upp utan ha tålamod och fixa i nästa lägenhet istället... men inredningen ska jag lägga ned tid och själ i, det är kul att måla och fixa själv!

• Malinski79

Såja!! Nu är det snart dax att äntligen få börja inreda bebbens rum har tapetserat och lagt klart golvet nu!! Så det är bara golvsocklarna som ska upp,vilket fixas på lördag Sen är det IKEA som gäller,hahaha...

Finns bilder på min sida hur det ser ut innan inredningen är på plats..

• fillie

jag har inrett barnrummet från 0..=) så roligt! bid finns i galleriet..

• felician

Min grabb har precis fått eget rum, har sovit i spjälsängen inne i vårt sovrum fram till nu. Han är 1 år och 10 månader
    Vi har velat ha honom hos oss fram till nu men när vi bestämde oss för att börja försöka skaffa syskon tyckte vi att det var lika bra att han fick flytta ut i god tid innan nya bebisen kom.
    Vi har två våningar i huset och har bara sovrum på övervåningen. Alla leksaker har vi där nere där vi är hela dagarna.

• Malinski79

Nu har jag börjat inreda lite i bebisrummet Det är ju sååååååå mysigt! Nu börjar man förstå att vår prinsessa ska bo med oss

Finns bilder i mitt galleri om någon vill kika!

• Funderingar

Och vi har precis tapetserat hela branrummet och målat lister och satt upp. Ska måla inuti en inbyggd garderob som finns i rummet också, innan vi börjar ställa in möbler. Såå härligt!

• prickelina

vi gjorde barnrummet innan bebisen kom. Vi har även skötbord där inne. Bilder finns i mitt galleri under lägenhet om du vill kika.

Svar på tråden Inreda barnrum