• Miiiaaa

Inreda barnrum

Ni gravida där ute!

Har ni inrett ett barnrum?
    Detta är alltså min första graviditet, vi bor i en trea, än så länge är det "lilla rummet" datarum. Men jag är så sugen på att börja försöka inreda det lite mer åt barnhållet.
    Vi har redan köpt en laptop, så gamla datorn står bara där inne och ruttnar (trasig).

Inredde ni barnrum innan barnet var fött? Bebisen kommer ju ändå att sova hos oss i spjälsäng, men det kanske kan vara skönt att ha ett rum för alla saker som hör till. Jag vill inte att lägenheten ska bli leksaksförråd!

• Svar på tråden Inreda barnrum
  • Funderingar

Vårat barnrum som ligger på övervåningen tillsammans med vardagsrummet och vårt sovrum är pyttelitet (verkligen litet), så för mig är det viktigt attd et är ljust och glatt. Vi har bestämt oss för en ganska neutral tapet, men som ändå är glad i färgen och sedan komplettera med färgglada saker. Tapeten vi ska ha blir nog troligtvis gulrandig - ljust för att få in ljus trots det trånga utrymmet.

Först var vi inne på att måla motiv/väggmålningar (jag har gjort en skiss på ett rum med olika djur och växter) men det får vänta till bebisen är lite äldre och flyttar till ett lite större rum (vi har många rum i vårt hus).

Så det är vår plan!

• Finskan

jaa  jag e i full gång med babyrums inredningen... tepetseringen blev klar i går... neutrala tapeter, i ljus och mörk beige, ränder...sedan står det en härlig fötölj med lite gung i att sitta att mysa i både nu med maggen och sedan med bebben...

känns jätte skönt att ha nånstans att dra sig undan till och att ha alla prylar och kläder nånstans...
    jag vill defenitivt ha det mesta klart innan bebben kommer.. det känns som att man kommer ha mycket annat att pyssla med när bebisen e här...

• principisessan

Vi bor i en trea och har gjort om datarummet till barnkammare.
    Tapetserade där för ett år sen snart så de tapeterna får sitta kvar, tycker de passar rummet fint också, vit/beiga medaljongtapeter från eco decorama.
    Har en vanlig 90 säng där nu, så att den som jobbar ska kunna sova där någon natt om man får en nattvaken bebis. Har satt upp en rosa sänghimmel och massa kuddar i sängen för att få lite mer "barnvänligt" rum. Har satt upp en stringhylla på väggen och i den färglada korgar som vi målat i rosa och blått, satt upp nån tavla på en av hyllorna och lite gosedjur.
    En fåtölj att sitta och amma i och i fönstret nya krukor och en bordlampa som passar stilen i rummet.

Känns skönt att ha ett rum färdigt till bebisen då alla kläder och leksaker kommer få vara där inne, sedan vi köpte laptop har vi inte heller direkt använt rummet förutom om man tar sig en tupplur i extrasängen

• principisessan

kanske ska tillägga att vi också tänkt ha spjälsängen i vårt sovrum första tiden

• Bulldegen

Vi har valt att ha kvar vår neutrala gröna tapet i det rum som ska bli barnrum. Vi har beställt små djurwallies från inreda.com som vi ska sätta dit för att få det finare och gulligare. Vi kommer även att köpa en ny bokhylla, sätta dit nymålade spjälsängen, lägga dit en golvkudde från IKEA m.m.Hoppas det blir fint. Vi har BF 19 augusti.

• annne

mumin - har du inte bild på barnrummet? Såg ju dina bilder på lägenheten i övrigt och jag gillar verkligen er stil. Vore kul att se barnrummet också. :)

• Funderingar

Jag tänkte precis också efterfråga bilder, men du hann först annne! Fast det gäller er övriga också som kommit en bit med era barnrum. Bilder!

• Damien och Adrian

Jag inreder just nu ett barnrum, ska bli klart innan pojken anländer! Målar om gamla möbler (har t ex en gammal ful IKEAbyrå jag målat om, finns att titta på i mitt galleri) och har köpt himmelssäng, wallies till tapeter och bokhyllor osv. Är inte färdig än, ska köpa gardiner och sätta ihop spjälsängen men ska lägga ut bilder sen när man kommit längre!

• principisessan

jag ska måste bara städa lite först..

• Ting75

Vi har två rum övers, ett som är lila som vi hänger tvätt i,det andra är grönt och är datarum.Vi kommer inte inreda rummet försen barnet kommit och vi vet könet.Tjej-Lila rummet.Kille-Gröna rummt.:). Ska ha i oktober
    Men jag blir så sugen på att börja inreda nu när jag läser att så många gör det innan.Men det hinns väl med sen medan h*n sover i vårt rum.Eller är det helt dumt tänkt?hm blir ju förvirrad ler.

Svar på tråden Inreda barnrum