Varför borgerlig vigsel??
Snubblade in på en annan tråd om vigsel och märkte att många ha "fördomar" mot borgerliga vigslar. Nu undrar jag varför just DU tror att man väljer att gifta sig borgerligt!
Snubblade in på en annan tråd om vigsel och märkte att många ha "fördomar" mot borgerliga vigslar. Nu undrar jag varför just DU tror att man väljer att gifta sig borgerligt!
Oj, finns det bara de alternativen??
Men jag undrar en sak ang första alternativet - har inte råd... Är det dyrt att vigas i kyrkan eller?? *spelar dum*
för att ingen av oss är troende och vill ha det på ett visst sätt.
Gifte oss borgerligt främst av den anledningen att vi inte är troende.
Huruvida ett bröllop är "enkelt/billigt" eller inte beror väl inte på om det är en kyrklig eller borgerlig ceremoni? Det är väl festen, kläder etc som kostar.
Jag tycker att det vore respektlöst och rent hyckleri (eller kanske bara ignorans, vad vet man) att gifta mig i kyrkan om jag inte är troende, så därför gjorde vi inte det.
Hur mkt man spenderar på sitt bröllop har väl inte med hur man gifter sig att göra eller? Det är ju ungefär som att säga att troende spenderar på sitt bröllop men det gör icke troende inte. Det är väl ändå själva omkringbiten som kostar, inte själva cermonin.
Vi valde att gifta oss borgerligt för att vi inte är troende.
Därför att jag är troende men med i en annan "kyrka" än svenska kyrkan och min man inte är troende alls.