Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Tror vi har bytit av varann tjejer, mina fogar är jättebra nu, känner mig ärligt talat som en ny människa, hade det fortsatt som det var då jag blev sjukskriven hade jag nog hoppat på kryckor nu o knaprat tabletter. Men bm och sjukgymnasten "spådde" att mina fogar skulle bli bättre då kotten halkade ner, o dom hade rätt!
    Fast då är det värre med musklerna i rumpan o ryggen, men det är ju inte så konstigt då man blir framtung. Och de ömma fötterna.

Ang fp så börjar jag ta ut den då min sjukskrivningen går ut på BFdagen (13/6).

• lill linda 82

triump: Ja, jag är heltidssjukskriven fortfarande. Läkaren insåg att det var ingen ide för min del att komma tillbaks till jobbet för att det är så jobbigt både fysiskt o psykiskt. Jobbar ju som personlig assistent med en multihandikappad kille som inte kan sitta själv, utan man får ha honom i knät hela dagarna, mkt tunga/sneda lyft o så. Så det skulle inte funka med min mage ialf, han skulle inte få plats i knät på mig.. Och min arbetsgivare har bara hand om multihandikappade så dom kan inte omplacera mig heller. Så då tyckte dom att det är bättre att jag är hemma och tar hand om min kropp än att slita ut den där i förtid. Eftersom att jag redan har ont i ryggen efter ryggskottet jag hade förra året som jag fick där på den arbetsplatsen.

Om jag har några tips? Framför varva ner, ta allt i din takt. Får du ont av nånting så sluta direkt med dom rörelserna eller så, nöter du på dom blir det bara mer ont. Slarva inte med att ta korta steg, o gå baklänges i trappor eller som barnen, ett steg i taget. Sen har min sambo hjälpt mig mkt genom att massera ryggslutet försiktigt och knåda ut musklerna i skinkorna ordentligt, det är oftast dom som får min foglossning att bli värre dom dagar jag knappt kan röra benen. Men genom att massera dom så kan jag gå "normalt". Inte sitta med benen i kors, eller ha högklackat, ha sköna skor.
    Joo, åker du bil så ta med en kudde eller nåt att sitta på, så sitsen blir rak ist för sluttande, det hjälper oxå lite. Framför allt underlättar det då du ska i och ur bilen.
    Det är dom tipsen jag fått av min sjukgymnast, ska fundera om jag gjort nåt mer extra.

• lill linda 82

A lie: Skönt att det gick bra hos bm. Din bäbis ligger precis som min isåfall... vänstersidan.

meh: ja precis...i takt med sekunderna på en klocka ungefär. mysigt va??

• lill linda 82

Nu har jag vaknat efter att ha sovit sen lunchen, skönt kan jag lova!
    Fick mig ett gott skratt då jag läste igenom vad ni skrivit under tiden. Det där med fönsterna lät rätt skoj..

Appropå TENSapparaten. Jag ska åxå skriva ut en sån sen, fast efter v36, eftersom att jag kan framkalla mina sammandragningar tyckte bm det. Då är ju lixom bäbis färdigbakad så ifall h*n skulle komma ut så gör det inget.

O ta det försiktigt med fönsterputsningen tjejjer, sånna rörelser kan sätta igång en hel del i kroppen. Jag fick inte göra det för min svärmor, hon kom o putsade dom åt mig. För att då hon väntade första barnet (min sambos bror) fick hon åka in på förlossningen o stoppa värkarna som kom av just sånna rörelser. Så man ska nog lyssna på sin kropp extra noga om man ska göra nåt sånt, höggravida som vi är..

meh: Ja det är ingen fara.. Så senil som jag är nu under graviditeten, så accepterar jag att andra är det oxå ännu mer nu. Man kanske kan ringa på badhuset o höra med dom?

• lill linda 82

triump: Under den tiden jag gick hos sjukgymnasten så fick jag ett träningsprogram som jag skulle göra. (En 7-8 stycken övningar, bla knipövningar) Och av dom övningarna fick jag sammandragningar därför så väntar jag med TENS. Skulle inte tro att det är nån fara för dig att använda den, om det hade det skulle dom ju inte skrivit ut den juh..

• lill linda 82

Är nog ingen fara med fönsterputsning bara man tar det lugnt o lyssnar på kroppen. Börjar det kännas konstigt så vila hellre o fortsätt sen med det. Men det är ju typ fönsterputsning och skrubba golven folk brukar göra då dom vill ha igång förlossningen..
    Som sagt, vill inte skrämma upp er, det är det sista jag vill..

• lill linda 82

meh: nu finns det en 5:a ledig på blocket..

• lill linda 82

meh: japp det va den jag menade.. sen har dom ju ett radhus i ås till salu om det skulle va nåt? såg att dom sänkt priset på det.

• lill linda 82

Gomorron!
    Här är en till som var hur pigg som helst kl 05.00...var upp o kissade då o självklart började sedan kissemissarna busa med mina fötter o leka i sängen så det var hur svårt som helst att komma till ro igen..
    Känns som att bäbis har bökat sig ännu längre ner i bäckenet...var o hälsade på några bekanta igår och jag skuttade runt hela tiden för att jag inte kunde sitta ner för att det ilade och gjorde ont, o bäbis slog hårt med händerna på blåsan. Idag känns det som att h*n håller på att ramla ut, o inte får jag heller till nån riktig stråle då jag kissar. Känns knasigt!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D