*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
God morgon tjejjer!
Upptäckte nyss att vi inte får skriva mer i den förra "babbeltråden" så jag skapade en ny.
Hoppas att helgen varit bra o mysig!
Skickar en *kram* till alla som känner att dom behöver en!
A lie: Oj vad jag känner igen det där...Mina hormoner är sådär oxå, varannan dag ungefär.Är det nåt sorgligt eller lyckligt på tv rinner tårarna, kan till o med sitta o fundera på saker som man inte ens behöver tänka på, tex tänk om barnet blir allergisk o vi inte får ha kvar katterna...ja självklart sitter man o lipar igen. Finns det ingen god mat hemma eller frukt, ja så rinner tårarna igen.
Man kan helt plötsligt känna sig jättedeppig helt utan anledning o i andra sekunden flyger man omkring i radhuset med ett leende o allt är toppen. Min sambo lär ju tro att jag är sinnessjuk ibland.. haha.
signatur: Oja, min mini buffar o sparkar o leker torktumlare i magen dygnet runt. Kan vakna av att jag får en rejäl spark mot revbenen. I helgen har jag varit öm på vänster sida, känns som att bäbisen har bökat så mkt där att jag fått blåmärke på mina stackars revben. Mkt får man stå ut med tjejjer!
O sammandragningar känner jag av nästan dagligen. Får antingen lägga mig ner, eller sitta tills dom går över. Får som mensvärk bakåt njurarna om dom är starkare, men oftast spänner det bara o magen blir lite hård.
Har varit med om tre som ömmat så mkt att jag knappt kunna dra till mig luft, svårt att tänka på att man ska slappna av då det händer, men som tur är går dom över rätt snabbt.
Jag äter nåt onyttigt varje dag, men mår inte pina för det. Härligt att vara så matglad tycker jag!!
Ligger +10kg nu...
På lördag fyller min älskling 30 år, tänkte bränna några bra skivor till storkalaset men det står helt stilla, vad vill folk lyssna på???
Har ni nåt bra tips på svängig partymusik för alla smaker??
Mera, mera....
En liten beskrivning på hur det känns för mig...
På mig flyttar sig smärtan runt i bäckenet. Har skarp smärta bak runt svanken/svanskotan. Ömmar, sticker/bränner o känns ibland som ett öppet sår. Beroende på hur mkt jag rör mig känns det ibland i höfterna, ljumskarna, och trycker jag fram i blygdbenet så gör det ont som tusan. Känns ungefär som om nån sparkat en mellan benen.
Rör jag på mig mkt känns det som att ryggen ska gå av, det mesta onda på min högersida.
Vissa dagar viker sig benet på mig då jag nyser/hostar eller när jag står rakt upp så kan det kännas som att benet vill glida ur led o jag får iskalla "strålar" ner mot foten. Svårt att beskriva, obehagligt är det ialf,o ont gör det.
Svårt att gå i trappor, får ta ett steg i taget, som barnen.
Ont att vända sig i sängen, bäckenet låser sig o benen följer inte viljan. Blir likadant om jag halvsitter i soffan, får antingen då tippa åt sidan o kliva upp baklänges eller min sambo får dra upp mig på benen snabbt.
Kan inte börja mig framåt o plocka upp saker från golvet, då hugger det till o det känns som att högerbenen lägger sig fel i höften. Likadant om toalocket är nedfällt, då får jag stå baklänges,niga o sträcka bak armen plocka upp det.
Ofta kan man ha en kombination av både foglossning o problem med ischiasnerven. Börjar man känna att det strålar mkt neråt benen så kan man be nån massera musklerna i skinkorna (jag vet att det låter knasigt... *s*) o ryggmusklerna så blir det oftast lite bättre, ialf på mig.
Missisola: Ja, berätta för BM vilka besvär du har så kan hon säkert fixa en läkartid till dig så kan ni diskutera vad ni kan göra åt det. Troligen rekomenderar hon sjukgymnastik, akupunktur, o att du blir sjukskriven om du själv vill.
Min Bm sa att ryggsim va bra, ej vanligt sim för då spänner man ryggen o nacken för mkt o får bara ondare. Korta promenader funkar för mig. Sen att man stretchar kroppen så att alla muskler får röra lite på sig dagligen är bra. Cykla fick inte jag göra för BM, jag ska hålla bäckenet stilla tyckte hon. Eftersom att högerbenet känns som att det ska hoppa ur led, är helt enkelt överrörlig där.
O att absolut inte göra saker som gör ont, man ska lyssna på sig kropp!
Välkommen hit Jezzica77!!
Idag har jag varit till Bm igen. Blodtrycket låg på 105/75 den här gången, lite lågt men det va helt ok ändå tyckte Bm.
Hjärtslagen: 145. Sf-mått: 24cm.
Fick ta urinodling oxå, var helt säker på att jag hade uvi, men inte då!
Bm trodde att det kunde vara så att barnet ligger o trycker mkt neråt så att det är därför det kan svida o komma för lite urin då man kissar, hon trodde att barnet ligger o trycker för mkt på blåsan just då. Man får upp o skutta lite så kan man kissa ordentligt..
Allt såg bra ut... nu är det 3 veckor tills nästa gång.
ickelpicka: Tycker att du har så underbart söta voffsingar!
O magen träder fram mer o mer.. mysigt!
Åh så avis jag är idag!!! Min sambo o hans polare som är uppe från gbg åkte till Bydalsfjällen idag o ska åka bräda o slalom...O jag får stanna hemma som vanligt. Men...
Nästa år ska jag ta igen alltihopa, då får farmor o farfar vara barnvakt, för då blir det skoter o slalom för hela slanten!