*Välkommen hit! :-D
Hej allihopa!
Nu är jag hemma igen... Värkarna fortsatte o komma rätt regelbundet igår ända till sent på kvällen, men försvann o kom tillbaka ett par gånger under natten.
Inatt har jag sovit jättedåligt!
Nu är allt som bortblåst i princip. Får fortfarande sammandragningar som gör ont men dom är inte regelbundna.
Blodtrycket fortsätter öka, men idag visade det sig bara spår av äggvita i urinet. (Därför fick jag åka hem, men ska in direkt om jag känner att det blir värre)
Fick oxå göra ett nytt UL, med en annan bättre maskin, inga tecken på vatten tydligen. Var troligen en stooor flytning eller urin som läkt. Gjordes oxå en ny gyn.undersökning o bäbis är fixerad nu o ligger jättelångt ner, troligen därför "vätskan" rann ut...o den mängden det var.
Misstankar finns fortfarande ang havandeskapsförgiftning, jag har tydligen tecken som visar på det, men läkaren var fortfarande kluven på om dom ska sätta igång det eller inte. Beror helt på... ska in varje morgon hela helgen (kanske i veckan oxå) o lämna urin o ta blodtryck o ctg-kurva. Så får dom se hur det utvecklas.
Just nu mår jag fortfarande illa, ont i magen av alla sammandragningar, känns som träningsvärk.
Trött o lätt huvudvärk.
Ctg'n idag visade att det var 10 min mellan sammandragningarna...men det behövde inte betyda nåt enligt doktorn. Såg "värre" ut igår då jag hade 4-5 min mellan dom.
Skönt ändå att det slapp bli igångsättning med det ena o det andra... känns som man kan andas ut lite nu fastän havandeskapsförgiftnings symtomen finns där.