Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

Hej allihopa!
    Nu är jag hemma igen... Värkarna fortsatte o komma rätt regelbundet igår ända till sent på kvällen, men försvann o kom tillbaka ett par gånger under natten.
    Inatt har jag sovit jättedåligt!
    Nu är allt som bortblåst i princip. Får fortfarande sammandragningar som gör ont men dom är inte regelbundna.
    Blodtrycket fortsätter öka, men idag visade det sig bara spår av äggvita i urinet. (Därför fick jag åka hem, men ska in direkt om jag känner att det blir värre)
    Fick oxå göra ett nytt UL, med en annan bättre maskin, inga tecken på vatten tydligen. Var troligen en stooor flytning eller urin som läkt. Gjordes oxå en ny gyn.undersökning o bäbis är fixerad nu o ligger jättelångt ner, troligen därför "vätskan" rann ut...o den mängden det var.

Misstankar finns fortfarande ang havandeskapsförgiftning, jag har tydligen tecken som visar på det, men läkaren var fortfarande kluven på om dom ska sätta igång det eller inte. Beror helt på... ska in varje morgon hela helgen (kanske i veckan oxå) o lämna urin o ta blodtryck o ctg-kurva. Så får dom se hur det utvecklas.

Just nu mår jag fortfarande illa, ont i magen av alla sammandragningar, känns som träningsvärk.
    Trött o lätt huvudvärk.
    Ctg'n idag visade att det var 10 min mellan sammandragningarna...men det behövde inte betyda nåt enligt doktorn. Såg "värre" ut igår då jag hade 4-5 min mellan dom.
    Skönt ändå att det slapp bli igångsättning med det ena o det andra... känns som man kan andas ut lite nu fastän havandeskapsförgiftnings symtomen finns där.

• lill linda 82

Glömde skriva... Gulligt av er att ni tänkt på mig medans jag varit borta!

Kan ju oxå nämna att blodtrycket ändrats från 125/70 till 147/101..*läskigt*

• lill linda 82

A lie: jo läkaren mätade huvudet o magen... huvudet var normalstort 9,1cm, magen var typ 2cm mindre än vad den skulle vara, men lät ändå som att det var ok.
    Så jag skulle vänta mig ett normalstort barn. Det var typ det enda som han sa om Ul:et, lär ju stå mer i journalen, den ligger kvar på förlossningen.
    O sen kollade läkaren flödet i navelsträngen.

• lill linda 82

Jo fast...fortsätter blodtrycket stiga o det finns äggvita där så blir det ju igångsättning...fast på söndag eller till veckan, doktorn surrade nånting om det, att vi skulle få se melodifestivalen hemma o sen fick han se hur han gjorde.
    Ialf läggs jag in direkt då om nåt ändras så att dom får hålla koll på det. Riktigt skönt att mna får det uppkollat varje dag ialf!
    O lite ledsen blev jag ju att jag inte får träffa bäbis än, men h*n mår ju bra änså länge där inne så då ska h*n få vara där..

Så nu hinner jag göra min gipsmage ändå... *hurrrra*

• lill linda 82

Önskar osso alla en 3vlig helg!

• lill linda 82

Välkommen hit menförhelvete! Har glömt säga det..
    När är du beräknad??

• lill linda 82

menförhelvete - japp det stämmer. Kännes riktigt lyxigt att få en hela en läkares uppmärksamhet i 2 timmar varje dag på förlossningen. Men det är väl så då det kan tänkas vara havandeskapsförgiftning med i bilden, det ska ju tas allvarligt.
    Jorå, jag mår fint. Onda sammandragningar när jag rör på mig, lätt huvudvärk, yr o darrig men annars känns det bra.
    Skulle inte heller tycka att det var så fel att få bäbis tidigare.. Jag är beräknad 13 juni.

triump - håller verkligen med dig...jag o sambon har dragit yatzyturnering här ikväll ist för tv´n...

Nee nu blir det sova för min del o vila upp mig inför morgondagens bravader... Får väl se om jag blir kvar på sjukhuset eller om jag får åka hem igen imorron..
    Tänk vad lite urin kan avgöra...

Ha det fint tjejjer...! Hoppas ni får lite sol på er!

• lill linda 82

Jamen...då släppte slemproppen då kl 7.30 imorse!!!
    En blodig slemmig 4 cm st klump kom ut då jag skulle kissa morgonurinet som jag ska lämna idag.

Ojojoj...jag blir snurrig på det här!

• lill linda 82

missisola: japp väskan e klar, den ligger i bilen tillsammans med bilbarnstolen. Läkaren bad oss ta med oss det igår ifall att.
    Joo bara för att slemmis släpper betyder det ju inte bäbis direkt, kan ju ta 2 veckor t.om. Men det är skoj att det händer nåt..

• lill linda 82

ursul: spännande... Det är lite som på julafton, men vet inte riktigt vad som ska hända o vad man får..

Idag på em el nåt ska jag o min sambo hälsa på grannarna som fick barn för nån vecka sen. Ska bli skoj o träffa/se lill tjejjen. Bäbisar luktar ju så gott!

• lill linda 82

A lie: Du borde ju kolla upp det där... fostervatten brukar ju vara klibbigt som sockervatten (har jag läst nånstans). Kan ju varit en större flytning eller så oxå, men är det så pass att det rinner så vet man ju aldrig vad det kan tänkas vara.
    Var ju själv i den sitsen i onsdagskväll..

menförhelvete: här är en till som drömmer jätteknas om nätterna... inga bäbisdrömmar utan bara konstigheter o gamla bekanta.

• lill linda 82

menförhelvete: det va så det blev för mig i torsdags då et läckte igenom både trosorna o byxorna...en fläck på 10 cm. Det kan man kalla riklig flytning..

Meh: jaa.. ska dit varje morron hela helgen o troligen i veckan osso. Vi får se hur blodtrycket o urinet blir...om det fortsätter dvs. O nu när slemmis släppt kanske det blir ännu mer besök där osso.. hihi..

• lill linda 82

saharsa: Håller timmarna för dig att bäbis vänder på sig tills dess!

• lill linda 82

Åh IKEA... *drömmer* vill osso åka dit!!

• lill linda 82

Hej tjejjer!
    Är hemma på permis några timmar, ska tillbaka igen sen!
    Ordinerad sträng vila, ingen dator eller tv (på grund av flimmer) Har tydliga tecken på havandeskapsförgiftning...fick åka hem nån timma idag, sen blir jag kvar på bb tills på onsdag då ska nya beslut tas..vet inte än om det blir igångsättning. Dom pratar om det varje dag men...värdena pendlar upp o ner hela tiden så dom vet inte vad dom ska göra riktigt. Men som sagt, enda sättet för mig att bli "frisk" är igångsättning enligt läkarna.
    Får ligga där i en säng, halvt mörkt rum o bara vila/sova o lyssna på radio. Enda turerna jag får upp o gå är då jag ska äta eller gå på toa. Vi får se vad som händer o sker.
    Själv känner jag inte av det så mkt förutom flimmer framför ögona, frossa, skakningar o lätt huvudvärk. Smått ont bakåt skulderbladen oxå. Tas blodtryck o ctg varannan-var 4dje timma.

• lill linda 82

Går in i v37+0 imorron...så läkarna o barnmorskorna har sagt att dom kan i princip sätta igång det när som helst om dom nu tar det beslutet. För min del så får dom gärna göra det...såå trist att ligga på bb o höra alla goa bäbisar skrika!
    En ur föräldragruppen fick barn för nån dag sen oxå, så hon ligger oxå där. O en hel del blivande mammor ligga o skrika osso för den delen..
    Igår trodde jag nästa hela sjukhuset skulle flyga i taket, tjejen lät som riktigt arg vrålande tiger då hon låg o krystade o svor..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D