Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

missisola: ja eller så är det bara en ren vanesak eller nåt...? Eller bäbisen som ändrar läge i magen o då vaknar man automatiskt. Ingenaning..
    Min kotte har ialf vana att få hicka på morgonkvisten..runt 4-5 nångång.

Har oxå fått ett akut behov av att boa, lika så min sambo. Igår kväll rev vi ner grejjerna i hallen o gjorde om där så barnvagnen ska få sin plats där nära dörren o allt..

• lill linda 82

meh: jaa, jag skrev där.. Njaa känner mig inte riktigt på hugget idag. Dessutom är det ju sol...då lär ju mina fötter bli 3 dubbelt så stora.. *s*

• lill linda 82

Har redan packat min BBväska..

Glöm inte packa med amningsbh oxå, o inlägg. Dessutom kan det vara skönt att med sig extra mjuka servetter eller en toarulle alt bindor. Både skönt för nr1 o nr2. Sjukhustoapapper brukar ju vara strävt!
    Hjälmmössa till bäbisen o kläder. Dusch/hygiensaker. Ett ombyte till dig och din sambo...tofflor.
    Journalen/patientbricka/idkort/körkortet.
    Bok/penna att skriva ner vad som sker under förlossningen om ni skriver dagbok till kotten. Kamera? Filmkamera?
    Bilbarnstolen, en snuttefilt.
    Det är typ vad jag packat, vi har nära till BB så att vi har inte packat allt för mkt. Om det skulle fattas nåt så åker min sambo efter det.

• lill linda 82

triump: är ju iofs jag oxå... kotten kan ju lika gärna komma efter midsommar.. Det var min kompis o min sambo som tjatat på mig att jag ska packa den ifall att... men ska nog ta upp alla saker igen o packa om. Kaaan ju vara nåt man missat att packa..

• lill linda 82

mobilladdare är bra att packa oxå..

Meeen, det som var så fint väder imorse.. o nu kom de gråa hemska molnen igen..Pissväder!

• lill linda 82

jag har ställt in mig på att gå över till v41-42, man blir minst besviken då när dagen D verkligen kommer o timmarna går o inget händer....o om kotten vill ut tidigare är det ju bara ett plus!!

• lill linda 82

Nova76 - Ett av mina favvo sockerkaksrecept är det här på Cocos sockerkaka..

Kakan: 2ägg, 2dl socker, 2dl mjöl, 2tsk bakpulver, 2tsk vailjsocker, 1dl varmt vatten
    Blandas som vanlig sockerkakssmet o hälls i bröad form, in i ugnen på 175 grader i 40 min. När kakan kallnar gör du glasyren.

Glasyren: 1 äggula, 1dl socker, 50g margarin, 2tsk vaniljsocker
    Koka upp o rör hela tiden så att inte äggulan inte hårdnar.
    Häll glasyren på kakan och strö över med kokos.

Annars är är ju tex Morotskaka med philadelphiaglasyr bra att göra då man har mkt ägg över.. Har ett jättesmarrigt recept på det om du vill ha det.

• lill linda 82

Morotskaka i långpanna...

4ägg, 4dl socker, 4dl mjöl, 2tsk bakpulver, 1tsk vaniljsocker, 2dl matolja, 6 dl rivna morötter
    In i ugnen i smord o bröad långpanna på 150 grader, ca 50-60 min. Gräddas längst ner i ugnen.

Glasyr: 100g philadelphiaost, 50g mjukt smör/margarin (jag brukar använda flytande maragin på flaska), 3dl florsocker, 1tsk vaniljsocker.
    Bred på kakan då den kallnat.. Om man gillar glasyren kan man göra 1,5 sats smet så blir det extra tjockt lager på den.

• lill linda 82

triump: Varsågod.. Gör så du... Vill osso köpa nya tofflisar, dom jag har nu kommer jag inte i längre. *s*

nova76: Gör så, så får jag höra hur det gick sen...

Så får ni väl skälla på mig om ni misslyckas med dom..

• lill linda 82

Gomorron....
    Nu har man äntligen orkat masa sig upp...kommit in i världens tröttperiod tror jag..kan sova hur länge som helst. Men tillslut får jag ångest över att jag inte varit upp o ätit så kotten får mat i magen..snacka om att tänka för mkt.

Igår höll jag på att skrämma livet ur min sambo...
    Vid kvällsfikat blev det nåt jätteknas, bäbis måste prickat nån nerv för jag fick frossa o kändes precis som att jag skulle kräkas precis när som helst samtidigt som magen blev hård som en hårt pumpad fotboll...det gick som tur var över...
    Men sen kom en rejäl flytning när jag skulle gå upp till badrummet(är ganska säker på att det var det efter en massa tänkande) så jag fick byta både byxor o trosor....blev typ en fläck på byxorna som var 10 cm tvärsöver. Ögonen på min sambo var klotrunda...han trodde med säkerhet att det var dax han..Stackarn...!

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D