Inlägg från: lill linda 82 |Visa alla inlägg
  • lill linda 82

*Välkommen hit! :-D

missisola: ja kan det det ju kanske varit,tänkte jag inte på. Haft ju haft en jätteskum känsla i underlivet typ 2 dagar. Får verkligen koncentrera mig massor då jag tex kissar för att det känns som bäbis ska trilla ut, känns som att nåt jättestort är ivägen därnere. Kanske var nåt sånt ändå... borde kanske ringa bm o höra vad hon tror?
    Men borde inte slemmisen vara lite halvseg o så...?

• lill linda 82

missisola: jaa jag tycker det jag oxå....innan har det handlat om droppar eller så.. igår var det mkt mer..

• lill linda 82

Mmm... jag gör så... jag ringer o hör med dom.

• lill linda 82

meh: spännande... vart ligger huset nånstans då??

• lill linda 82

Ojojoj vad nervis jag är nu...!
    Ska in på förlossningen så fort som möjligt tyckte dom, har precis pratat med dom.
    Bm lär inte så glad att jag väntat ända till idag med det.. :/

• lill linda 82

Joo jag skulle ha sagt till redan igårkväll tyckte dom...
    Dom sa att rinner det så pass att det gått genom byxorna så kan det vara vatten...Dom skulle göra en undersökning o se vad det nu var som kom ut...

• lill linda 82

Hej tjejjer, nu är jag hemma igen. Har legat o vilat ett tag o försökte äta lite. Mår illa.
    Då jag kom in på förlossningen fick jag ta urinprov, visade att jag hade protein i urinen o högt blodtryck. Fick ha ctg-apparaten på i 40 min, värkar var 4 min o kottens kurva va upp i 183 på vissa värkar *stackars liten*...Har fortfarande täta värkar, men dom känns inte så mkt än..känns mest då jag ligger ner, vet knappt om jag ska sitta eller ligga. Känner mig mest orolig...kom så pang på alltihopa..!
    Fick göra UL oxå, som visade att jag hade lite fostervatten...
    Gjordes oxå en undersökning, men dom vågade inte peta nåt ifall att det var vatten, men urin eller flytning sa dom inte att det var...så dom hade nog tankar om vatten ialf.
    Läkaren tog min journal o sa att vi ska in direkt imorron bitti, men sa samtidigt " Om vi inte ses tidigare " 3ggr!!... Så han o barnmorskorna trodde att det kunde vara på G.
    Visar det sig att jag har samma höga blodtryck o protein i urinen så blir det igångsättning direkt på grund av det minskade fostervattnet...om det inte nu verkligen är på G.
    (Ajj...nu kommer en värk igen...)

• lill linda 82

ickelpicka - jo jag hade väntat mig ett lugnare svar..typ att det var urin o inget konstigt alls eller nåt sånt..
    Spänner mkt neråt, känns som att jag är nödig fast ändå inte o lixom "biter" i blygdbenet,nedre delen av magen. Mensvärk o mår lite illa.. Känner mig orolig i kroppen. Börjar bli skakig i benen oxå, o har svårt att gå upprätt då det kommer en värk. Drar lixom ihop kroppen så det känns som man är en gammal gumma..
    Känns så skumt att jag väntar på att det ska sluta när som helst..att det bara är förvärkar o inget annat..

• lill linda 82

Jodå, smärtan ökar...Men ändå inte så ont som jag väntat mig. Man har ju hört skräckexempel att det är mensvärk gånger 1000 ungefär... men just nu är det mensvärk gånger 1 eller 2 tycker jag. Börjat spänna neråt insidan av låren.
    Bäbis är lirriterad mellan värkarna o bökar o sparkar vilt.. *s*
    Ska ta o äta lite fiskgratäng nu så jag får lite energi.

• lill linda 82

Liten: Mina kommer var 4-5 min typ...vissa känns mer o andra känns mindre. Dom som gör riktigt ont känns så pass att jag blir yr. Trycker bra mot kissblåsan..

Svar på tråden *Välkommen hit! :-D