• Felicia6

Volvo V70

Vad har ni för v70 och vad har ni för erfarenheter av dom?
    Nåt man ska hålla koll på då man äger en?

Köpte en volvo V70 2.5T -04a idag så jag är ute efter alla tankar och åsikter om bilen

• Svar på tråden Volvo V70
  • Axels och Annies mamma
    mianf skrev 2007-07-12 20:53:01 följande:
    Vi har en V 70 06:a och har bara positivt att säga om den förutom att jag önskar jag kunde köra in vagnen rakt istället för att behöva ställa den på tvären, men men det kan man ta
    Vi kunde köra in våran Emmaljunga Duo edge, vad har du för vagn?
    Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Felicia6
    mianf skrev 2007-07-12 20:53:01 följande:
    Vi har en V 70 06:a och har bara positivt att säga om den förutom att jag önskar jag kunde köra in vagnen rakt istället för att behöva ställa den på tvären, men men det kan man ta
    jag kan oxå ta det, eftersom hittills har jag baxat in en vagn i ett bagage på en S40
    Axels mamma skrev 2007-07-12 20:53:14 följande:
    2,5T heter den ju. Var tvungen att gå ut och kolla Vi har en babyblå(ljusblå) så snygg och superrolig att köra, det är ju ingen nackdel att den är säker och kan lasta hur mycket som helst
    Ljusblåa är fina oxå Min man ville ha svart, men den här röda färgen vi har är oxå fin
  • Lobos mágicos

Törstig, annars är den bra.

• Axels och Annies mamma
    Felicia6 skrev 2007-07-12 20:53:35 följande:
    Då är det en sån som vi köpte idag Jag märkte det då jag provkörde den att det var ruskigt med drag i den Är det 140hk på en "vanlig" v70?På den vi har är det ju ändå 210 och det är ganska stor skillnad Och turbon..ojojoj
    140 eller 170 beroende på årsmodell. De äldre vanliga har 140 och de nyare 170
    Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • mianf

Axels mamma skrev 2007-07-12 20:54:31 följande:

Vi kunde köra in våran Emmaljunga Duo edge, vad har du för vagn?
    Vi har en Brio combi
  • neoaliya

sorry, missade turbo delen. Vi har bara en "vanlig" V70 så då fattar ni om jag tycker den är tråkig Är i bytar tankar och då till en xc90, gillar lite "större" och jeep är favoriten och eftersom vi gillar volvo för övrigt så känns det som ett bra val. Har tre barnstolar som ska få plats också och visst går det nu mn trångt är det

• Felicia6
    Lobos mágicos skrev 2007-07-12 20:54:57 följande:
    Törstig, annars är den bra.
    Drar den mycket?
    Axels mamma skrev 2007-07-12 20:55:41 följande:
    140 eller 170 beroende på årsmodell. De äldre vanliga har 140 och de nyare 170
    Ah, ja vi har sett på en som hade 170, men det kändes lite lite det med..hihi
  • Felicia6
    neoaliya skrev 2007-07-12 20:56:48 följande:
    sorry, missade turbo delen. Vi har bara en "vanlig" V70 så då fattar ni om jag tycker den är tråkig Är i bytar tankar och då till en xc90, gillar lite "större" och jeep är favoriten och eftersom vi gillar volvo för övrigt så känns det som ett bra val. Har tre barnstolar som ska få plats också och visst går det nu mn trångt är det
    Min man har tjatat om xc90, men dom pengarna finns inte just nu.. Dom är ju rätt dyra :S

Ja då förstår jag att du tycker det Vi har kört en "vanlig" V70 och dom är lite sega tycker jag med
  • ElenaPauline

Vi har en v70 (den äldre karossen) men med turbo.. typ 2,4T eller nå sånt. Den drar kring 1 liter/mil blandad körning.. under litern landsväg, så det är verkligen godkänt, med tanke på motorn och att det är en så pass stor bil!

• LuMa

Vår är en 2,4T och drar strax under litern milen med sommardäck, mera med vinterdäck.
    Kom ihåg att kyla turbon bara.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
Svar på tråden Volvo V70