• Felicia6

Volvo V70

Vad har ni för v70 och vad har ni för erfarenheter av dom?
    Nåt man ska hålla koll på då man äger en?

Köpte en volvo V70 2.5T -04a idag så jag är ute efter alla tankar och åsikter om bilen

• Svar på tråden Volvo V70
  • Axels och Annies mamma

Felicia6: Våran drar 0,95, men den går i stort sett bara landsvägskörning. Vi har en manuell växellåda, automat drar ju lite mer om man har det

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • neoaliya
    Felicia6 skrev 2007-07-12 20:58:14 följande:
    Min man har tjatat om xc90, men dom pengarna finns inte just nu.. Dom är ju rätt dyra :SJa då förstår jag att du tycker det Vi har kört en "vanlig" V70 och dom är lite sega tycker jag med
    Ja med min 40 kr på kontot så blir det ingen bil *asg*, men vi tar det som firmabil. En kompis har nyss köpt en sprillans ny som ej kommit ut än, det är den rödaste bil jag sett och sååååå fin....*drömmer*
  • Felicia6
    ElenaPauline skrev 2007-07-12 21:00:40 följande:
    Vi har en v70 (den äldre karossen) men med turbo.. typ 2,4T eller nå sånt. Den drar kring 1 liter/mil blandad körning.. under litern landsväg, så det är verkligen godkänt, med tanke på motorn och att det är en så pass stor bil!
    LuMa skrev 2007-07-12 21:00:55 följande:
    Vår är en 2,4T och drar strax under litern milen med sommardäck, mera med vinterdäck.Kom ihåg att kyla turbon bara.
    Axels mamma skrev 2007-07-12 21:01:03 följande:
    Felicia6: Våran drar 0,95, men den går i stort sett bara landsvägskörning. Vi har en manuell växellåda, automat drar ju lite mer om man har det
    Men visst är det rätt bra ändå?
    Det jag har hunnit köra med våran visar ett snitt på 1liter/mil och det känns helt okej med tanke på storleken på bilen o motorn och att det är turbo

Hur kyler man turbon då?
  • Felicia6
    neoaliya skrev 2007-07-12 21:01:22 följande:
    Ja med min 40 kr på kontot så blir det ingen bil *asg*, men vi tar det som firmabil. En kompis har nyss köpt en sprillans ny som ej kommit ut än, det är den rödaste bil jag sett och sååååå fin....*drömmer*
    Aha, kan man göra på det sättet så är det ju superbra
    jag kände att det vi gav för denna var smärtgränsen för oss man vill ju ha lite pengar till andra nöjjen oxå
  • LuMa
    Felicia6 skrev 2007-07-12 21:06:26 följande:
    Men visst är det rätt bra ändå?Det jag har hunnit köra med våran visar ett snitt på 1liter/mil och det känns helt okej med tanke på storleken på bilen o motorn och att det är turbo Hur kyler man turbon då?
    Det är helt okej tycker jag också.
    Du kyler den genom att låta bilen stå på tomgång en stund innan du stänger av den.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Felicia6
    LuMa skrev 2007-07-12 21:07:59 följande:
    Det är helt okej tycker jag också.Du kyler den genom att låta bilen stå på tomgång en stund innan du stänger av den.
    Ah, då ska jag tänka på det
    Vad händer om man inte gör det?
  • Axels och Annies mamma

Vi har aldrig kylt vår turbo på något speciellt sätt och den går som en klocka, har aldrig fått någon indikation på att man ska kyla den på något speciellt sätt???

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • xxxx

Vi har inte haft några problem med vår bil!!

• LuMa
    Felicia6 skrev 2007-07-12 21:10:37 följande:
    Ah, då ska jag tänka på det Vad händer om man inte gör det?
    Använder man den mycket att den får arbeta och man aldrig kyler så går den sönder helt enkelt till slut.
    Ingen billig historia, det har vi dock klarat oss undan.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
Svar på tråden Volvo V70