• Felicia6

Volvo V70

Vad har ni för v70 och vad har ni för erfarenheter av dom?
    Nåt man ska hålla koll på då man äger en?

Köpte en volvo V70 2.5T -04a idag så jag är ute efter alla tankar och åsikter om bilen

• Svar på tråden Volvo V70
  • Axels och Annies mamma

Har haft två, först en 02:a, nu har vi en 06:a. Är supernöjd med båda, suverän familjebil. För oss är valet lätt eftersom jag arbetar inom Volvokoncernen(inte på Personvargnar dock) har jag personalrabatt på Volvo så det lönar sig inte att köpa någon annan bil i den storleken.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • LuMa
    Felicia6 skrev 2007-07-12 20:41:05 följande:
    Har du hört nåt om det är vanliga fel som ofta händer eller om ni fått ett måndagsexemplar?Låter inte roligt iaf
    Före vi köpte den så sa alla som låtsades veta att det är bra bilar och att vi skulle köpa.
    När vi köpte den och alla fel började komma smygande så sa samma personer "ja men det där är vanliga fel hos Volvo". Grrr!
    Vår måste vara ett måndagsexemplar, så här mycket fel kan inte alla Volvobilar ha för i så fall skulle det inte finnas så många av dom.
    Jättetrist är det då det är bara massa dyra fel hela tiden.
    Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • xxxx

Vi har en v70 2,5T -00 med nyare karossen. Och vi är supernöjd med den. Ryms mycket och så är den kul att köra..

• Felicia6
    neoaliya skrev 2007-07-12 20:42:52 följande:
    Vi har en v70 -04. Är ganska nöjd med den. Tycker dock dom är lite sega, vill ha en bil som har lite mer motor...hihi gillar att va först från trafikljusen
    så har vi nu med våran Den är det riktigt med drag i
    LuMa skrev 2007-07-12 20:45:00 följande:
    Före vi köpte den så sa alla som låtsades veta att det är bra bilar och att vi skulle köpa.När vi köpte den och alla fel började komma smygande så sa samma personer "ja men det där är vanliga fel hos Volvo". Grrr!Vår måste vara ett måndagsexemplar, så här mycket fel kan inte alla Volvobilar ha för i så fall skulle det inte finnas så många av dom.Jättetrist är det då det är bara massa dyra fel hela tiden.
    Usch vad jobbigt. ja då förstår jag att du inte vill ha volvo igen iaf. men tråkigt då det blir så
    xxxx skrev 2007-07-12 20:46:58 följande:
    Vi har en v70 2,5T -00 med nyare karossen. Och vi är supernöjd med den. Ryms mycket och så är den kul att köra..
    har ni haft några problem o så lr?
  • Axels och Annies mamma
    neoaliya skrev 2007-07-12 20:42:52 följande:
    Vi har en v70 -04. Är ganska nöjd med den. Tycker dock dom är lite sega, vill ha en bil som har lite mer motor...hihi gillar att va först från trafikljusen
    Vi har en 2,4T(tror den heter så) och få kommer före mig från trafikljusen
  • Felicia6
    Axels mamma skrev 2007-07-12 20:48:31 följande:
    Vi har en 2,4T(tror den heter så) och få kommer före mig från trafikljusen
    hihi, samma här Vi har en 2.5T

(finns bild i mitt galleri på den)
  • Supertesco

Vi har en 2,5T -04, jag tycker om den hur mycket som helst. Helt underbar att gasa iväg med, inte många som hinner ifatt mig när jag drar på vid trafikljusen

• mianf

Vi har en V 70 06:a och har bara positivt att säga om den förutom att jag önskar jag kunde köra in vagnen rakt istället för att behöva ställa den på tvären, men men det kan man ta

• Axels och Annies mamma
    Felicia6 skrev 2007-07-12 20:50:33 följande:
    hihi, samma här Vi har en 2.5T (finns bild i mitt galleri på den)
    2,5T heter den ju. Var tvungen att gå ut och kolla Vi har en babyblå(ljusblå) så snygg och superrolig att köra, det är ju ingen nackdel att den är säker och kan lasta hur mycket som helst
  • Felicia6
    Supertesco skrev 2007-07-12 20:52:17 följande:
    Vi har en 2,5T -04, jag tycker om den hur mycket som helst. Helt underbar att gasa iväg med, inte många som hinner ifatt mig när jag drar på vid trafikljusen
    Då är det en sån som vi köpte idag
    Jag märkte det då jag provkörde den att det var ruskigt med drag i den

Är det 140hk på en "vanlig" v70?

På den vi har är det ju ändå 210 och det är ganska stor skillnad Och turbon..ojojoj
Svar på tråden Volvo V70