• Pluggisen

gallstensanfall

I måndags (förra veckan) drabbades jag av ett gallstensanfall. Fy vad ont det gjorde. Jag är inte överviktig och äter normalt hälsosam kost. Ändå hade det bildats en 3 cm i diameter stor sten i min gallblåsa!

Visst har jag tidigare haft värk i ryggen i flera år men har aldrig förstått att detta kan kopplas samman med gallblåsan!

Nu skall jag skicka in en remiss för ytterligare bedömning och antagligen opereras. Är det någon annan här som har erfarenhet av en sådan operation?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-22 21:39:53:
    Beskriv gärna smärtan hos er som drabbats och hur ofta och länge anfallen håller på.

• Svar på tråden gallstensanfall
  • Xarisma

Jag opererade mig mars förra året. Snabbt och läkte fort Och fan så skönt att bli av med de hemska anfallen!!

♥ Elvira 051231 ♥
  • lonnir

Me me me!!!

Jag är 23 år, är inte överviktig o äter normal kost, i våras rök min gallblåsa!

• sheeba

Opererade i sep eller okt komme rinte i håg
    Men har skrivit om operationen i min blogg så du kan läsa där om du vill.
    Det var en titthåls operation.

• lonnir
    lonnir skrev 2007-07-16 20:42:20 följande:
    Me me me!!!Jag är 23 år, är inte överviktig o äter normal kost, i våras rök min gallblåsa!
    Iofs så Har jag haft det i 6 år, jag hade strax över 20 stenar sa läkaren och de var alla runt 1 cm. Uj uj... hehe.

Min Op, gick inte sååå super bra ändå. har bilder i galleriet =)
  • sheeba

Ts har du nyligen fått barn? Läkaren sa att det är rätt vanligt att man får problem med gallan då. Mitt började under min andra graviditet men kopplade det inte till det då.

• Pluggisen

Mina bekymmer började för cirka fem år sedan men har nu tilltagit. Mina barn är 10.5 år 7 år samt 9 månader, så ja jag har väl nyligen fått barn!

• HelHel

Jag har också problem med gallsten, fick barn för 4 månader sen.
    Har varit på UL och de såg massor av stenar.. Står i kö till operation.

• Lilla O

Opererade bort gallblåsan med titthålsoperation för tre år sedan, läkte bra och snabbt. Himla skönt att få det gjort, levde på soppa i två månader... Lycka till!

• Annica med A 03 och L 05

Jag opererade mig (titthål) i november och det var en otrolig befrielse efter år av hemska anfall. Var dock gravid och ammade så det blev inte av innan. Operationen gick superbra och det enda som ger mig anfall nu efteråt är äpplen. Annars är jag besvärsfri.

• Pluggisen

Vad menas med att dricka soppa i två månader? Måste man tänka på kosten efter operationen??

Skall till doktorn i morgon för att bedömma om en operation skall göras eller ej. Hade dock ett mindre anfall i natt men kunde häva det med diflofenak.

Svar på tråden gallstensanfall