Smörgåsrån??
När att ge de??/ Ålder
Hur många per dag?
Skall man dela?
vatten till?
När att ge de??/ Ålder
Hur många per dag?
Skall man dela?
vatten till?
Göteborgs smårgåsrån (vete) innehåller iaf inget tillsatt socker.
jag tänker absolut fortsätta att ge min son smörgåsrån, ger ibland mariekex till och med. orkar inte hålla koll på minsta lilla man ger.
Bubblan84- Smörgåsrån fullkorn innehåller ju både dinkel och rapsolja, så det borde ju till och med Anna Skipper nöja sig med. (fast till små ungar kan fullkorn störa magen för mycket.)
Dom är sockerfria vad jag vet, dock innehåller dom härdade fetter, och kanske transfetter??Det "nya" giftet..
Jag ger min tös rån, inte kanske för att bli mät på, mest för att gnaga på i bilen tex.
Haha får Anna Skipper välja skulle väll alla leva på vatten o bark ;)
jojo7- Vi ger faktiskt massor av Mariekex, för det är det enda kexet jag hittat som inte innehåller sojalecitin. Men för att alternera finns ju riskakor (med smak om man nu gillar det) och majs- och risbröd (mer som smörgåskex.) Fast risbrödet innehåller också socker...
Jag ger dottern smörgåsrån. Perfekt för henne att sitta och kladda med när vi andra äter mat. Brukar bli 1-2 smörgåsrån/dag. Jag delar varje smörgåsråd i fyra delar. Inget vatten till eftersom hon helst inte tar vare sig flaska eller pipmugg. Ammar dock ofta lite efteråt så hon får lite vätska i sig. Måste ju annars bli lite torrt i munnen tänker jag mig :)
Jag gav smörgåsrån till en början men bytte sen till Majskrokar eftersom jag två gånger fått gräva ut bitar som fastnat halvägs ner i halsen på lillan med andnöd som följd, hon blev blå i ansiktet . Majskrokar har hon inte satt i halsen en endaste gång. Mindre vassa också... Nu är hon så pass stor att hon nog kan äta smörgåsrån lättare, fast jag gillar krokarna bättre ändå...
Vi gav det nån enstaka gång, lite kul att knapra på.
Kanske vid 10 tillfällen.
Fattar inte varför föräldrar tycker att det "hör till" och proppar i barnen dessa rån dagligen.
Av vilken anledning liksom?
Detta är andra gången jag hör talas om majskrokar. Vad är det för något egentligen? Vart hittar man det?