Smörgåsrån??
När att ge de??/ Ålder
Hur många per dag?
Skall man dela?
vatten till?
När att ge de??/ Ålder
Hur många per dag?
Skall man dela?
vatten till?
Riktigt spännande!
Jag tittade i deras lista för återförsäljare och hittade en butik i Linde som säljer dem. Måste dit efter jobbet för att köpa en påse. Jag är jättenyfiken! Vad kostar en påse? =)
Tror dom kostar ca 30 sek eller så.
Vi har gett smörgåsrån och krokar för att lilleman ska lära sig äta själv + att det väckt hans intresse att äta.
Eftersom majoriteten ger sina barn rån och krokar och dom flesta ändå växer upp till normalt fungerande och dom flesta med normalvikt så tror jag nog inte att det kan vara en så dålig idé. En barnläkare jag träffade tyckte allt att man kunde ge dem krokar och rån, men att om man har ett barn med dålig aptit och som är underviktig så skulle man ta det lugnt med krokar mm eftersom det är "tomma" kalorier som alltså egentligen inte ger kroppen något.
Gissar att dom i t ex USA och england ger barnen betydligt värre saker eftersom dom har sånna problem med fetma.
Vi 70-talsungar lär ju också fått äta på allt möjligt
Kajsan skrev 2007-07-17 14:46:16 följande:
När kan man börja ge kan jag börja ge från 5 månader eller tidigare?
Intressant att vår BVC rekommenderade smörgåsrån för att introducera gluten! När du tydligen vet att det inte behövs!? Hur vet du det?
Ni som nu ger rån, äter era barn annan mat också, eller har nån gett rån att suga på innan annan mat introducerats?