Smörgåsrån??
När att ge de??/ Ålder
Hur många per dag?
Skall man dela?
vatten till?
När att ge de??/ Ålder
Hur många per dag?
Skall man dela?
vatten till?
Det är ingen fara att ge de små smörgåsrån.
Så länge det inte är det enda dom äter, så spelar det ingen roll.
Vår son åt rätt så många ett tag, specieltl då vi var borta på middagar mm och han inte ville sitta still.
Med ett rån så var han still i 15 minuter till.
Nu vid 16 månader äter han ca 1 rån i veckan och han har inte tagit skada av det på något sätt.
Åhå... jag förstår... Det är vetenskap det!!
Jag är varken för eller emot smörgåsrån utan bara upplyser lite. Ibörjan diskuterades det varför det var onyttigt och om socker och så. Det är snarare saltet som finns i rånen som är onyttigt för de små liven. Frågade bm ang detta för ett tag sedan och hon sa att man rekommenderade endast "smulvis" innan 6månader och sedan max ett halvt rån om dagen.
jag började he min son vid 5 månader, men då hade han fått 2 tänder.
jag har börjat ge mni dotter det nu och hon är 6mån. har inga tänder men inga problem att äta kexet trots det. min första tjej fick inte tänder förrän hon var ett år och åt kex sen hon var 6mån hon med. dom smälter i munnen annat tips är majskrokar.
Om vitt bröd skulle vara skadligt då undrar jag hur alla barn i hela sydra europa och hela norra afrika överlever (jag växte själv delvis upp i dom delarna ) och det finns bara vitt mjöl(det finna fullkorn men det svårt att hitta)
Och där äter man myyyyycket mer av både pasta och framförallt bröd.
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men oj oj vilket gorm om smörgåsrån. Min dotter som är 7 månader äter dem för full med smör på. Det har mina andra 2 också gjort när de var små. Inget fel på dem. Inga hål i tänderna eller magproblem. Låt barnen få ett rån då och då. Med SMÖR på.
jappp de e lillens favorit med. men smör på ska de vara annars gillar han de inte, brukar ge en lite ost skiva med.
men täänkte jag ska prova de majskrokar de skrivs om här blev nyfiken på dem :D