• Natalie O Maxim

Smörgåsrån??

När att ge de??/ Ålder

Hur många per dag?

Skall man dela?

vatten till?

• Svar på tråden Smörgåsrån??
  • Kajsan

Men varför? Majskrokar eller rån.
    Visst, det kanske är gott ibland.
    Men det finns ju ingen näring i alls.
    Varför ger man dem?
    Inte varför man inte ska ge dem alltså...

• rosknopp

Köpte majskrokar för ett tag sedan och vår tjej tyckte de var jättegoda så dom gick åt snabbt! Finns på ica vid glutenfritt här hoss oss. Ser ut som ostbågar fanns större och såklart utan några onyttigheter.

• Iroyg
    Mone skrev 2007-07-17 13:23:59 följande:
    Detta är andra gången jag hör talas om majskrokar. Vad är det för något egentligen? Vart hittar man det?
    www.majskrokar.se
    Består av bara majs, inga tillsatser alls. Finns de inte i ditt område så gå in i nån butik och be dem ta hem.
    Kajsan skrev 2007-07-17 13:25:38 följande:
    Men varför? Majskrokar eller rån.Visst, det kanske är gott ibland.Men det finns ju ingen näring i alls.Varför ger man dem?Inte varför man inte ska ge dem alltså...
    Precis som du säger, gott ibland. Ett snacks, något hon kan knapra på medan vi vuxna exempelvis fikar. En majskrok ger typ 2 kcal. Perfekt att ge när hon är missnöjd i bilen och sånger/ramsor och leksaker inte hjälper. Stör inte måltiderna eftersom det inte ger så mycket mättnad.
  • Moder2

5½halv månad var han här...1/4 när vi andra fikar han får vatten till. vi ger max 1 om dagen efter som vi fikar max 2 ggr ... det är ju ingen mat direkt utan tilltugg/leksak7samvaro

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Tjollabolla
    Kajsan skrev 2007-07-17 13:22:39 följande:
    Vi gav det nån enstaka gång, lite kul att knapra på.Kanske vid 10 tillfällen.Fattar inte varför föräldrar tycker att det "hör till" och proppar i barnen dessa rån dagligen.Av vilken anledning liksom?
    För att introducera gluten.
    Och varför inte? Ett rån innehåller typ 10 kcal, ingenting.

Jag försökte ge min 5 månaders igår, men han tyckte inte alls det var nån höjdare. Han frynte och spottade ut det hela tiden och då var det ändå uppblött i vatten.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?.
  • Kajsan
    Tjollabolla skrev 2007-07-17 14:16:16 följande:
    För att introducera gluten. Och varför inte? Ett rån innehåller typ 10 kcal, ingenting. Jag försökte ge min 5 månaders igår, men han tyckte inte alls det var nån höjdare. Han frynte och spottade ut det hela tiden och då var det ändå uppblött i vatten.
    Som sagt.
    Jag undrar varför, inte varför man inte skulle.
    Du ger väl inte rånen för att de ger 10 kalorier?
  • Tjollabolla
    Kajsan skrev 2007-07-17 14:41:28 följande:
    Som sagt.Jag undrar varför, inte varför man inte skulle.Du ger väl inte rånen för att de ger 10 kalorier?
    Nej som jag skrev: För att introducera gluten.
    Jag skrev att det var typ 10 kcal för att alla skrev att det var så himla onyttigt.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?.
  • Kajsan

Ok, men det är onödigt att proppa i barnen smörgåsrån dagligen för att intruducera gluten.
    Det behövs inte och det finns bättre sätt.
    Och majskrokar innehåller inget gluten alls.
    Så därför undrar jag fortfarande.

• Natalie O Maxim

Gud vilka reaktioner det blir om ett litet smörgåsrån???Ledsen

• Kajsan

Natalie O Maxim skrev 2007-07-17 15:31:41 följande:

Gud vilka reaktioner det blir om ett litet smörgåsrån???
    Tycker du? vart då?
Svar på tråden Smörgåsrån??