• Anonym (Förtvivlad)

Gå isär med 2 månaders bebis?

Har vart ihop ´med min sambo i över 2 år..
    Förutom ett kort break förra sommaren.

Nu är det så här att ja funderar på om vi ska gå isär (lång historia)..
    Men känner mig så så skyldig.
    han behandlar mig som skit och kallar mig saker när han blir sur men är inte långsint. Ja skulle aldrig gå med på att någon behandlar mig så, men ändå så gör ja ju det eftersom inget händer..

Vi fick en kille för 2 månader sedan och har gemensam vårdnad.
    Hur gör man om man går isär, eller bara blir särbos?
    När ska pappa träffa lillen, (ja ammar ju) ?
    Får han komma när han vill eller hur gör ni?..

Ja blir själv upprörd och hade en depression när ja va gravid och vill inte hamna där igen. Ja vill finnas för min son hela tiden o ha all min energi för honom.
    Men den här relationen sliter så mkt på mig, och ja blir ledsen o oroad. Vilket ja inte vill överföra på min son.

Men ändå så älskar ja ju kmin sambo så ofantligt mkt.
    Vi har en väldigt speciell kärlek som ja inte trodde fanns, men vi har glömt bort den och har svåra komuniktionsproblem..

Så fort det blir jobbigt disskutioner s¨å blir han elak och allt är mitt fel, ja avskyr den attityden.

Men efter 5 minuter så kan ha va så ledsen för allt och han är jätte go. men ja vet ju inte vem han är. den eleka killen eller den goa?..

Fast egentligen vill ja bara veta hur gör ni, som har små barn med umgänge och hur klarar ni er ensamstående mammor??

• Svar på tråden Gå isär med 2 månaders bebis?
  • ingensignatur

jag klarar mej utmärkt! vi gick isär när vår yngsta var 2 månader å han har träffat honom dagtid nån timme på helgerna (han jobbar borta) o nu så (ÄNTLIGEN) hade han i helgen barnen sin första helg sen november, så jag hoppas på att de går bra, gör de inte de så klarat jag mej själv! Vi mammor e enastående varelser!

• eileme84

tänk på att det tär på både en tjej o en kille första tiden med ett barn..speciellt om det är första barnet..det blir en omställning för båda..kan bli en del tjaffs..tror det blir det för dom flesta..vet ju inte eran sits men så kanske e fallet?

• BHJE

Jag säger samma som Emlan, första tiden kan vara oerhört påfrestande för både mamman o pappan och det kan vara så det första året som nyblivna föräldrar.
    Säger inte att du ska acceptera att bli kallad både det ena och det andra utan mitt förslag är att innan du tar steget och lämnar förhållandet, funderar efter en extra gång, att du pratar med pappan till ditt barn och förklarar hur du mår och hur du tänker o vad du funderar på att göra.
    Kanske skulle ni gå på familjerådgivning tillsammans...är absolut inget fel med det utan snarare tvärtom!

Vad beträffar umgänge mellan pappan o barnet får det ju ske på tider då du inte ammar såvida barnet inte tar flaskan o på så sätt kan få fler timmar ihop med pappan.
    Och nej, din kille har inte rätt att komma o gå i ditt hem som det behagar; du ska vara villig att släppa in honom först; dvs bjuda in honom.
    Men har man ett så pass litet barn så anser ju jag att man ska göra så mycket man bara kan för att dom ska träffas så ofta o mycket det bara går.

• Anonym (Förtvivlad)

Han har en son sedan tidigare på 12 år. och vi har tjaffsat sedan i början av vår historia..asså vi bråkar aldrig utan det är vårat sätt att komunicera. ja vill att min parnter ska vara min bästa vän. men det är jobbigt att alltsid bli ifrågasatt o ska förklara sig hela tiden.. min sambo kommer ju bo i närheten o jobbar inom vården så han kan ju dyka upp när som hellst typ??.. han kommer va en svår person att separera ifrån och ja ville så gärna ge han en riktigt familj o visa vad familjeliv handlar om för det gick ju inte så bra första gången.men ja tycker att han själv är den som saboterar det för sig men det kommer han aldrig att förstå. hatar när folk tror ja är elak o gör saker för gen vinning...

• eileme84
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2007-07-18 22:30:13 följande:
    Han har en son sedan tidigare på 12 år. och vi har tjaffsat sedan i början av vår historia..asså vi bråkar aldrig utan det är vårat sätt att komunicera. ja vill att min parnter ska vara min bästa vän. men det är jobbigt att alltsid bli ifrågasatt o ska förklara sig hela tiden.. min sambo kommer ju bo i närheten o jobbar inom vården så han kan ju dyka upp när som hellst typ??.. han kommer va en svår person att separera ifrån och ja ville så gärna ge han en riktigt familj o visa vad familjeliv handlar om för det gick ju inte så bra första gången.men ja tycker att han själv är den som saboterar det för sig men det kommer han aldrig att förstå. hatar när folk tror ja är elak o gör saker för gen vinning...
    sätt dig med honom en kväll o verkligen prata igenom allt... från hela början..tydligen verkar det vara han som e "problemet" då han separerat tidigare så nåt fel måste det varit då oxå..men det bästa är att prata prata o prata..tycker du ska säga till honom vad du överväger att göra så kanske han förstår?? e så svårt att sätta sig i någon annans sits när man inte lever i det förhållandet..hoppas allt löser sig till det bästa iaf..å grattis till bebben..har själv fått en som blir 3 månader på måndag :) så jag vet det ena o andra.
  • Loveli

Jag måste bara skriva det första som fall mig in.
    Vem sjutton had einte det tufft det första halvåret, med allt nytt, hormoner, livet, kärleken, nybliven förälder. Jag minns att det var en bergodalbana av känslor.
    Som var tuff, dimt å säga annat. Å statistiken visar väl att de som går isär med barn gör det i regel det första året...

Så kanske kämpa, prata, finna hjälp å tröst.

Du älskar uppenabrligen din man.

Kram från en hopplös romantiker

• Anonym (Förtvivlad)

vi har pratat om det flera ggr och han blir bara mer elak för att gå i sitt försvar till att sedan ångra sig oerhört för sitt betende.. vi har försökt o prata o prata men han är som en vägg.. så oerhört barnslig och ja når inte fram. helt ärligt ska ja säga att han inte förtjänar mig o detta visste ja innan och tog beslutet efter det nör vi behöll barnet. ja vet ä´ndå att han är en underbar pappa o gör allt för sina barn..han skall bara inte hunsas av ngn o går sin egen väg. han tycker väl likadant om mig men han ör inte den som tar upp det och han skulle aldrig vilja lämna mig. så han tycker att eftersom ja vill det så kan ja flytta ut, ensam... visstm som om det skulle hända. ja tycker det är så ledsmt för vi skulle kunna va särbos ett tag o gå på rådgivning o börja den vägen.. mest för barnens skulle..(trasligt med hans tidigare son),.,..alltså inte mellan oss utan i övrigt..

• eileme84

du älskar ju honom helt klart. du kan ju säga till honom att han har 2 val..antingen går han å pratar me nån psykolog eller så får eran resa sluta här men att ni bestämmer att ni ska vara vänner så att erat barn får den bästa möjliga relationen till er båda?

• Anonym (Förtvivlad)

ja kan pumpa ut o lämna mjölk till honom. så då kanske ni förstår lite bättre,,.

Har dessutom hjälpt han ur ett långt drogmissbrukande. och ja, jag vet att han är ren. vart det 1 år nu.. stolt över honom men vart oerhört jobbigt, så därför kanske småp grejr blir så stora. för det är mkt i bagaget

• eileme84
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2007-07-18 22:44:50 följande:
    ja kan pumpa ut o lämna mjölk till honom. så då kanske ni förstår lite bättre,,.Har dessutom hjälpt han ur ett långt drogmissbrukande. och ja, jag vet att han är ren. vart det 1 år nu.. stolt över honom men vart oerhört jobbigt, så därför kanske småp grejr blir så stora. för det är mkt i bagaget
    min pappa började me droger redan innan han fyllde 18 och höll på i 25 år..å har nu varit ren i 3 år..så visst kan man sluta
Svar på tråden Gå isär med 2 månaders bebis?