Inlägg från: InaSthlm77 |Visa alla inlägg
  • InaSthlm77

Karriärsmamma?

Välkommen Mallemus

Vi tror att det går!!!

• InaSthlm77

Arasall,
    varmt välkommen!

Tyvärr är det ju inte bara de som vill göra karriär som har problem med livspusslet, jurister, konsulter, projektledare + många andra har ju precis samma sjuka prestationskrav som är svåra att kombinera med ett harmoniskt privatliv.

Jag har en känsla av att det är ännu mycket svårare när man jobbar på ett engelskt eller amerikanskt företag, de verkar mer eller mindre förutsätta att man är deras livegna då. Jag vet hur mycket de jobbar och reser på Londonkontoret... Någon annan som har den erfarenheten?

• InaSthlm77

Cissi,
    jag kom att tänka på en sak med motivation.
    Försök vända på det hela, istället för att vara ledsen för att du inte kan vara hemma med din älskling så finn styrka i att tänka på att du är världens lyckligaste som har en liten gosing där hemma. Jag blir i alla fall varm i hela kroppen av lycka när jag tänker på det och den positiva energin kan man sedan använda i jobbet.

• InaSthlm77

Ain,

har just anställt dagmamma hemma, så om du behöver råd eller tips...

• InaSthlm77

Välkommen MiaS!

Jag var hemma med min tjej i nästan 9 månader, och min plan är att inte vara hemma längre än 5 månader med nästa när den kommer. Visserligen har det gått så bra med min lilla tjej nu, hon har inga problem alls med att vara med pappa eller farmor eller någon annan, hade hon varit förtvivlad när jag gick på morgonen hade det nog kännts lite sämre. Som det är nu tycker jag att jag har det bästa av två världar

Cissi
    Sorry för sammanblandningen
    Prova www.greataupair.com för au-pair. Vi annonserade på arbetsförmedlingen, men vi ville inte ha ngn inneboende.
    Lycka till med jobbsök, måste vara motiverande att "vara ute på marknaden" när det är högkonjunktur

• InaSthlm77

Jobben måste verkligen ha dragit igång nu efter sommaren, svårt att få tid att surfa på FL

• InaSthlm77

Lycka till Cissi, håller tummarna!

Vad letar du efter April28?

Jag är medlem i ett kvinnligt nätverk som verkar för att hjälpa kvinnor i näringslivet med att få jobb, avancera, bli starkare osv. Om någon av er är intresserad kan jag rekommendera er.

Appropå något helt annat; Någon som är med i LinkedIn?

• InaSthlm77

Cissi,

Stockholmsgruppen är störst, men det finns grupper lite över hela Sverige. Bla vet jag att det finns en Gbg grupp, en Malmö och en i Uppsala. Man blir inbjuden till träffar och semminarium och så skickas det ut öppna chefsjobb om någon har eller känner till.

• InaSthlm77

Verkar knepigt med inneboende au-pair... Får vånta några år. Håller på att skola in barnflicka och det går jättebar så här långt!

Nätverket heter WIN. Om ni skickar era mailadresser till mig så ska jag skicka en inbjudan.

• InaSthlm77

Har skolat in barnflickan nu i två veckor, jag är ett emotionellt vrak. Jag visste inte att det kunde vara så jobbigt att lämna över till en utomstående...

Uäää

Svar på tråden Karriärsmamma?