Karriärsmamma?
Om jag varken hämtar eller lämnar försöker jag vara hemma vi 1730, åker vid 0700. Det blir ju alldeles förfärligt länge...
Vad är dte för stök på jobbet?
Om jag varken hämtar eller lämnar försöker jag vara hemma vi 1730, åker vid 0700. Det blir ju alldeles förfärligt länge...
Vad är dte för stök på jobbet?
Bättre nu med barnflicka, Siri verkar må jättebra och blir glad när hon kommer på morgonen
Maken reser mkt på Moskva och vill att jag ska föja med över en helg. Jag vet hur mycket det betyder att ens andra hälft har varit på plats och vet vad man pratar om så man kan ha samma referenser, och visst vore det underbart att bara vara vi två i några dagar och äta goda middagar, gå på Bolschoi, men jag har faktiskt riktig ångest fär att åka ifrånb lillskrutt i tre dagar. I somras var maken och lillskrutt borta i en vecka och det var inga problem alls för mig (lillskruttan verkade inte bry sig
men det här känns mycket jobbigare. Maken verkar inte se det på samma sätt...
Varmt välkommen Åsa!!!
Skönt att det fungerar för dig nu! Här försöker vi tipsa och lyssna, det kan vara lite tyst ibland; vi är ju alla sådana busy babes
men skriv när du känner för det så hakar vi på!
Cissi,
vad kul att WIN verkar bra för dig, jag var aktiv innan jag fick smått, men nu har det varit dåligt, hade tänkt ta upp det igen nu under hösten för de har verkligen bra grejer!!!
Massor av kramar allihopa i höstrusket...
Humma,
hur gick det med inskolningen?
...och pressen på jobbet???
Välkommen isa!!
Vad det rör på sig i tråden idag.
Jobbigt med mjölkstockning
Men spännande med svalbard. Vad forskar du på?
Vi ramlade också snabbt in i könsrollerna, maken har lovat bättring till nästa bebis, vi får se...
Jag har det väldigt bra för vi är två familjer som är nära varandra som delar på hämtninbg lämning och sen har vi barnflicka heltid (betalad av Nacka kommun tack så mkt). Men som någon sa, det är synd att man ska leva med det dåliga samvetet. Men det är ju så kul på jobbet...
lite svammel där, ursäkta.
ps. älskar namnen Elsa och Leonie
Jag känner så väl igen det där med konflikt mellan logik- människan i en och känslomänniskan. Som att ha en liten djävul och ängel på vardera axel...
ulwall,
precis! Att veta att man är såååå duktig på något annat som är så kul och mest spendera dagarna med städ och disk... Jag hade en period unde min mammaledighet när jag försökte få bebis att dricka bröstmjölk längre och pumpade i en månad (lång historia) och då gjorde jag verkligen ingenting annat än pumpa, mata, diska. Verkligen givande och utvecklande
Sådär ja! Gravid
21 Maj
Nacka har väldiga problem med att lösa barnomsorgsgarantin, så de erbjuder alla, utan undantag, att fixa det hela själva (självklart lite pappersexercis men det är inga orimliga krav som ställs), så får man 95 000 kr per år och barn i ersättning.
Vi har nu en barnflicka som tar hand om vår dotter och ett barn till (Siris kusin), hemma hos oss. Hon bor inte inneboende utan kommer enligt ett fast schema. Funkar faktiskt jättebra, men vi vill få in dem på dagis så småningom.
Vad sysslar du med svalan?
Svalan,
låter bra
Jag är också chef för systemutvecklare. 7 st.
Knodd beräknad till 21 Maj.
Svalan,
jag har jobbat 100% sedan i Maj, fick ny roll i Juli. Stormtrivs
Kommer nog inte att vara hemma lika länge med nästa.
Vi har städning en gång i veckan, och det är verkligen räddningen. Tyvärr borde jag skämmas lika mycket som Svalan och av samma orsak. Men jag har bestämmt att innan mandatperioden är slut ska jag rätta in mig i leden. Om man nu har ändrat lagen till det bättre borde det ju premieras...
humma,
lycka till!
Hallå hallå,
har upptäckt facebook
Någon annan?
Jag mår ok, är ständigt antingen hungrig eller proppmätt. Hade en mysig helg med härlig prommenad, annars blir det inte mycket träning här inte...
Jag har fått släppa myctt kontrollbehov när jag skaffade barnflicka...