• Kat the bat

ni som köpt ikeakök

Ni som har köpt ett helkök med kyl/frys/spis osv på IKEA. Är det bra prima grejer som håller?
    Är det en god affär att handla kök där, eller bör man köpa på andra ställen där de "kan" kök?

• Svar på tråden ni som köpt ikeakök
  • Indah
    BabyEm skrev 2007-07-20 23:14:03 följande:
    ja just det alla spisar brukar vara 60 cm i standard .. var precis inne på ikeas sida o de är 59,5
    Ska du ha en som är exakt 600 mm får du nog leta. De flesta varierar några mm, tex Elextrolux har flera på 596 mm, Aeg på 592 mm, Whirlpool har som Ikeas vitvaror 595 mm osv osv. De avrundas och sägs vara 600 mm för det finns även 900, 700 mm (avrundat även där).
  • BabyEm
    Indah skrev 2007-07-20 23:26:06 följande:
    Ska du ha en som är exakt 600 mm får du nog leta. De flesta varierar några mm, tex Elextrolux har flera på 596 mm, Aeg på 592 mm, Whirlpool har som Ikeas vitvaror 595 mm osv osv. De avrundas och sägs vara 600 mm för det finns även 900, 700 mm (avrundat även där).
    då är det väl jag som har fel då .. men dom jag känner fick problem iaf men dom kanske köpte nogra konstiga vitvaror då
  • Kajsans

Nu finns en galleriikon... och en bild på köket som det såg ut när det var nästan klart. Det saknas en fläktkåpa på bilden.

• BabyEm
    Kajsans skrev 2007-07-20 23:29:44 följande:
    Nu finns en galleriikon... och en bild på köket som det såg ut när det var nästan klart. Det saknas en fläktkåpa på bilden.
    jättefint kök .. men du vart köper man kläder så att mamma o barn kan ha likadant .. det tyckte jag var tufft =)
  • Indah
    BabyEm skrev 2007-07-20 23:28:49 följande:
    då är det väl jag som har fel då .. men dom jag känner fick problem iaf men dom kanske köpte nogra konstiga vitvaror då
    Jag menar inte att vara så snorkig som jag kanske har låtit. Vill inte verka som någon besserwisser utan vill bara att TS ska få så korrekt information som möjligt.

Självklart finns det vitvaror med konstiga mått men är man medveten om att man köper vitvaror som inte har standardmått kan man ju planera köket efter det.
  • Kajsans

BanyEm - Ja, visst är kläderna roliga. Det är Me&I. De har en hemsida meandi.com och man kan köpa dem via den eller klädpartyn.

• BabyEm
    Indah skrev 2007-07-20 23:31:26 följande:
    Jag menar inte att vara så snorkig som jag kanske har låtit. Vill inte verka som någon besserwisser utan vill bara att TS ska få så korrekt information som möjligt.Självklart finns det vitvaror med konstiga mått men är man medveten om att man köper vitvaror som inte har standardmått kan man ju planera köket efter det.
    nej jag har inte tagit dej som snorkig .. klart du sak säga att du har rätt om du vet att du har det .. jag erkänner juh att jag hade fel
  • Indah

När det gäller personalen på Ikea jämfört med tex en säljare på Tibro så anser jag att det är där kan det brista lite.

När vi var på Tibro (som exempel, gäller även de på tex Electrolux) för att få en offert så tycker jag att de var betydligt bättre än de på Ikea för att komma fram till olika lösningar och förslag. Har man varit på flera olika köksfirmor och fått hjälp med planeringen och fått en massa tips och vinklingar på hur man kan göra så är det lättare att göra sitt eget kök på Ikeas planeringsverktyg.

• Indah
    BabyEm skrev 2007-07-20 23:36:50 följande:
    nej jag har inte tagit dej som snorkig .. klart du sak säga att du har rätt om du vet att du har det .. jag erkänner juh att jag hade fel
    Bra, för jag insåg att man kunde ha tagit mig för värsta bitchen och det stämmer inte riktigt.

TS betyder TrådStartare
Svar på tråden ni som köpt ikeakök