• Annamus

Pyssla själv till bäbisen?

Jag är igång nu på att fixa saker till bäbisen, och det är ju sååå mysigt. Dessutom kan det bli rätt mycket billigare med. Jag har fått en begagnad spjälsäng som ska fixas till, har skurit ut en ny madrass till den osv. Färgat lite kläder osv. Har ni några tips och råd att komma med? Kanske något mönster på kläder eller badcape eller tossor eller någon sida på internet med broderier eller mönster eller allmäna tips? Både saker man kan sy och snickra och måla och fixa till... Kanske har DU gjort nåt fint som du vill visa upp som inspiration till och med? Skriv här i sådana fall!

• Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?
  • Kaldorei

å om man ska knyta banden istället, hur långa behöver dem vara?? antar lite längre på mig också eftersom jag e en liten tjockis oavsett om jag e gravid eller inte =) hehe

• Annamus

Kaldorei: De flesta Mei Tais har inte spännen alls, det räknas ju som en bärsjal av en del i alla fall. Den jag sytt har ca 170 cm långa axelband, även om mönstret jag följde sade 190 cm. Midjebältet har jag mätt så jag precis kan knyta det när jag satt det två varv. Med lite extra för gubben är lite bredare än jag.

• Kaldorei

oki =) ja, kikade på den du gjort i galleriet, såg ju inte ALLT för svårt ut egentligen. kanske skulle sy mig en på prov iaf. =) Blir det inte bra får jag anlita Idizen =)

• Annamus

Oj! Nej det var svinenkelt att sy den modellen jag gjorde i alla fall!!! Men vill man ändå ha en snygg och läcker Mei Tai sydd av ett proffs och slippa gorma alls med maskinen så skulle jag då köpa en av Idizen! Det var inte dyrt ens!

• Inna H
    Kaldorei skrev 2007-08-16 15:41:28 följande:
    hm, typiskt, sånna stickor har jag för det första inte, å sen e jag nog inte så haj på å sticka med sånna heller.... men kan iaf sticka jättefina små bebiskoftor med vanliga stickor... man stickar dem i ett stycke typ, så man behöver inte sy ihop nånting mer än sidorna, jättelämpligt. tar dock en evighet för mig å sticka dem hehe, så det får min mormor göra åt mig. ska lägga in kort på dem hon gjort sen. jättefina! =) Ska dit ikväll å fota lite tror jag. hon e så duktig min mormor =)
    Den modellen av kofta skulle jag väldigt gärna vilja ha mönster på, tack!
  • Inna H
    Idizen skrev 2007-08-16 15:48:07 följande:
    någon som vet var man kan få tag på såna runda gummiringar som sitter i napphållare??Har sytt en napphållare till amadeus men gjorde ringen av gummiband och det blev INET bra....kram
    Jag snodde en näve så kallade o-ringar från min pojkväns garage. Det är alltså sådana man använder för att t.ex. täta ledningar och liknande med (http://www.m-seals.se/cms.ashx/?gclid=CIr21Oqe-o0CFSMoZwodszJbuQ).

Den variant som är ca 2 centimeter i diameter är helt perfekt till sådana där nappar med "knopp" på istället för ring (om ni förstår vad jag menar).

Bild på resultatet finns förresten i mitt galleri.
  • Paw Print

Nu har jag pratat med färgbutiken! Det finns vattenbaserad bets också och den är inte farlig!

• Kaldorei

ska fixa det! Inna H, mormor har det i huvet, men jag kan ju skriva ned det....=P jag brukar sticka så långt jag kommer ihåg jag, å sen när jag inte minns längre så ringer jag mormor. e inte så pigg på å följa beskrivningar. hehe.....=) men ska fixa det ikväll också =)

• hemlighetsfull 84

Jag skriver för att få denna tråden bland mina favoriter.

Även ifall jag inte är gravid än så är det kul att läsa och bli inspirerad till förhoppningsvis den dagen jag också får boa här hemma...

Jätte bra tråd!!!

• Mamma till tre kottar

Funderar på att sy några allt i ett tygblöjor. Hittat några mönster på nätet, men har någon PROVAT? Hur blev det? Vad använde du för mönster?

Svar på tråden Pyssla själv till bäbisen?