• tjenixen

Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)

Oj, vilken konstig tråd-rubrik det blev. Men här tänkte jag att vi kunde husera som inte kan, vill, orkar etc lägga ner många tusentals kronor på rätt skåp, rätt soffa och liknande. Det går ju alldeles utmärkt att inreda ett trivsamt hem med få medel och få kronor i plånboken.

Så har ni tips på vad ni gör för att göra era hem trivsamma så hoppa in och tipsa på :)

Det kan vara allt möjligt som att måla om gamla möbler, köpa "kopior" av dyra inredningsdetaljer/möbler osv.

• Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)
  • Minne79

jennie med ie
    Vad himla bra det blev, särskilt med tapeten innanför glasdörrarna!! Snyggt jobbat!

If you can´t stand to fall you shouldn´t stand at all
  • CherryGirl

Mora: jag har köpt möbler där, och jag kan säga att jag föredrar IKEA bättre!
    jag köpte ett köksbord med stolar på jysk, berdet var bra men stolrna var under all kritik, riktiga rangelstolar..
    och så en bokhylla, men det var också ett rangelverk... men ett vardagsrums bord har jag köpt därifrån och det var väldigt bra!

när ni talade om symaskiner så har jag sett att rusta har billiga sånna. och så har jag sett att IKEA har det med, men jag har hört att de var rätt så dåliga!

• grynet80

Rustas symaskiner är superkass!
    Kolla i någon symaskinsaffär i stället, vissa byter in sin gamla symaskin när de köper ny. Man kan få en jättefin huskvarna för nån tusenlapp. Sedan har de personlig service om något händer. På Rusta får man ringa ett suportnr som hjälper en i telefon att laga den!

• versan

Syrran har en symaskin från Jula och den funkar bra.
    liten och smidig jag har sytt kläder på den och gardiner i långa banor.

• Mori

Jag köpte den på Coop, den syr som en raket

• erika86
    Mora skrev 2007-08-25 22:01:48 följande:
    tack för alla varningar för jysk, ska tänka om!!
    Men bli inte för rädd heller. Vissa saker är ju som sagt bra. Tyger, korgar, mattor och småplock kan man definitivt köpa där.
  • erika86

Har lagt in en bild på min målade blandrasmöbel. Från början var den i en tråkig, mörk 70-talsbrun färg med fula handtag (ytan var dessutom faner eller laminat).

• Hannah76

Vilka bra idéer alla har! Blir ju jätteinspererad.

Någon som har något bra billigt tips hur man kan göra om köksluckor? De har en Gräsligt mintgröönfärg idag (laminerat), lister och guldhandtag..URK. Vi vet inte om vi kommer att bo kvar här, så jag vill inte köpa nya luckor.. Men jag står inte ut.*S*

Svar på tråden Vi som inte använder "multi-summor" men inreder gärna vårt hem ändå :)